Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

علاوه بر بانک ها یک خودروساز ایرانی نیز در حال چیدن مقدمات برای اجرایی کردن استانداردهای IFRS است تا بتواند در بورس های بین المللی پذیرفته شود. اخیرا هم یک شرکت بیمه ای تمایل به همکاری و مذاکره با کی پی ام جی را نشان داده تا بتواند به این شرکت برای حضور در بورس های بین الملل کمک کند.

تلاش چند بانک، یک بیمه و یک خودروساز ایرانی برای حضور در بورس های بین المللی

بورس24 : در پی اجرایی شدن برجام شرکت های ایرانی باید خود را با استانداردهای بین المللی وفق دهند. تفاوتی ندارد که شرکت ها از چه صنعتی باشند و تمامی صنایع ایران این پتانسیل را دارند که بتوانند در بورس های بین المللی حضور یابند. استانداردهای ایران در برخی از بندها همخوانی با استانداردهای بین المللی ندارند.

کامیار زرگر مدیر شرکت کی پی ام جی آلمان شعبه لندن در گفتگو با بورس24 در خصوص ورود شرکت های ایرانی به بورس های بین المللی گفت: ما طی یک سال گذشته تجربیات خوبی را در ایران به دست آوردیم. شرکت های ایرانی نیاز است که خود را با استانداردهای بین المللی وفق دهند. شرکت های ایرانی مطابق با استانداردهای ایران صورت های مالی خود را ارائه می دهند که برخی از این استانداردها با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد. اما مشکل جایی آغاز می شود که برخی استانداردهای ایران با استانداردهای بین المللی مطابقت ندارد و باید اصلاح شود.

وی گفت: شرکت های ایرانی به خصوص بانک ها نیاز به شفافیت دارند تا بتوانند در بورس های بین الملل پذیرفته شوند، بانک های ایران در حال اجرایی کردن این استانداردها در خود هستند. برخی از بندهای IFRS منجر می شود که در یک بخش از سرمایه شاهد افزایش آن باشیم. در نتیجه بانک ها و سایر موسسات مالی ایران باید اجرایی کردن استانداردهای IFRS را یک فرصت بدانند و نه یک الزام.

وی بیان داشت: ما با چند بانک ایرانی در این خصوص صحبت کرده ایم، بانک های ایرانی صورت های مالی خود را براساس IFRS اجرایی خواهند کرد و تاثیری که این استانداردها بر بانک ها می گذارد مشخص نیست. اینکه زیان آن ها افزایش خواهد یافت یا کاهش، یا زیان آن چند برابر خواهد شد هنوز تحت بررسی است و نمی توان در این خصوص صحبت کرد.

زرگر عنوان کرد: علاوه بر بانک ها یک خودروساز ایرانی نیز در حال چیدن مقدمات برای اجرایی کردن استانداردهای IFRS است تا بتواند در بورس های بین المللی پذیرفته شود. اخیرا هم یک شرکت بیمه ای تمایل به همکاری و مذاکره با کی پی ام جی را نشان داده تا بتواند به این شرکت برای حضور در بورس های بین الملل کمک کند.

وی در خصوص تاثیر برجام بر ورود سرمایه گذاران خارجی گفت: مسلما برجام تاثیر خود را گذاشته. اگر تاثیر نگذاشته بود ما اینجا نبودیم. مسلما این ورودها از تاثیر برجام است. اینکه کمی در اجرای برجام تاخیر افتاده باعث شده ما به عنوان یک شرکت سرمایه گذار خارجی دیرتر عمل کنیم و اجرای کارهای ما نیز با تاخیر رو به رو شود.

وی بیان داشت: بنابراین امیدواریم اجرایی کردن هر چه بیشتر برجام مقدمات حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی را فراهم آورد. شرکت های ایرانی بیشتر از هر چیری نیاز به شفافیت دارند. این شرکت ها از پتانسیل خوبی برای حضور در بورس های بین المللی برخوردارند. مدیران شرکت های ایرانی باید بخواهند و تلاش کنند هر چه سریعتر خود را با استانداردهای بین المللی وفق دهند و این موضوع به صنعت خاصی مربوط نیست. همه شرکت های مختلف از صنایع مختلف باید به این فرصت برای تامین مالی بیندیشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24