Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بایستی استانداردهای بین المللی را بپذیریم / تاکنون با ۱۲ بورس خارجی تفاهم نامه امضا کرده ایم حسن قالیباف اصل مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران در سخنانی گفت: یکی از راه های تامین مالی، تامین مالی بین المللی است و بنگاه های ما یاید با آن آشنا شوند و این کنفرانس ها در همین راستا برگزار می شوند تا در تامین مالی از این روش ها استفاده کنند. یکی از راه ها برای کاهش هزینه های مالی شرکت ها، حضور در بازارهای بین المللی است. او ضمن بیان این مطلب در همایش جذب سرمایه‌ گذاران خارجی برای تامین مالی شرکت ‌های ایرانی در ادامه افزود...

اهمیت تامین مالی شرکت های بورسی داخلی از طریق جذب سرمایه گذاران خارجی از نگاه دکتر قالیباف اصل

بورس24 -حیدر کثیری: دکتر حسن قالیباف اصل در همایش جذب سرمایه‌ گذار خارجی برای تامین مالی شرکت ‌های ایرانی گفت: شرکت های بورسی با رعایت استانداردهای IFRS می توانند، ضمن دسترسی به بازارهای بین المللی، هزینه های تامین مالی خود را کاهش دهند. 

در ادامه این جلسه دکتر حسن قالیباف اصل مدیر عامل بورس تهران ضمن خیر مقدم به مهمانان و مدعوین گفت: در طول سال گذشت و سال جاری یکی از تلاش هایی که در بورس تهران انجام شده در جهت برگزاری نشست های مشترک و دیدارهای رودرو بین مقام های نهادها و فعالین بازارهای سرمایه بین المللی و فعالین داخل کشور به منظور آشنایی متقابل شرکت های خارجی و داخلی، از عملکرد و فرصت های موجود یکدیگر بوده است.

او گفت: یکی از تلاش هایی که در بورس تهران شده برگزاری نشست های بین بورس تهران و نهادهای بین المللی است، تا تحولات را بررسی کنند، همچنین شرکت های بورسی ایران باید با اقدامات حضور در بازارهای بین المللی آگاه شوند.

او ادامه داد: تنوع در تامین مالی یک راهکار است که بنگاه های اقتصادی باید یه سمتش بروند. تحولات سال های گذشته بازار سرمایه خوب بوده تا بنگاه ها از سایر ابزارها استفاده کنند.

وی افزود: ابزارهای با درآمد ثابت نسبت به سهام تنوع بیشتری دارند.شرکت های ما هنوز خیلی به سراغ ابزار بدهی نمی آیند، در صورتی که بسیار بهترو‌ متنوع تر است.

به گفته او یکی از راه های تامین مالی، تامین مالی بین المللی است و بنگاه های ما یاید با آن آشنا شوند و این کنفرانس ها در همین راستا برگزار می شوند تا در تامین مالی از این روش ها استفاده کنند. یکی از راه ها برای کاهش هزینه های مالی شرکت ها، حضور در بازارهای بین المللی است.

او گفت: بورس اوراق بهادار تهران نیز همیشه حامی بنگاه های اقتصادی در این زمینه است و در طی یک یا دو سال گذشته عمدتا سمت و سویی به سمت استاندارد سازی صورت گرفته تا بازار سرمایه ایران به سمت استانداردهای بین المللی برود.

وی تصریح کرد: بحث بعدی مناسبت های و مذاکرات بین المللی بورس تهران است.ما با ۱۲ بورس تفاهم نامه امضا کرده ایم، یکی بورس استانبول بوده که در هر دو ‌کشور جلساتی برگزار شده است.

وی افزود: نکاتی وجود دارد که برای حضور دربورس کشور دیگر باید استانداردهای بین المللی را بپذیریم، در استانبول به این موضوع یعنی رعایت الزامات بین المللی بسیار تاکید شد.

او گفت: سال گذشته نیز برای ۶۱ شرکت که عمدتا بانکی و بیمه ای بودند، ارائه صورت های مالی بر اساس گزارشگری بین المللی از طرف سازمان بورس الزام شد، این فرصت تا پایان آبان ماه می باشد. شرکت های بورسی باید از این موضوع استقبال کنند، چرا که هزینه تامین مالی را کاهش می دهند.

قالیباف ادامه داد: بحث بعدی corporate govermance بوده که بسیار مهم است، شرکت ها باید بر اساس آن تصمیم گیری کنند و در این شاخص حضور یابند تا الزامات آن را بررسی نمایند.

به گفته او نکته بعدی اصلاح دستورالعمل ها در بازار سرمایه است که در دستور العمل پذیرش و ناشران اصلاحاتی انجام شد تا بازار سرمایه ما مطابقت بیشتری با استانداردهای بین المللی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اتفاق اخیر بحث کاهش کارمزدها و ۵۰ درصد معاملات بر اساس معاملات بسامد است، کارمزدها باید کاهش می یافت و گامی نیز در این جهت برداشته شده است که بسیار علمی و هدفمند بود‌.

او گفت: تحول دیگری که اخیرا در بازار سرمایه اتفاق افتاده، ورود موسسات رتبه بندی است. چرا که نیاز آن در بازار ما احساس شده، آئین نامه مربوطه در این خصوص نیز در سازمان تهیه شده و تا پایان آبان نیز باید راه اندازی شود. یکی از الزامات بازار بدهی، رتبه بندی است که باید طراحی و اجرایی شود، چرا که منجر به جذایت بازار بدهی می شود‌.

او گفت: در حوزه ابزار مشتقه اتفاقات خوبی افتاده از روز گذشته هم معاملات اختیار معامله به صورت آنلاین نیز صوت گرفته است. که به عنوان ابزار مدیریت ریسک محسوب می شوند. 

وی تاکید کرد: حضور در بازار بین المللی یک شبه نیست و باید تلاش های زیادی صورت گیرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24