Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با گذشت هفت ماه از ماجرای بررسی اسناد کارخانه های لبنی از سوی سازمان حمایت، تعیین نهایی قیمت‌ها صورت نگرفته است.

ابهام ناتمام قیمت سه محصول لبنی

به گزارش بورس24 ؛ همه ساله خبر افزایش قیمت لبنیات طی چندین مرحله سر و صدای زیادی در رسانه ها به پا می‌کند که در مقابل به سبب کاهش قدرت خرید خانوار سرانه مصرف آب می رود.

با وجود آنکه اوایل فرودین ماه امسال برخی برندهای لبنی بدون اخذ مجوز به بهانه بالارفتن نرخ تمام شده، اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات خود کرده اند، سازمان حمایت آنها را وادار به بازگشت قیمت های قبلی کرد.

البته ناگفته نماند که کارخانه های لبنی برای دستیابی به سود بیشتر از موضوع افزایش قیمت دست برنداشته و خواستار بررسی اسناد شدند .

براین اساس نرخ لبنیات که از سال 93 بررسی و کارشناسی نشده بود به منظور درخواست تولیدکنندگان از سوی سازمان حمایت مورد بررسی قرار گرفت که با گذشت هفت ماه از ماجرای بررسی اسناد کارخانه ها زمزمه ابلاغ نهایی آن به گوش می رسد تا دیگر کارخانه های لبنی مورد اتهام گران فروشی قرار نگیرند و مصرف کنندگان نیز سردرگم نشود.

اگرچه دبیر انجمن صنایع لبنی معتقد است که بررسی اسناد مالی شرکت ها به معنای افزایش قیمت نیست، اما در مقابل مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی می‌گوید که به دنبال افزایش قیمت شیرخام احتمال افزایش لبنیات وجود دارد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین وضع بررسی تعیین قیمت سه محصول لبنی ( شیر،ماست، پنیر) اظهار کرد: قیمت این سه فرآورده لبنی به هیأت تعیین و تصویب قیمت ها فرستاده شد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلاعی دقیقی از تغییرات قیمت کالاها نداریم، افزود: اطلاعی از این مساله نداریم و تا زمان اعلام قیمت ها از سوی هیأت تعیین و تصویب باید منتظر ماند.

باکری ادامه داد: ماهانه یکبار جلسه قیمت‌گذاری کالا در هیأت تعیین و تصویب قیمت برگزار می شود که تا آخر ماه پیش بینی می شود قیمت های نهایی ابلاغ شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه هفت ماه از بررسی اسناد مالی شرکت های لبنی می گذرد، گفت: با توجه به آنکه گزارشی از بررسی اسناد دفاترمالی شرکت های لبنی به انجمن صنایع لبنی اعلام نشد، نمی توان پیش بینی خاصی از وضعیت قیمت ها داشت.

افزایش نرخ لبنیات در راه است

محمد رضا گنجی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گفت: نتایج بررسی قیمت سه فرآورده لبنی (ماست، شیر، پنیر) از سوی سازمان حمایت اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ شیرخام، پیش بینی می شود که قیمت این سه فرآورده لبنی برحسب نرخ تورم و قیمت تمام شده، افزایش یابد.

به گفته گنجی نرخ خرید هر کیلو شیرخام از هزار و 250 به 1400 تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ لبنیات در کاهش مجدد سرانه مصرف تاثیرگذار است، بیان کرد: افزایش 7 تا 10 درصدی قیمت لبنیات تاثیر چندانی در سبد مصرفی خانوار ندارد که بتواند موجب بر کاهش سرانه مصرف تاثیرگذار باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24