Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت های دیگرمان را هم بورسی می کنیم مدیر عامل گروه توسعه انرژی تدبیر در جلسه معارفه شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا در سخنانی گفت: ما به عنوان هلدینگ توسعه ای تدبیر فعالیت های زنجیره اصلی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را پوشش می دهیم و...

مدیر عامل گروه توسعه انرژی تدبیر در جلسه معارفه پرشیا: به صورت مستقل برای توسعه میادین فعالیت می کنیم / در همکاری های خارجی هم لیدریم

بورس24 : مدیر عامل گروه توسعه انرژی تدبیر در سخنانی گفت: ما به عنوان هلدینگ توسعه ای تدبیر فعالیت های زنجیره اصلی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را پوشش می دهیم.  

به گزارش  خبرنگار بورس24 ، راحت در ادامه افزود: ما ۱۰ شرکت زیر مجموعه داریم که این شرکت ها ۴ پروژه بزرگ را اداره می کند که زنجیره کامل صنعت نفت را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: ما در فعالیت های پالایشگاهی نفت و گاز و روانکارها فعالی می کنیم. همچنین ما به تولید برق نیز اقدام خواهیم کرد که سیکل ترکیبی آبادان می تواند نمونه آن باشد‌. دومین پروژه نیروگاهی کشور که از فاینانس خارجی استفاده می کند پروژه توسعه ای بزق ۹۰۰ مگاواتی آبادان ۲ یا اروند ما است.

وی بیان داشت: بزرگترین پروژه های کشور را خواهیم داشت که برای اولین بار از فاینانس خارجی استفاده خواهد شد، قراردادها تقریبا نهایی شده و به زودی این فاینانس آغاز خواهد شد. شرکت پرشیا در بخش بالادستی زیر مجموعه های تدبیر فعالیت می کند.

راحت گفت: ما جز اولین شرکت ها برای توسعه میادین هستیم که از قرارداد بیع متقابل با شرکت نفت استفاده کرده است. ما به عنوان حمایت کننده پرشیا خواهیم بود . این شرکت قراردادهای موفق با شرکت نفت منعقد کرده که پیگیری های مستمر این نهاد را دارد.

وی ادامه داد: پرشیا اولین شرکت ایرانی بوده که در قالب IPC با شرکت نفت فعالیت می کند. توسعه میادین شمالی و آغاز میادین جنوبی توسط این شرکت و با همکاری شرکت نفت آغاز شده است.

وی بیان داشت: ما آمادگی کافی برای عرضه سایر زیر مجموعه های خود به بازار سرمایه را داریم. پرشیا اولین شرکت عرضه شده بوده و این روند ادامه خواهد یافت‌.

سعدونی مدیر عامل شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا در ادامه افزود: ما به عنوان شرکت فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی هستیم، ما گروه جدید در حوزه سرمایه گذاری در حوزه توسعه میادین هستیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه E&P فعالیت می کنیم. در نظر داریم که به توسعه جهانی در برداشت نفت و گاز برسیم. قرارداد با شرکت نفت برای توسعه حفاری یاران شمالی و یاران جنوبی منعقد خواهیم کرد.

وی بیان داشت: برای برداشت گاز از میادین گازی لاوان با خارجی ها مذاکره و‌همکاری خواهیم کرد.

راحت ادامه داد: این شرکت یک شرکت بی همتا در ایران بوده، پرشیا نه پیمانکاری و نه حفاری بوده، ما گروه جدیدی در دنیا و ایران هستیم. ما به سرمایه گذاری در توسعه میادین به همراه پذیرش ریسک ها هستیم.

وی خبر داد: پی. بر. ای چنین شرکت هایی در جهان بالای ۲۰ تا ۲۵ بوده و ما در نظر داریم این سهم را با پی بر ای کمتر و حدود ۵ به بازار عرضه کنیم.

وی گفت: پرشیا به صورت مستقل برای توسعه میادین فعالیت خواهد کرد و همکاری این شرکت با خارجی ها به صورتی خواهد بود که پرشیا لیدر پروژه باشد. این مسئله برای اولین بار در ایران اتفاق می افتد چرا که اکثرا در چنین پروژه هایی لیدر پروژه طرف خارجی است.

صفر علی مدیر نظارت بر شرکت های گروه اقتصاد تدبیر: قیمت این سهم به اندازه قیمت نفت پارس با پریمیوم مدیریتی خواهد بود. پرشیا اولین شرکت در حوزه فعالیت خود در بورس است و به همین دلیل ارزش بالایی دارد. 

تکمیلی:  

جلسه معارفه شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا با حضور اهالی بازار سرمایه و اعضای شرکت برگزار شد، در ابتدای جلسه راحت مدیر عامل گروه توسعه انرژی تدبیر و سهامدار عمده این شرکت گفت: ما به عنوان هلدینگ توسعه ای تدبیر فعالیت های زنجیره اصلی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را پوشش می دهیم.

