Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

از دیگر عواملی که منجر به ایجاد شرایط حال حاضر شده است عدم اجرای طرح های توسعه بوده. همانطور که می دانید بازنگری، اصلاح ساختار، نوسازی و بهسازی هر ۵ سال یکبار باید عملیاتی شود که مدت طولانی است این برنامه ها در فارابی عملیاتی نشده است.

روایت مدیرعامل پتروشیمی فارابی از دلایل وضعیت نامناسب این شرکت

بورس24 : شرکت پتروشیمی فارابی از جمله پتروشیمی های با پتانسیل بالاست که می تواند آینده خوبی داشته باشد. این شرکت با توجه به شرایط خاصی که دارد مشمول ماده 141 شده و روز دوشنبه به همین منظور مجمع عادی بطور فوق العاده خواهد داشت.

پتروشیمی فارابی از جمله شرکت های پتروشیمی مصرف کننده ارتوزایلین است که با توجه به حادثه پتروشیمی بوعلی به مشکلات آن نیز افزوده شد.

سید ابراهیم سقایی مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی در خصوص برنامه های آتی و علل شرایط حاکم بر شرکت به بورس24 گفت: از سال 94 که هیئت مدیره جدید به پتروشیمی فارابی وارد شد شرکت حدود 50 میلیارد تومان زیان داشت و با توجه به اقداماتی که انجام شد توانستیم تا 38 درصد زیان ناخالص سال 95 را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به سرمایه پایین شرکت باید برنامه افزایش سرمایه در دستور کار قرار می گرفت که این مهم عملیاتی نشد و زیان شرکت افزوده شد.

سقائی ادامه داد: از دیگر عواملی که منجر به ایجاد شرایط حال حاضر شده است عدم اجرای طرح های توسعه بوده. همانطور که می دانید بازنگری، اصلاح ساختار، نوسازی و بهسازی هر 5 سال یکبار باید عملیاتی شود که مدت طولانی است این برنامه ها در فارابی عملیاتی نشده است.

مدیرعامل پتروشیمی فارابی گفت: خوشبختانه با مساعدت سهامداران عمده برنامه های خوبی برای اصلاح ساختار و خروج از زیان در حال طرح ریزی است که پس از برگزاری مجمع عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: پتروشیمی فارابی پتانسیل های خوبی برای اجرای پروژه های توسعه ای دارد. موقعیت مناسب قرار گیری پتروشیمی، دسترسی به آب و داشتن اسکله اختصاصی، منابع آب، برق و یوتولیتی در مجموعه فراهم است. جلسات خوب و کارشناسی با هیئت مدیره و سهامداران عمده داشتیم و در تلاش هستیم تا محصولات جدید را در چرخه تولید قرار دهیم، محصولاتی که خوراک آن در منطقه در دسترس است.

سقائی گفت: برنامه تولید VAM و فرآورده های پایین دستی آن مورد بررسی و مطالعه صورت گرفته است و در مجمع پیش رو جزئیات بیشتر برنامه ها ارائه خواهد شد. در تلاش هستیم تا با حمایت های سهامداران عمده برای برون رفت از زیان انباشته برنامه افزایش سرمایه را نیز داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به نظر کارشناس ها تلاش شده است تا هم هدف گذاری داخلی و هم هدف گذاری های صادراتی داشته باشیم و با توجه به نوع محصولاتی که خواهیم داشت بازار های هدف صادراتی شناسایی و هدف گذاری شده است تا بتوانیم شرایط تولید و فروش را بهبود بخشیم.

سقائی در پایان گفت: با توجه به وضعیت نابسامان ارتوزایلین خوشبختانه برنامه هایی به زودی از سوی وزارت نقت به منظور ساماندهی کنترل و تعادل بازار اجرا می شود که این امر کمک خوبی به مجموعه خواهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24