Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حسن بالازاده، کارشناس اقتصاد و بورس در خصوص وضعیت آینده فولاد کشور با توجه به قیمت جهانی این محصول به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: گرچه شرایط بازار جهانی مناسب بوده و از این محل شرکت های فولادی از جمله فولاد مبارکه با رشد مواجه شده اند، اما به این نکته نیز باید توجه شود که شرکتی مانند فولاد مبارکه که به نوعی مادر صنایع کشور محسوب می‌شود ظرفیت خالی زیادی دارد...

چند دلیل برای تداوم رشد سهام فولادی...

بورس24 : حتی اگر تصور کنیم که قیمت های جهانی فولاد دیگر کشش رشد قیمتی ندارد، آینده شرکت های فولادی بسیار مناسب است. این آینده مرهون کیفیت بازاریابی، بازارهای صادراتی و طرح های توسعه شرکت های فولاد ساز داخلی است که اگر به آن بها داده شود، در سال های آتی روند افزایش سودآوری آن ها صعودی می ماند.

به هر حال اگر قیمت دلار رشد کرده ، قیمت های جهانی نیز با افزایش نرخ مواجه شوند و رویای پر سود فولادی ها به واقعیتی شیرین تبدیل خواهد شد.

حسن بالازاده، کارشناس اقتصاد و بورس در خصوص وضعیت آینده فولاد کشور با توجه به قیمت جهانی این محصول به خبرنگار بورس24 گفت: گرچه شرایط بازار جهانی مناسب بوده و از این محل شرکت های فولادی از جمله فولاد مبارکه با رشد مواجه شده اند، اما به این نکته نیز باید توجه شود که شرکتی مانند فولاد مبارکه که به نوعی مادر صنایع کشور محسوب می‌شود ظرفیت خالی زیادی دارد.

وی ادامه داد: استفاده از این ظرفیت، می‌تواند شرایط بهتری برای فولاد مبارکه داشته باشد حتی اگر قیمت جهانی نیز ثابت بماند. نکته حائز اهمیت این است که فولاد مبارکه می تواند از ظرفیت بازارهای جهانی نیز برای صادرات کمک بگیرد. به طور مثال در صورت ثبات سیاسی در کشور عراق این کشور، بازار جدیدی خواهد بود. هنوز برخی بازارها از جمله بازار عراق قابلیت بهره برداری دارد که در صورت حل شدن مشکلات این کشور بازار صادراتی مناسبی برای فولاد مبارکه است.

به گفته وی، با فروش بیشتر از این بازار، فولاد مبارکه می تواند به سود بیشتری دست یابد. این اتفاقات می‌تواند در رشد قیمتی فولاد تاثیرگذار باشد، نظر به این که بازار در ۶ ماهه اول سال مناسب بوده پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماهه دوم نیز به همین صورت پیش برود.

به گفته وی، از یک منظر ممکن است مواد اولیه موجود در انبار در رشد قیمت فروش موثر باشد، که اگر این موجودی انبار کاهش یابد ممکن است در ۶ ماهه دوم امسال حاشیه سود کمی افت نمایند.

وی ادامه داد: به هر حال همه این سناریوها می‌توانند در سودآوری شرکت‌ها موثر باشند. یکی دیگر از مواردی که می تواند در رشد قیمت سهام شرکت‌های فولادی تاثیر بگذارد طرح توسعه شرکت ها است.

این کارشناس اقتصادی گفت: شرکت فولاد مبارکه با در اختیار داشتن طرح های مختلف از جمله هرمز و با تکمیل زنجیره ارزش می تواند به رشد و شکوفایی برسد. درست است که موضوع قیمت جهانی روی سود شرکت ها تاثیر گذار است. اما مدیریت در شرکت نیز تاثیر بسزایی دارد. به طور مثال فولاد مبارکه در این سال ها علاوه بر تولید و درآمد زایی، به دلیل مدیریت مناسب توانسته جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

بالازاده گفت: یکی دیگر از مواردتاثیر گذار در بهره وری ، کیفیت تولیدات فولادی است. به طور مثال فولاد مبارکه محصولات خود را به کشورهای مختلف از جمله عمان ، امارات و مصر صادر می‌کند و بسیاری از کارخانجات داخلی نیز از مواد داخلی فولاد از جمله ورق های گرم استفاده می کنند که دلیل آن کیفیت بالای این محصولات است.

وی گفت: در نهایت می‌توان گفت که آینده شرکت های فولادی بسیار مناسب است که بیشتر آن تاثیر افزایش قیمت های جهانی نبوده، بلکه کیفیت بازاریابی، بازارهای صادراتی و طرح های توسعه هستند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24