Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع هلدینگ خلیج فارس امروز تشکیل شد و به ازای هر سهم ۴٠ تومان سود نقدی تقسیم کرد...

تقسیم ۴٠ تومان سود در مجمع هلدینگ فارس

  بورس24 -سحر خوشحال: هلدینگ خلیج فارس امروز به مجمع رفت. این شرکت در مجمع خود به ازای هر سهم 40 تومان سود نقدی تقسیم کرد.اتفاق مهم این مجمع این بود که تاپیکو برای اولین بار وارد هیات مدیره فارس شد.

در مجمع فارس اعلام شد پالایش گاز بید بلند خلیج فارس به مرحله پیش تولید رسیده و سال ۹۷ به مرحله تولید می رسد.

در خصوص تغییرات مدیرعامل نیز رئیس مجمع گفت که اگر اتفاقی بیفتد، مشخص خواهد شد ولی فعلا مدیرعامل پا برجاست.افزایش سرمایه فارس از  ۵ هزار میلیارد تومان به ۱۰هزار میلیارد تومان به میزان ۱۰۰درصد از محل سود انباشته مصوب شد.

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور ۹۸ درصد سهامداران برگزار شد.

رئیس مجمع

آقای علم بیگی

ناظر اول

خانم ویدا بیگدلی

ناظر دوم

خانم وهاب نژاد

 

در ابتدای جلسه مدیر عامل شرکت در خصوص وضعیت و عملکرد هلدینگ خلیج فارس گفت: صنایع پتروشیمی خلیج فارس متشکل از شرکت‌های تولیدی مهندسی بازرگانی سرمایه‌گذاری آموزشی و خدماتی به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ تخصصی پتروشیمی در سال ۸۹ با مدیریت دولتی به صورت سهامی عام تاسیس و در سال ۹۲ از مدیریت دولتی به بخش خصوصی واگذار شد.

وی گفت:  این شرکت طی چهار سال گذشته تحولات و تغییرات اساسی و مهمی از جمله اعمال مدیریت سیستمی تدوین برنامه راهبردی برای خود و کلیه شرکتهای زیرمجموعه تنوع و سرمایه گذاری در سبد سرمایه جهت بالابردن ضریب سودآوری تولید متنوع محصولات و فرآورده های شیمیایی و پتروشیمیایی احداث مجتمع ها و طرح های استراتژیک پتروشیمی و پالایشگاهی در مناطق مختلف کشور در راستای توسعه پایدار با هدف صیانت از محیط زیست و اجرای استانداردهای بهداشت در اختیار گرفتن فروش صادرات و واردات محصولات بدون حضور واسطه اجرای طرح های فرآیندی و توسعه در مجتمع ها دستیابی حداکثر ظرفیت اسمی تولید در مجتمع ها و اخذ تسهیلات مالی و فاینانس را فراهم و در حوزه‌های مختلف اجرا در آورده است.

نژاد سلیم گفت: چشم انداز هلدینگ خلیج فارس به عنوان برترین هلدینگ کشور با اعتبار جهانی می باشد.

به گفته وی، از آنجایی که تعامل با شرکتهای تابعه از حساسیت بسیار بالا برخوردار از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با توجه به شناخت صنعت پتروشیمی عوامل ارتباطی و نحوه تعاملات شناسایی گلوگاه ها شناسایی نقاط قوت توانمندی ها و قابلیت های موجود شرکتها ملحوظ نمودن سیاست عدم دخالت مستقیم در نحوه مدیریت شرکت ها و در نظر گرفتن سیاستهای کلان مدیریتی خود با توجه به هویت مستقل شرکتها جهت انجام مزیت  تصویرگری ارتباطات و ایجاد توان افزایی در این مورد اینکه سبک کنترل استراتژیک را که در میانی بین برنامه ریزی استراتژیک و کنترل مالی می باشد.

 مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس گفت: تولیدات واحدهای موجود شرکت های تابعه از سال ۹۲ تاکنون از ۷۱ درصد به ظرفیت اسمی به ۸۶ درصد ظرفیت اسمی در سال ۹۶ رسیده است. از مهمترین علل رشد چشمگیر تولیدات می‌توان به اجرای برنامه های تنظیمی برای رفع موانع تولید اشاره کرد، که با اجرایی شدن برنامه استراتژیک محقق شده است و ۱۵ درصد ظرفیت خالی در خط تولید قرار گرفته است و حدود سه و نیم میلیون تومان افزایش تولید داشته‌ایم.

وی گفت: معادل ارزش کلی افزایش تولید حدود ۱.۸ میلیارد دلار شده است با اجرا نمودن اهداف استراتژیک شرکت هلدینگ خلیج فارس استفاده بهینه از ظرفیت های نصب شده و مدیریت هزینه ها در رفع موانع و مشکلات تعداد ۸ شرکت زیان ده در سال ۹۲ به دو شرکت در سال ۹۶ کاهش یافته است . سال ۹۲ پتروشیمی اروند، خوزستان تندگویان، مبین و فجر، شرکت فیلیپین ،کارون شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر زیان‌ده بودند که که در سال ۹۶ به پتروشیمی خوزستان و شرکت فیلیپین زیان‌ده هستند.

