Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

کل زحمات انجام شده برای کاهش نرخ سود بانکی بر باد رفت! پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با انحراف بازار بدهی از اهداف اولیه کل زحمات انجام شده برای کاهش نرخ سود بانکی بر باد رفته است. او ادامه داد: بر اساس آمارهایی که در اختیار کمیسیون قرار گرفته، نرخ تامین مالی در بازار بدهی بالای ٣٠ درصد است و این نرخ تصمیمات شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود بانکی را بیشتر می‌ کند...

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: با انحراف بازار بدهی از اهداف اولیه...

بورس24 : محمد رضا پورابراهیمیرییس کمیسیون اقتصادی مجلس در اولین همایش مولد سازی و مدیریت دارایی‌ های دولت با انتقاد از مدیریت نامطلوب دولت بر اموال خود، اظهار کرد: بر اساس آمار، نرخ بازدهی دارایی‌ های دولت به 3 درصد هم نمی‌ رسد. 

وی با اشاره به ارزش دارایی اموال وقفی که به 5 درصد هم نمی‌ رسد، گفت: اگر بازده مطلوب دارایی‌ ها 20 درصد در نظر گرفته شود، مقایسه ارزش دارایی‌ های وقفی با بازده مطلوب دارایی‌ ها نشان می‌ دهد، سالیانه حدود 15 درصد از محل دارایی‌ های وقفی هزینه فرصت به اقتصاد کشور تحمیل می‌ شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در نیمه اول امسال بودجه عمرانی تخصیص پیدا کرده بسیار محدود بوده است، گفت: تعداد زیادی از اموال دولتی بدون استفاده مانده و بهره‌ وری مناسب در آن وجود ندارد.

پورابراهیمی افزود: یکی از مهم ترین ضروریات اقدامات دولت شناسایی اموال دولت بوده و در فاز دوم ارزش گذاری این اموال است. مسئله مهمی که باید در نظر گرفته شود، این است که باید ببینیم اگر این اموال در دست بخش خصوصی بود میزان بهره‌ وری اموال چه تغییری می‌ کرد؟

وی با انتقاد از انتشار گسترده اوراق مالی از سوی دولت در سال های اخیر گفت: انتشار اوراق مالی باید در یک چارچوب مشخص باشد و نباید به صورت بی‌ حد و نصاب اوراق مالی از سوی دولت منتشر شده و بازارهای دیگر را متلاطم کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با انحراف بازار بدهی از اهداف اولیه کل زحمات انجام شده برای کاهش نرخ سود بانکی بر باد رفته است. بر اساس آمارهایی که در اختیار کمیسیون قرار گرفته نرخ تامین مالی در بازار بدهی بالای 30 درصد است و این نرخ تصمیمات شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود بانکی را بیشتر می‌ کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24