Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در آخرین مجمعی که بانک برگزار کرد از سود ٢۶ تومانی به دست آمده ١۵ تومان را تقسیم کرد در حالی که بعضا بسیاری از بانک ها به دلیل زیاندهی سودی به همراه نداشته و برخی دیگر تنها اجازه تقسیم ١٠ درصد سود را از بانک مرکزی دریافت کردند و حتی برخی بانک ها هنوز موفق به برگزاری مجمع خود نشدند این امر نشان دهنده شفافیت بالا و عملکرد مثبت بانک است.

چند نکته کلیدی درباره بانک انصار

بورس24 : در حالی شاخص گروه بانکی از ابتدای سال جاری تاکنون زیان حدود4 درصدی را به ثبت رسانده که بانک انصار در این بین با عملکردی مثبت با احتساب سود مجمع بازدهی منفی به همراه نداشته و در نقطه سر به سر قرار دارد و حتی در این بین در برخی روزها با حمایت های گسترده به بازدهی مثبت چند درصدی هم دست یافته است.

بررسی ها نشان می دهد : بانک انصار در حال حاضر با سرمایه 1000 میلیارد تومانی علاوه براین که جز معدود بانک های سودآور در کشور می باشد یکی از شفاف ترین عملکرد ها را نیز در بازار سرمایه به نمایش گذاشته است ، به طوری که بانک عملکرد 3 ماهه خود را به موقع منتشر کرده و دراین گزارش با اعلام سود 30 تومانی که 13 درصد بیشتر از سال 95 می باشد توانسته 14 درصد از بودجه خود را پوشش دهد.

در این بین درآمد های بانک بر خلاف بانک های دیگر که در 3 ماهه امسال کاهش داشته کاهشی نشان نمی دهد و تنها در سرفصل هزینه مطالبات مشکوک الوصول شاهد رشد این هزینه ها هستیم که همین امر سبب شده تا سود 3 ماهه امسال به نسبت دوره مشابه سال قبل کاهشی شود.

از نکات مثبت دیگر بانک کنترل هزینه تامین پول یا همان سود پرداختی به سپرده گذاران است که تغییری در عملکرد3 ماهه نداشته و نشان از مدیریت صحیح این بانک بر منابع می باشد این هزینه در 3 ماهه سال 95 در سطح 769 میلیارد و در 3 ماهه امسال در سطح 775 میلیارد تومان قرار داشته است.

بخش دیگری این بررسی بنیادی نشان می دهد : بانک انصار بیش از 26 هزار میلیارد تومان جذب سپرده داشته است که با رشد بسیار خوبی در جذب سپرده به خصوص سپرده های مدت دار همراه شده است ، این سرفصل رشد 11 درصدی را در 3 ماهه امسال نشان می دهد.

از طرف دیگر تسهیلات پرداختی به بخش غیر دولتی با رشد 5 درصدی در سطح 16900 میلیارد تومان قرار گرفته است.همچنین شرکت دارای حقوق صاحبان سهام 158 تومانی و سود انباشته 24 تومانی به ازای هر سهم می باشد در حالی که تراز اکثر بانک ها این زمینه ها منفی است.

در آخرین مجمعی که بانک برگزار کرد از سود 26 تومانی به دست آمده 15 تومان را تقسیم کرد در حالی که بعضا بسیاری از بانک ها به دلیل زیاندهی سودی به همراه نداشته و برخی دیگر تنها اجازه تقسیم 10 درصد سود را از بانک مرکزی دریافت کردند و حتی برخی بانک ها هنوز موفق به برگزاری مجمع خود نشدند این امر نشان دهنده شفافیت بالا و عملکرد مثبت بانک است.

در نهایت در بازار سرمایه شاهد حمایت بی چون و چرای بازارگردان بانک هستیم به طوری که طی 4 ماهه اخیر بازارگردان بانک بیش از 210 میلیون از سهام این بانک را خریداری و از طرف دیگر درصد سهام خود را به بیش از 4 درصد رسانده است.

جمع بندی:

به جرات می توان گفت انصار جز تنها بانکی است که در بین بانک های قابل معامله با عملکرد مثبت عملیاتی و معاملاتی در بازار سرمایه همراه بوده است.

بانک انصار در صورت کنترل برخی هزینه های خود و ارائه گزارش مثبتتر از عملکرد خود در بازه 6 ماهه و پوشش بهتر سود و اطمینان بازار از توان پوشش سوددهی این بانک قادر به رشد قیمت و بازدهی مثبت خواهد بود آن هم در شرایطی که کلیت گروه شرایط منفی و افول همراه است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24