وی گفت:  مقدار فروش شرکت از سال ۹۲ تا سال ۹۶ رشد قابل توجه داشته و از سال ۹۵ تا سال ۹۶ معادل۱۲ درصد رشد داشته باشد. مقدار فروش از سال ۹۲ تا سال ۹۶معادل  ۵ میلیون تومان بوده است . عملکرد اقتصادی از سال ۹۲ سال ۹۶ نشان می‌دهد که سود خالص ۶۶ هزار میلیارد ریال بعد از سال ۹۲ معادل ۶۱ هزار میلیارد ریال بوده است. علت کاهش سود علیرغم افزایش تولید نفت جهانی قیمت نفت بوده است. شرکت فاینانس خارجی و داخلی دریافت کرد و مشارکت سرمایه گذاری داشته که تامین مالی در قالب یوزانس سه ساله از شرکت ژاپن به مبلغ ۹۶۰ میلیون یورو با گارانتی هلدینگ خلیج فارس، تامین مالی طرح لردگان به میزان ۵۰۲ میلیون یورو از کشور چین ،همچنین تامین مالی طرح پالایشگاه گاز بیدبلند به میزان ۲.۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه توسط کنسرسیوم متشکل از بانک های سپه تجارت ملت پارسیان و صنعت و تامین مالی طرح گچساران به میزان ۲۰ میلیون یورو از صندوق توسعه انجام مطالعات اقتصادی برای مشارکت با شرکت های بزرگ و معتبر دنیا جهت اجرای طرح های منحصر به فرد میزان ۸ میلیارد یورو به عنوان جذب مشارکت ها بوده است .

نژاد سلیم گفت: توسعه شرکت‌های موجود که دارای پتانسیل توسعه می باشد و از برنامه های توسعه شرکت خرید ۲۰ درصد سهام بزرگترین تولید کننده اتیلن کشور شرکت پتروشیمی کاویان با هدف ارتقای الفین ،خرید ۵۰ درصد سهام پتروشیمی مبین، خرید ۱۶ درصد از سهام شرکت استراتژیک پایانه و مخازن پتروشیمی، خرید ۴۰ از سهام شرکت پارس تامین مجدد خرید ۶۵ درصد سهام شرکت گروه سرمایه گذاری ایرانیان در شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس، خرید سهام پالایش گاز یادآوران خلیج فارس، خرید ۹۹.۶ درصد پالایش گاز بیدبلند بوده است .

وی افزود: در خصوص اجرای برخی از طرح ها با دوکشور خارجی مذاکراتی شده است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

استراتژی "فارس" ...

وی گفت:استراتژی کلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس توسعه و ارزش آفرینی پایدار و همچنین متنوع سازی و بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری در طرح ها و شرکت های جدید سال‌های ۹۲ و ۹۶ شده است. پروژه ملی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با سودآوری سالانه حداقل ۷ میلیون دلار و ظرفیت اسمی نصب شده ۱۷۳۱ تن در مرحله پیش تولیداست و  سال ۹۷  به تولید می‌رسد که در حال حاضر نیز ۵۷۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل شرکت گفت:  پالایش گاز یادآوران خرید پارس با سالانه سود بیش از ۳۵۰ میلیون دلار و ظرفیت اسمی شده 59 درصد پیشرفت 32.48 درصد دارد. همچنین طرح الفین پتروشیمی ایلام از سال ۹۳ تا کنون ۸.05 ۴ درصد پیشرفت دارد که ظرفیت اسمی آن ۸۲۶ هزارتومان است. پتروشیمی لردگان به عنوان یکی دیگر از طرح های شرکت بازر بیت اسمی ۱۷۵۰ تومان 73.05۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین طرح شیمیایی صدف ۱۳۶ هزار تومان ظرفیت اسمی دارد پیشرفت فیزیکی دارد که ۳۷.۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. طرح پتروشیمی گچساران با ظرفیت اسمی ۱۰۸۴ تن و ۳۷.۳  است.

در ادامه این مجمع پس از خواندن بندهای حسابرسی  به سوالات  سهامداران پاسخ داده شد.

یکی از سوالات در مورد بدهی پتروشیمی فجر و موضوعات مربوط به قانون رفع موانع تولید بود. که نیازی معاون اقتصادی هلدینگ خلیج فارس گفت: تمام تلاش خود را برای حل مشکل پتروشیمی فجر می کنیم. همچنین از طریق بانک مرکزی اقداماتی انجام داده ایم.همچنین کارهای حقوقی نیز انجام شده و اعلام کرده ایم که وقتی فروش ارزی نیست چگونه تسویه حسابها باید ارزی باشد؟

همچنین در پاسخ به سوال مشکلات مبین و قیمت گذاری یوتیلیتی آن گفته شد: پتروشیمی زاگرس از اکسیژن به عنوان یوتیلیتی استفاده نمی کند بلکه به عنوان ماده مصرفی  ه حساب می آید. به همین دلیل مذاکراتی با شورای رقابت داشته ایم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

در ادامه افزایش سرمایه 100درصدی شرکت از محل سود انباشته به منظور اجرای طرح های هلدینگ خلیج فارس به تصویب رسید و سرمایه شرکت از 5هزار به 10هزار میلیارد تومان رسیده است.

در پایان عادل نژاد سلیم گفت: در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت حضور داریم و اگر هر زمان که به ما ابلاغ شود ما خواهیم رفت و مشکلی از این بابت نداریم. به هر حال تلاش ما این بوده که هلدینگ را به شرایط مناسبی برسانیم .

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24