Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

با این ترکیب جدید که شامل مدیران خوشنام فنی ، بورسی و شناخته شده است به نظر می رسد شستا به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه گذاری ایران و بزرگترین سهامدار حقوقی بورس در راستای تحقق حاکمیت شرکتی ، سرعت گرفتن پذیرش شرکت های جدید در بازار سهام ، انتصاب مدیران کار کشته ، شایسته سالاری و اداره درست و بهینه این مجموعه قدرتمند اقتصادی بهتر از گذشته عمل کند...

ماموریت ترکیب جدید «شستا»

چهره های سرشناس به هیات مدیره بزرگترین شرکت سرمایه گذاری ایران رفتند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، با انتخاب اعضای جدید هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، ترکیب جدیدی در هیات مدیره شستا حاکم شده که وزن بالایی دارد.

در بین اعضای این هیات مدیره، نام اکبر ترکان سیاست‌مدار ایرانی، از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه و مشاور عالی رئیس‌جمهور به عنوان چهره ای تکنوکرات و نزدیک به دولت به چشم می خورد. از فعالیت های ترکان می توان به دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، رئیس هیات مؤسس دانشگاه شمال، سرپرست معاونت امور بین‌الملل ریاست جمهوری و ... اشاره کرد.

افزون بر این ، در بین اعضای جدید هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نام عبدالحسین ثابت، مدیر سابق شستا و صندوق بازنشستگی کشوری ، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات مدیره سرمایه گذاری بانک ملی، مرتضی لطفی مدیرعامل سابق هلدینگ سیمانی فارس و خوزستان و احمد فیاض بخش مدیر عامل اسبق شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و معاون پیشین سازمان انرژی اتمی نیز به چشم می‌خورد.

"شستا" به عنوان یک هلدینگ عظیم با در اختیار داشتن،120شرکت مدیریتی که ۸۰ درصد این شرکت های زیر مجموعه بورسی هستند، نیاز به مدیریت بورسی، برای اداره این هلدینگ دارد. این نشان می دهد که انتخاب محمدرضا رستمی به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این هلدینگ هوشمندانه بوده است. چرا که رستمی، در گذشته معاون بورس اوراق بهادار تهران ، مدیرعامل هلدینگ مالی "شستا"(صبا تأمین) و مدیرعامل سرمایه گذاری بهمن بوده است.

اعضای هیئت مدیره جدید می توانند، نقطه اتصال بازار سرمایه و "شستا" باشند و این ارتباط قطع شده با بازار را از بین ببرند.

به یاد داریم که، محمدرضا رستمی به عنوان مدیرعامل صبا تامین پیش از آغاز بحران بازار سرمایه در یک راهبرد هوشمندانه سهام تامین اجتماعی را صیانت نموده و چند میلیون بیمه شده ذی نفع را حمایت کرده است. همچنین در مواقع منفی شدن بازار با حمایت و خرید سهام از جمله سهام شرکت های بزرگی همچون «هلدینگ خلیج فارس » از بازار حمایت کرده است.

هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است. امروز پس از چند دهه فعالیت مستمر ، شستا به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می رود تا در آینده ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود.

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری سیمان تامین، سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین، سرمایه گذاری صدر تامین، سرمایه گذاری عمران و حمل و نقل تامین، سرمایه گذاری انرژی تامین و سرمایه گذاری صنایع نوین تامین از شرکت های زیر مجموعه "شستا" به شمار می آید.

با این ترکیب جدید به نظر می رسد شستا به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه گذاری ایران و بزرگترین سهامدار حقوقی بورس در راستای تحقق حاکمیت شرکتی ، سرعت گرفتن پذیرش شرکت های جدید در بازار سهام ، انتصاب مدیران کار کشته ، شایسته سالاری و اداره درست و بهینه این مجموعه قدرتمند اقتصادی بهتر از گذشته عمل کند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24