Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خودم هم می خرم! حدادی مدیر عامل تامین سرمایه امید در سخنانی در جمع سهامداران گفت: زمان عرضه سهم ما قریب الوقوع است و با هر نرخی هم سهم را عرضه کنیم، من می گویم خوب است، بخرید؛ خودم هم می خرم. او ادامه داد: فکر می کنم، سرمایه گذاران خارجی سهم ما را نخواهند خرید، چون که...!

مدیر عامل تامین سرمایه امید در جمع سهامداران: سهم را قریب الوقوع با هر قیمتی که عرضه کنیم، خوب است، بخرید...

بورس24 - طاها حشمتی: مدیر عامل تامین سرمایه امید در مراسم معارفه این سهم که در هتل اسپیناس سعادت آباد تهران تهران برگزار شد، در سخنانی گفت: عرضه سهم ما قریب الوقوع است و احتمال تعدیل سود تامین سرمایه امید در سال مالی که  قرار داریم بسیار ضعیف است. 

 قریب الوقوع سهم را عرضه می کنیم! 

او ادامه داد: زمان عرضه سهم ما قریب الوقوع است، برنامه داریم که بعد از برگزاری چند جلسه در رابطه نرخ عرضه سهم، سهم را با نرخی عرضه کنیم که برای بازار جذابیت فراوانی داشته باشد.

رکود بود که نیامدیم! 

وی افزود: در رابطه به تعویق افتادن ورود به بورس با وجود گذشت زمان زیادی از بذیرش در بورس تهران، بایستی بگویم بعد از تغییر اساسنامه و آماده شدن ورژن جدید آن با رکود اقتصادی کشور روبرو شدیم و بعد از آن هم در اولویت بندی قرار داشتیم. 

10 درصد فعلا، 10 درصد بعدا! 

وی ادامه داد: 10 درصد سهم عرضه خواهد شد و پس از آن تا 10 درصد دیگر را نیز عرضه می کنیم. برنامه ما در نهایت عرضه 20 درصد سهم خواهد بود. 

او گفت: ما اولین تامین سرمایه پذیرفته شده در بورس هستیم، و سرمایه شرکت در حال حاضر 490 میلیارد تومان است. وی ادامه داد: تمام تلاش مان را خواهیم کرد که با وجود تهدیدهای زیاد و فرصت های کم رشد پایداری داشته باشیم. این تامین سرمایه در شفافیت زبانزد بوده است.

وی افزود: هدف اصلی ما کمک به بازار سرمایه است و در این هفته یا هفته آینده آمادگی عرضه سهام خود را در بورس خواهیم داشت.

 صندوق امید ایرانیان سهم را بازارگردانی می کند 

دکتر افتخاری از مدیران این تامین سرمایه نیز در پاسخ به سوالی درباره بازارگردانی سهم، این چنین گفت: صندوق امید ایرانیان شرکتی دارد که کار بازار گردانی گل گهر را انجام می دهد، به خاطر دغدغه هایی که برای عرضه سهام ما وجود داشت، رایزنی هایی کرده ایم و درخواستی به بورس فرستادیم تا علاوه این صندوق علاوه بر بازار گردانی گل گهر کار بازار گردانی تامین سرمایه امید را نیز انجام دهد.

مدیر عامل شرکت هم درباره زمان و نرخ عرضه گفت: نرخی عرضه می کنیم که برای بازار جذاب باشد؛ زمان عرضه نیز در چهارچوب برنامه های بورس قرار دارد.

او ادامه داد: بودجه سال 97 تامین سرمایه نیز آماده شده و در برنامه های سال آتی یکی از ابزارهایی که قابلیت استفاده پیدا خواهد کرد نیز اوراق منفعت است.

خارجی ها سهم ما را نمی خرند! 

وی ادامه داد: هدف نخست ما از عرضه سهم سود بردن سهامداران داخلی است. خریداران خارجی هم به اعتقاد سهامی را خریداری می کنند، که دو سال از زمان حضورشان در بورس گذشته باشد. 

وی تصریح کرد: من معتقدم، این که سرمایه گذاران خارجی بین سهم های خوب سهم ما را بخرند، امری است که زیاد به واقعیت نزدیک نیست. 

فکر چنین استقبالی را نمی کردیم! 

