Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برایمان مثل پول خرد است! مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در سخنانی در خصوص مدیریت ناکارآمد اموال دولتی گفت: مثل بچه پولدار‌ها به اموال دولت مثل پول خرد نگاه می‌ کنیم...

وزیر اقتصاد: مثل بچه پولدار‌ها به اموال دولت نگاه می کنیم...

بورس24 : کرباسیان در خصوص مدیریت ناکارآمد اموال دولتی گفت: مثل بچه پولدار‌ها به اموال دولت مثل پول خرد نگاه می‌ کنیم. 

مسعود کرباسیان در اولین همایش مولدسازی و مدیریت دارایی‌ های دولت، اظهار کرد: طرح جامع مدیریت دارایی‌ های دولت با هدف مولدسازی و مدیریت دارایی‌ های دولت به هیات وزیران ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در همه کشور‌ها ثروت ملی در اختیار دولت است و در اقتصاد‌های نفتی نیز عمده ثروت در اختیار دولت‌ ها قرار دارد که از نظر مردم به مانند کوه یخ است.

کرباسیان افزود: شفافیت مالی و صحیح اموال دولتی و اولویت‌ های اختصاصی جزو دستور کار دولت است و به صورت خاص این موضوع را دنبال می‌ کنیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: توجه زیادی که تاکنون به این امر نشده، چون کشور بر اساس بودجه نفتی مدیریت شده است و ما مثل بچه پولدار‌ها به این اموال مثل پول خرد نگاه می‌ کنیم.

کرباسیان افزود: از ۸ درصد رشد سالانه پیش‌ بینی شده در برنامه ششم توسعه ۲.۷ درصد ناشی از بهره‌ وری و استفاده از دارایی‌ ها و ظرفیت‌ ها است. در عین حال، سامانه سادا (سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه‌ های اجرایی) اجرایی شده و تعداد قابل توجهی اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده‌ اند.

وی در ادامه تصریح کرد: لازم است، این سامانه در وزارتخانه پیگیری و تامین نیاز آن انجام شود. از برنامه‌ های آینده، لایحه جامع مدیریت دارایی‌ های دولت است که با ارایه آن به هیات وزیران باید این فرایند پیگیری شود.

او گفت: برآورد ارزش دارایی‌ ها و جلوگیری از بلوکه شدن دارایی‌ های دولت برای بهره‌ گیری از دارایی‌ های احصا شده دولتی است و امیدواریم با کسب تجربه و استفاده از الگوی بین‌ المللی، نتایج مثبتی در زمینه مدیریت دارایی‌ های دولت ایجاد شود.

کرباسیان بیان کرد: نظام ساماندهی اموال دولت از ابتدا و در قانون اساسی مورد توجه بوده و در سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی نیز این موضوع با رویکرد ثبات اقتصادی مورد توجه بوده است.

وزیر اقتصاد گفت: در دولت دوازدهم برای هر وزارتخانه دو اولویت از سوی رییس جمهور اعلام شد که در اولویت‌ های عمومی برای همه وزارتخانهها، شفاف‌ سازی مالی و رسیدگی به اموال دولتی بود و در اولویت‌ های تخصصی نیز این موضوع مطرح شد. پس با این شرایط باید به صورت جدی اموال و دارایی‌ های دولت مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شود.

کرباسیان تصریح کرد: خوشبختانه با جدیتی که در اجرای این طرح وجود دارد، اقدامات لازم صورت گرفته و ما در حال پیگیری و احصاء اموال دولتی هستیم، در سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی ۳۳ پروژه برای وزارت اقتصاد و زیر مجموعه اعلام شده که امیدواریم بتوانیم تمامی این پروژه‌ ها را با توجه به اولویت‌ ها به نتیجه برسانیم.

وی افزود: پروژه سامانه یک پارچه شرکت‌ های دولتی و بنگاه‌ داری از دیگر پروژه‌ هایی است که در کنار پروژه مولدسازی پیگیری و انجام می‌ شود. مهم‌ ترین هدف از اجرای پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌ های دولت، کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی، نهادینه‌ سازی استقرار دارایی‌ های دولت و پیشگیری از بلااستفاده و راکد ماندن این دارایی‌ ها است.

وزیر اقتصاد در خاتمه گفت: برای اداره واحد‌ها باید بانک‌ ها با ایجاد جریان نقدینگی اقدام کنند و با توجه به حبس دارایی بانک‌ ها، باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم. امیدوارم با رصد دقیق اموال و بخش عظیمی از دارایی‌ های دولت، صرفه‌ جویی قابل توجهی در بودجه کشور خواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24