Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک کارشناس اقتصادی گفت:روحیه ریسک‌گریزی در بازار‌های کشورمان تشدید شده و معاملگران منتظر کنش و واکنش ایران و آمریکا نسبت اقدامات جدید تحریمی علیه ایران هستند.

بازارهای ارز و بورس هیجان زده شده اند

به گزارش بورس24 ؛ غلامحسین طاهری با اشاره به وضعیت بازار ارز و بورس اظهار کرد: فروش‌های هیجانی در بازار سهام، سنگین‌ترین افت شاخص بورس در چهار ماه اخیر را رقم زد، این درحالی است که یکی دیگر از متغیر‌هایی که در کاهش هیجان اثرگذار بود، پایین آوردن قیمت عرضه ارز از سوی صرافی‌های بانکی بوده است.

وی ادامه داد: بازار سهام در روز‌های اخیر با افت و خیز‌هایی روبه رو بوده و درعین حال، قیمت سهام اکثر شرکت‌ها ناشی از رفتار طبیعی و عوامل درون و برون سازمانی به حساب می‌آید و مسوولان اقتصادی بایستی فکری به این بخش داشته باشند.

طاهری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که در جوسازی معامله‌گران نقش دارد عوامل سیاسی و هیجانات روانی بازار بوده است.

وی افزود: به گفته شماری از فعالان، صحبت‌های میان مسوولان آمریکایی و ایرانی یکی از عواملی بود که بازار به آن توجه می‌کرد، در روز‌های اخیر و پس از افزایش احتمال واکنش ترامپ به برجام، فضای انتظاری بازار ارز تا حدی تغییر کرد..

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بحث همه‌پرسی کردستان عراق و واکنش‌های همسایگان به همه پرسی از دیگرعواملی افزایش تقاضای دلار از بازار داخلی بوده است، تصریح کرد: اتفاقی که معامله‌گران ارزی به آن توجه داشتند، روند شاخص بورس بود که در ۲ روز ابتدایی هفته روند منفی را پشت سر گذاشت.

به گفته این کارشناس اموربین الملل، بازار ارزی برای مدیریت نوسانات و افزایش قیمت به دو متغیر نیاز دارد اول توجه به انتظارات بازار است که می‌تواند براساس خبر‌های جدید تغییر کند و دیگری مدیریت نوسانات است که می‌تواند در بالارفتن دلار و ارز نقش موثری داشته باشد.

طاهری یادآورشد: به هر حال آنچه که اهمیت دارد این است که حال بازار ارز طلا و بورس خوب نیست ولذا مدیریت صحیح دراین بازار می‌تواند نگرانی‌های جامعه را نسبت به نوسانات کوتاه مدت نرخ ارز رفع کند مگر اینکه شوکی فراتر از این نوسانات در اقتصاد رخ دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24