Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جهش ناگهانی نرخ دلار می‌ توانست، تورم سنگینی را به همراه داشته باشد محمد خوش‌ چهره در گفت‌ و گویی در مورد افزایش بهای دلار اظهار داشت: روند قیمت‌ ها به صورت لاک پشتی بالا رفته و جای نگرانی نیست...

یک اقتصاددان: روند قیمتی دلار به شکل لاک پشتی بالا رفته، نگران نباشید / به عطسه و سرفه ترامپ هم ربطی نداشت، اما...

بورس24 : محمد خوش‌ چهره در گفت‌ و گویی در مورد افزایش بهای دلار اظهار داشت: روند قیمت‌ ها به صورت لاک پشتی بالا رفته و جای نگرانی نیست.

وی افزود: طی هفته‌ های گذشته درصد تغییرات قیمت دلار دو تا سه درصد بود، این در حالی است که در بحرانی که در آمریکا ایجاد شد ارزش دلار تا سی درصد کاسته شد. 

این تحلیلگر اقتصادی گفت: خطر زمانی بود که قیمت دلار جهشی تغییر می‌ کرد، البته هیچ کس از افزایش نرخ دلار و کم شدن ارزش پول ملی خوشحال نیست، اما درصد تغییرات کم بوده و نگران کننده نیست.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت دلار تنها جو روانی و هیجان بود که می‌ خواستند در بازار ایجاد کنند، اما خوشبختانه مردم و مسئولین درگیر آن هیجان نشدند که به نفع خودشان و کشور شد.

خوش چهره خاطر نشان کرد: پول ملت را نباید این قدر ذلیل کرد که با یک عطسه ترامپ و یا سرفه او بهای آن بالا و پایین شود، به اعتقاد من این حرف که ترامپ دارد قیمت دلار را بالا و پایین می‌ کند، تحلیل درستی از سوی نخبگان نیست.

وی با بیان اینکه این موضوع می‌ توانست تورم سنگینی را به همراه داشته باشد، گفت: ثبات در قیمت دلار بیشتر به مدیریت و توان داخلی دولت و مدیریت کلان پولی بر می گردد و در این اتفاق، اراده دولت افزایش بهای دلار نبوده و موفق شد این موضوع را مدیریت کند.

این اقتصاددان تصریح کرد: بانک‌ ها خودشان تقاضای اصلی ارز در بازار را ایجاد می‌ کنند و این تقاضا از سوی مردم کوچه و بازار نیست، بلکه بانک‌ ها، شرکت‌ های نیمه دولتی و برخی از نهادها و ارگان‌ های بزرگ پول‌ هایی دارند که اگر به صورت تقاضای ارز، داخل وارد کنند بازار تحریک خواهد شد، اما در این جریان این اتفاق نیفتاد و نهایتا به نفع کشور بود.

منبع: ایلنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24