او گفت: امیدوارم با دستی پر از جلسه فردا با بورس بیرون بیاییم و می دانم اهالی بازار سرمایه بیشتر از ما از این سهم اطلاعات لازم را دارند؛ شرکت ما با رهبری هیات مدیره به جایی رسیده که این چنین از عرضه سهم استقبال به عمل آمده و من هم سعی می کنم، آنچه پیش بینی شده را عملی نمایم. هدف اصلی ما کمک به بازار سرمایه است. 

وی ادامه داد: استراتژی شرکت فراهم نمودن منابع مالی کسب و کارها از طریق بازار سرمایه و شبکه ارتباطات بین المللی بوده و معتقدیم زمانی که نوآوری و پیش رو بودن مطرح است، به تحول نیاز داریم. به همین خاطر بود که تصمیم گرفتیم اساسنامه شرکت را تغییر دهیم. 

او گفت: اشکالات و ایراداتی برای نوشتن اساسنامه جدید وجود داشت که زمان بر شد، و با گذشت زمان در 94.9.25 نزدیک به دو سال پیش در بورس تهران پذیرفته شدیم. دلیلی که بین پذیرش و درج زمان بر شد، نیز رکود اقتصادی و در اولویت بندی بورس بودن بود. 

سعی کردیم قوی شویم، حالا شدیم! 

وی تصریح کرد: همه می دانیم که در نمیه دوم سال 95 تعداد کمی از شرکت ها در بورس تهران پذیرفته شدند، و ما هم سعی کردیم زمانی بیایم که قوی باشیم. حالا قوی شدیم؛ سرمایه تامین سرمایه در آن زمان 400 میلیارد تومان بود که توانستیم آن را به نزدیک 500 میلیارد تومان برسانیم.  

دریابر از مدیران شرکت در رابطه با بحث کفایت سرمایه این چنین گفت: سازمان بورس برای کفایت سرمایه تامین سرمایه ها قوانینی اعمال کرده که در آن بحث ریالی و مالی مهم است. در تامین سرمایه امید نیز ما دو ساز و کار اصلی داریم که همان بحث ریالی و مالی است. دو موضوع که کفایت سرمایه تامین سرمایه بررسی شود. 

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 1500، تا 1600 میلیارد تومان اوراق در پرتفو بازارگردانیمان موجود است. البته عدد دقیق 1770 میلیارد تومان است و تعهدات ما در بازارگردانی 1500 تا 1600 میلیارد تومان می باشد. 

قرارداد با خارجی ها 

او گفت: تامین سرمایه با برخی شرکت های خارجی قراردادهایی را بسته و دارد راه خود را برای ورود به این مبحث نیز باز می کند؛ قراردادهایی با کشورهای اروپایی، ترکیه و... منعقد شده و کارهایی در دست اقدام است که تامین مالی های بلند مدت انجام پذیرد. 

حدادی مدیر عامل شرکت نیز در ادامه افزود: تامین سرمایه برای پرتفو گردانی متعهد 1500 میلیارد تومان اوراق است، که معادل آن هم می تواند از اوراق بدهی نقش آفرینی کند؛ وی ادامه داد: ما از همه ظرفیت هایمان برای ورود استفاده نمی کنیم. مگر از کانال کمیته ریسک. هیچ سهامدار و مالکی از درامد بیشتر بدش نمی آید، اما اعتقاد ما به سود پایدار است، نه لحظه ای و مقطعی.  ما سهامدار را با ریسک بالایی مواجه نمی کنیم. 

 نیمه دوم سال بورس خوبی خواهیم داشت

او در رابطه با پیش بینی اش از بازار سرمایه در نیمه دوم سال 96 نیز گفت: خوشبختانه خبرهای خوبی داریم از گزارش هایی که از شرکت ها می آیند می شنویم، که رشد بهتری را به ما نشان می دهد، و به همین خاطر فکر می کنم در نیمه دوم سال آتی بازار سهام شرایط بهتری را پیش رو خواهد داشت. 

همه چیز خوب باشد ما هم خوبیم! 

وی ادامه داد: اگر تا 5 سال آینده شرایط اقتصادی کشور روند رو به رشدی داشته باشد، می توانم اطمینان بدهم که شرایط تامین سرمایه ها نیز خوب خواهد بو، چرا که  تامین سرمایه ها واسط مالی اند، و کارشان به شرایط اقتصادی کشور ربط خواهد داشت. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24