Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

درآمد عملیاتی برای این شرکت در سال ٩۵ حدود ١١ میلیارد تومان بوده که با حاشیه سود قابل توجه ای سود خالص در نهایت به نزدیکی ٧ میلیارد تومان می رسد..

شمارش معکوس پذیره نویسی جذاب این خودرویی

بورس24 : کرمان خودرو را به عنوان تولیدکننده خودروهای جک و لیفان می شناسیم اما اخیرا پای برندهای معروف تری مثل سانتافه،اکسنت، توسان و آی 20 از کارخانه ی معتبر کره ای به این شرکت باز شده است. فعالیت های دیگر این شرکت از جمله پروژه های تولیدی، خدماتی و بازرگانی، انجام خدمات پیمانکاری، فنی مهندسی و به طورکلی طراحی، مشاره، مدیریت و مشارکت در کلیه طرح های اقتصادی از جمله اهداف گروه اقتصادی کرمان خودرو است. فعالیت اصلی شرکت طی دوره مالی 95، آماده سازی طرح های توسعه و افزایش سرمایه وخرید سهام شرکت های گروه بوده است و فعالیت عملیاتی نداشته و شرکت های فرعی آن عمدتا در زمینه های تولید خودرو وخدمات پس از فروش خودرو فعالیت داشتنه اند.

این شرکت در سال 95 درآمد عملیاتی تلفیقی معادل 171 میلیارد تومان را تجربه نموده و به ترتیب 70 میلیارد تومان سود ناخالص، 58 میلیارد تومان سود عملیاتی و در نهایت بیش از 51 میلیارد تومان سود خالص در گروه شناسایی نموده است. از سوی دیگر از دوم مهرماه پذیره نویسی گروه اقتصادی کرمان خودرو به مدت 30 روز در بازار فرابورس در حال انجام است و درآمد عملیاتی برای این شرکت در سال 95 حدود 11 میلیارد تومان بوده که با حاشیه سود قابل توجه ای سود خالص در نهایت به نزدیکی 7 میلیارد تومان می رسد. باید توجه داشت که این شرکت هیچ گونه هزینه مالی و تسهیلات اخذ نکرده و یکی از دلایل حاشیه سود بالای آن تامین مالی مناسب بوده است با توجه به آخرین وضعیت صورت های مالی سرمایه شرکت در سال 95 به 402 میلیارد تومان رسیده است و این شرکت قصد دارد با پذیره نویسی اخیر افزایش سرمایه جدیدی را عملیاتی کند.

ارزش دفتری این شرکت از لحاظ بنیادی بیش از 100 تومان می باشد و به نظر می رسد باتوجه به چشم انداز سال 1400 و افزایش تعداد خودروهای تولیدی به بیش از 155 هزار دستگاه، پذیره نویسی سهام این شرکت به مبلغ 100 تومان خالی از لطف نباشد این در حالیست که پذیره نویسان سهام اگرچه اجازه فروش آن را تا مدت محدودی نخواهند داشت، لیکن با ثبت سرمایه، سهام قابل معامله خواهد شد و برآورد می گردد با ثبات شرایط فعلی رقمی بیش از قیمت پذیره نویسی در بازار کشف قیمت شود. هدف از افزایش سرمایه جدید از طریق پذیره نویسی، مشارکت مستقیم در اجرای طرح احداث و تجهیز خط رنگ ED و سفارش تولید خودرو با مشاوره یک شرکت آلمانی می باشد که به استناد اطلاعات واصله از شرکت، با این خط رنگ جدید ظرفیت شرکت 3 برابر افزایش خواهد داشت. لازم به ذکر است، با افزایش سرمایه مذکور، به میزان 979 میلیارد ریال از محل آورده نقدی ناشی از سلب حق تقدم به سرمایه شرکت اضافه می شود. همچنین ذکر این نکته ضروریست که این افزایش سرمایه 25 درصدی می تواند شرکت را از اخذ تسهیلات آتی نیز بی نیاز کند.

منبع خبر: پایگاه تحلیلی خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24