Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ادیب: در بورس گروهی با خرید سهامی با شناوری اندک، با معاملات صوری و درون گروهی، قیمت آن را نجومی می کنند / مردم بی اطلاع هم در این شرایط صف خرید ایجاد می کنند! دکتر ادیب اقتصاددان در کانال تلگرامی خود نوشت: گروهی با خرید سهامی با شناوری اندک، با معاملات صوری و درون گروهی، قیمت آن را نجومی می کنند و مردم بی اطلاع هم صف خرید ایجاد می کنند، آن گاه یک مسابقه برای خرید این سهام در مردم نا آگاه ایجاد می شود و طراحان بازی، سهام خود را به مرور به گونه ای که بازار احساس نکند، به غیر حرفه ای ها می فروشند، پس از فروش آرام سهم طراحان بازی، آن سهم به شدت سقوط می کند و...

چرایی رشد نرخ برخی سهام بدون هیچ اثر مثبت جدید در صورت های مالی شرکت از نگاه یک اقتصاددان

بورس24 : دکتر ادیب اقتصاددان در کانال تلگرامی خود نوشت: فقط حدود ده درصد سهام بورس، سهام شناور است، به زبان ساده فقط ده درصد سهام در بورس قابلیت خرید و فروش جدی دارد و بقیه هننوز به وسیله سهامدار اصلی برای فروش عرضه نشده است. 

بورس یک بازار ٣٣٠ هزار میلیارد تومانی نیست ، بورس یک بازار ٣٣ هزار میلیارد تومانی است ، بورس کوچک تر از آن است که تصور می شود.در تعدادی از شرکت ها سهام شناور فقط کمتر از پنج درصد است ، به عبارت صریح تر فقط پنج درصد سهام برای فروش عرضه شده است.

گروهی با خرید سهام با شناوری اندک ، با معاملات صوری و درون گروهی ، قیمت آن را نجومی می کنند و در مردم بی اطلاع صف خرید ایجاد می کنند، آنگاه یک مسابقه برای خرید این سهام در مردم ناآگاه ایجاد می شود و طراحان بازی، سهام خود را به مرور به گونه ای که بازار احساس نکند به غیر حرفه ای ها می فروشند، پس از فروش آرام سهم طراحان بازی، آن سهم به شدت سقوط می کند. 

راهکار نجومی کردن ارزش سهام انتشار یک سری اخبار خوب در خصوص شرکت در رسانه هاست که در عمل واقعیت ندارد، یعنی بدون اینکه در صورت های مالی شرکت اتفاق خاصی افتاده باشد ، سهام بر اساس انتشار یک سری اخبارخوب ، شروع به رشد می کند.

از ابتدای سال جاری در خصوص تعدادی از سهام با شناوری اندک این مهندسی انجام و سهام به شدت افزایش یافته است.سهامی که اینگونه مهندسی مالی شده است، طی شش ماه آینده به فروش می رسد و در اوایل سال آینده اینگونه سهام سقوط می کند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24