Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس در خصوص پیش بینی شش ماهه دوم و این که آیا برمبنای مس ٧٠٠٠ دلاری بودجه جدید خواهید داد ، گفت: فعلا در حال بحث و بررسی هستیم تا عددی در صورت های مالی پیش بینی کنیم که منجر به بروز مشکل در آینده نشود چرا که دو ماه آینده برخی ملاحظات سیاسی از جمله برجام را خواهیم داشت ، بنابراین باید قدری محافظه کارانه بودجه شش ماهه دوم را پیش بینی کنیم اما پیش بینی هر چه که باشد قاعدتا با تغییراتی در EPS همراه خواهد بود اما شاید با مس ٧٠٠٠ دلاری بودجه نبندیم چون این نرخ هنوز تثبیت شده نیست!

«فملی» مس ٧٠٠٠ دلاری را جدی نمی گیرد...!

بورس24 : روزگذشته قیمت مس با باز شدن بازار های جهانی با رشد بیش از 2 درصدی روبرو شد و مس قله 7000 دلاری را فتح کرد.

محسن بازار نوی معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس در خصوص افزایش نرخ مس در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر این شرکت به بورس24 گفت: متغیر های زیادی در تعیین قیمت مس تاثیر گذار است  از جمله بازار چین، شاخص دلار، اقتصاد آمریکا، موجودی LME ، مسائل منطقه ای از جمله برجام و کره شمالی اعتصابات معادن و اختلاف بین مالک معدن اندونزی با دولت این کشور بر سر حقوق و عوارض دولتی که با بروز مشکل در این معدن تعادل در عرضه و تقاضا به هم می خورد. در شرایط حال حاضر هم چند وقتی است که سفته بازان بازار های جهانی در بازار فیوچر روی به مس آوردند که تمام این عوامل دست به دست هم می دهد که قیمت مس رشد کند.

وی ادامه داد: پیش بینی های اولیه حکایت از آن داشت که حجم عرضه و تقاضا برای سال جاری در توازن باشد و قیمت از 7 هزار دلار فراتر نرود  اما با توجه به آمارهای جدید چین که حکایت از رشد زیر ساخت ها دارد این انتظار تقویت شده که رونق نسبی در اقتصاد جهانی ایجاد شود و مصرف مس با توجه به توسعه زیر ساخت ها افزایش یابد که این امر بر افزایش قیمت مس تاثیر گذار است. از طرفی قانون هایی که در خصوص کاهش مالیات در آمریکا وضع شده بود و برنامه های توسعه زیر ساخت در این کشور تاثیراتی بر رشد قیمت مس دارد.

بازار نوی در خصوص برنامه های معادن بزرگ برای توسعه تکنولوژی هم گفت: در بسیاری از معادن شاهد افت عیار معادن هستیم که این امر نیازمند اجرای طرح های توسعه ای است با توجه به افت قیمت مس تا سطوح کمتر از 5هزار دلار بسیاری از طرح های توسعه ای متوقف شد اما با رشد قیمت مس و اقتصادی شدن بهره برداری از معادن و افت عیار، این طرح ها مجددا فعال شده است  در مدار قرار گرفتن طرح های توسعه ای حدود 2تا 3 سال زمان نیاز دارد، تا نیاز بازار را تامین کند به همین دلیل ادامه رشد نسبی قیمت دور از ذهن نیست.

وی در خصوص بودجه شرکت ملی مس هم گفت: با توجه به برنامه های تغییر تکنولوژی تولید کاتد معدن سرچشمه ملی مس متوقف است و قاعدتا صادرات از این محل فعلا نداریم و مس خاتون آباد فعال است که تولیدات آن در بازار عرضه می شود.

بازار نوی ادامه داد: با توجه به پیش بینی که داشتیم محصولات شش ماهه اول را به فروش رساندیم و دوره قیمت گذاری بودجه شش ماهه اول هم تقریبا نهایی شده است و به زودی گزارشات نهایی آن منتشر خواهد شد.

بودجه جدید با مس 7000 دلاری بسته نمی شود!  

معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس در خصوص پیش بینی شش ماهه دوم و این که آیا برمبنای مس 7000 دلاری بودجه جدید خواهید داد ، گفت: فعلا در حال بحث و بررسی هستیم تا عددی در صورت های مالی پیش بینی کنیم که منجر به بروز مشکل در آینده نشود چرا که دو ماه آینده برخی ملاحظات سیاسی از جمله برجام را خواهیم داشت ، بنابراین باید قدری محافظه کارانه بودجه شش ماهه دوم را پیش بینی کنیم اما پیش بینی هر چه که باشد قاعدتا با تغییراتی در EPS همراه خواهد بود اما شاید با مس 7000 دلاری بودجه نبندیم چون این نرخ هنوز تثبیت شده نیست!

وی ادامه داد: در حال حاضر صادرات کاتد نداریم و مشغول تنظیم بازار داخل هستیم و تعهدات فروش را عقب انداخته ایم، مبنای قیمت گذاری فروش های داخلی ما هم میانگین هفتگی قیمت ال ام ای است که قاعدتا قیمت بازار داخل هم از رشد قیمت دلار و هم از رشد قیمت بازار جهانی تاثیر می پذیرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24