ما ۱۰ شرکت زیر مجموعه داریم که این شرکت ها ۴ پروژه بزرگ را اداره می کند که زنجیره کامل صنعت نفت را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: ما در فعالیت های پالایشگاهی نفت و گاز و روانکارها فعالی می کنیم. همچنین ما به تولید برق نیز اقدام خواهیم کرد که  سیکل ترکیبی آبادان می تواند نمونه آن باشد‌. دومین پروژه نیروگاهی کشور که از فاینانس خارجی استفاده می کند پروژه توسعه ای بزق ۹۰۰ مگاواتی آبادان ۲  یا اروند ما است.u

وی بیان داشت: بزرگترین پروژه های کشور را خواهیم داشت که برای اولین بار از فاینانس خارجی استفاده خواهد شد، قراردادها تقریبا نهایی شده و به زودی این فاینانس آغاز خواهد شد. شرکت پرشیا در بخش بالادستی زیر مجموعه های تدبیر فعالیت می کند.

راحت گفت: ما جز اولین شرکت ها برای توسعه میادین هستیم که از قرارداد بیع متقابل با شرکت نفت استفاده کرده است. ما به عنوان حمایت کننده پرشیا خواهیم بود . این شرکت قراردادهای موفق با شرکت نفت منعقد کرده که پیگیری های مستمر این نهاد را دارد. پرشیا اولین شرکت ایرانی بوده که در قالب IPC با شرکت نفت فعالیت می کند. توسعه میادین شمالی و آغاز میادین جنوبی توسط این شرکت و با همکاری شرکت نفت آغاز شده است.

وی بیان داشت: ما آمادگی کافی برای عرضه سایر زیر مجموعه های خود به بازار سرمایه را داریم. پرشیا اولین شرکت عرضه شده بوده و این روند ادامه خواهد یافت‌.

در ادامه سعدونی مدیر عامل شرکت پرشیا بیان داشت: ما به عنوان شرکت فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی هستیم، ما گروه جدید در حوزه سرمایه گذاری در حوزه توسعه میادین هستیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه E&P فعالیت می کنیم. در نظر داریم که به توسعه جهانی در برداشت نفت و گاز برسیم. قرارداد با شرکت نفت برای توسعه حفاری یاران شمالی و یاران جنوبی منعقد خواهیم کرد.

وی بیان داشت: برای برداشت گاز ا میادیت گازی لاوان با خارجی ها مذاکره و‌همکاری خواهیم کرد.

پس از آن راحت گفت : این شرکت یک شرکت بی همتا در ایران بوده، پرشیا نه پیمانکاری و نه حفاری بوده، ما گروه جدیدی در دنیا و ایران هستیم. ما به سرمایه گذاری در توسعه میادین به همراه پذیرش ریسک ها هستیم.

وی خبر داد: پی بر ای چنین شرکت هایی در جهان بالای ۲۰ تا ۲۵ بوده و ما در نظر داریم این سهم را با پی بر ای کمتر و حدود ۵ به بازار عرضه کنیم.

وی گفت: پرشیا به صورت مستقل برای توسعه میادین فعالیت خواهد کرد و همکاری این شرکت با خارجی ها به صورتی خواهد بود که  پرشیا لیدر پروژه باشد. این مسئله برای اولین بار در ایران اتفاق می افتد چرا که اکثرا در چنین پروژه هایی لیدر پروژه طرف خارجی است.

صفر علی مدیر نظارت بر شرکت های گروه اقتصاد تدبیر در پاسخ به سوال سهامداران تصریح کرد: قیمت این سهم به اندازه قیمت نفت پارس با پریمیوم مدیریتی خواهد بود. پرشیا اولین شرکت در حوزه فعالیت خود در بورس است و به همین دلیل ارزش بالایی دارد.

در ادامه راحت اذعان داشت: راحت: توسعه میادین شمالی با قرارداد بیع متقابل بوده و پس از آن قراردادهای ما در قالب IPC بوده است. افزایش یا کاهش قیمت نفت تاثیر 5 درصدی بر ما دارد، یعنی اگر قیمت نفت کاهش یابد شرکت نفت می تواند ما را ۵ درصد جریمه کند و اگر افزایش یابد ۵ درصد پاداش خواهد داد. سه عامل در درآمد ما تاثیر دارد، قیمت نفت که خارج از کنترل ماست، میزان تولید که در اختیار ماست و درصد قرارداد که فیکس شده است.

وی ادامه داد: هدف از عرضه پرشیا توسعه توانمندی های شرکت با مشارکت های بین المللی است.

سعدونی گفت: چند اتفاق مهم در سال جاری خواهد افتاد،  دریافت هزینه ها که حدود ۷۵ درصد تضمین شده، پاداش مترتب بر یاران که آن هم تضمین شده، بهره برداری از یاران که با امضای قرارداد IPC و با توجه به سیاست های جدید شرکت نفت خواهد بود و امضای اولین قرارداد IPC با یک شرکت ایرانی است.

در ادامه جباری مدیر مالی شرکت نفت و گاز پرشیا گفت: شرکت توانسته حدود ۶۵ درصد از بودجه را در شش ماهه پوشش دهد، سود هر سهم محقق شده در شش ماهه ۳۲ تومان بوده است.

وی افزود: قسمت اعظم تسهیلات ما از محل صندوق توسعه ملی با نرخ ۷ درصد است، بازپرداخت این تسهیلات ۴ ساله و از محل تامین میادین و شرکت ملی نفت خواهد بود. تضمین این تسهیلات با شرکت ملی نفت است.

وی گفت: تسهیلات ریالی ما به اندازه ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت است. هر چه قیمت دلار افزایش یابد سود تسعیر ارز داریم. زیان تسعیر ارز شرکت صفر است. وی ادامه داد: در آمد ما از محل درآمد فروش نفت است.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24