Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

به تعهداتش در برجام پایبند بماند فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست لوکزامبورگ با حضور وزیران امور خارجه این اتحادیه بیانیه این کشورها در دفاع از توافق هسته‌ ای را قرائت کرد...

بیانیه اتحادیه اروپا درباره برجام: اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام است، رئیس‌ جمهور آمریکا بداند و...

بورس24 : فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست لوکزامبورگ با حضور وزیران امور خارجه این اتحادیه بیانیه این کشورها در دفاع از توافق هسته‌ ای را قرائت کرد. 

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در این بیانیه آمده است: برجام که حاصل 12 سال دیپلماسی است که توسط اتحادیه اروپا تسهیل شد و به طور یک‌ پارچه نیز در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت.

برجام یک عنصر کلیدی در معماری جهانی منع اشاعه هسته‌ ای و یک ضرورت برای امنیت منطقه است. اجرای کامل این توافق تضمین می‌ کند که برنامه هسته‌ ای ایران کاملا صلح‌ آمیز باقی می‌ ماند.

اتحادیه اروپا بر اهمیت این که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی با یک نظام راستی‌آزمایی دقیق و جامع تاکنون هشت بار راستی‌آزمایی کرده است که ایران به تمام تعهدات مرتبط هسته‌ ای عمل می‌ کند، تاکید دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بر ادامه اجرای کامل و موثر تمام بخش‌ های برجام،‌ متعهد است. اتحادیه اروپا تاکید می‌ کند که لغو تحریم‌ های مرتبط هسته‌ ای تاثیری مثبت روی روابط اقتصادی و تجاری با ایران داشته که شامل مردم این کشور شده است. این توافق همکاری را تقویت و امکان ادامه گفت‌ و گو با ایران را فراهم می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین آورده است: این اتحادیه تصمیم رئیس‌ جمهور ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به عنوان یک روند داخلی در آمریکا در نظر می‌ گیرد. اتحادیه اروپا از آمریکا می‌ خواهد تا تعهداتش در برجام را اجرا کند و پیش از هر اقدام دیگری تاثیرات روی امنیت آمریکا، متحدانش و منطقه را در نظر داشته باشد.

علاوه بر این اتحادیه اروپا با تکیه بر ادعاها علیه سیاست‌ های منطقه‌ای کشورمان در بیانیه خود آورده است: در حالی که اتحادیه اروپا نگرانی‌ هایش در ارتباط با موشک‌ های بالستیک و افزایش تنش‌ ها در منطقه را ابراز می‌ کند، بر لزوم رسیدگی به این مسائل خارج از برجام به شکل‌ های مربوطه تاکید می‌ کند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آماده است تا به طور فعال از ابتکار عمل‌ ها برای تضمین یک فضای منطقه‌ ای امن‌ تر،‌ با ثبات‌ تر و صلح ‌آمیزتر حمایت کند. در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام به عنوان یک ستون زیر بنایی برای معماری منع اشاعه بین‌ المللی است.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24