Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بانک گردشگری که از بیست و چهارم مرداد ماه سال گذشته با توقف نماد مواجه شده و قفل بزرگی بر دارایی های سهامداران خود زده است ، دقایقی پیش مجمع عادی سالانه خود را برای تصویب صورت های مالی سال ٩۵ برگزار کرد...

برگزاری مجمع بانک گردشگری در غیاب مهدی جهانگیری!

بانک گردشگری که از بیست و چهارم مرداد ماه سال گذشته با توقف نماد مواجه شده و قفل بزرگی بر دارایی های سهامداران خود زده است ، دقایقی پیش مجمع عمومی عادی سالانه خود را برای تصویب صورت های مالی سال 95 برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع بانک گردشگری که قبل از توقف نماد با کاهش حدود 50 درصدی قیمت سهم رکورد دار زیان رسانی به سهامداران خود است و البته قبل از توقف سال گذشته چندین مرتبه با توقف نمادهای چند ماهه مواجه بوده ، در غیاب مهدی جهانگیری بنیانگذار بانک به دلیل بازداشت ، توسط علی سنگینیان مدیرعامل سمگا در حال برگزاری است.

گزارش خبرنگار بورس24 حاکی از آن است : علی سنگینیان رئیس مجمع بانک گردشگری درباره برگزاری مجمع این بانک در جمع صاحبان سهام گفت که دلایل مختلفی برای این که مجمع در زمان خود برگزار نشد ، داریم.از جمله تطبیق صورت های مالی با استاندارد IFRS که موجب شد تا تهیه گزارشات مالی طول بکشد.همچنین جابجایی املاک و مستغلاتی وجود داشته که حسابرس تاکید داشت باید مالکیت کاملا منتقل شود و بخشی از منابع دریافت و یا پرداخت شود.

وی گفت : تلاش کردیم که سازمان بورس حتما قبل مجمع نماد را بازگشایی کند که عملا امکانپذیر نبود.

علی اصغر سفری مدیرعامل بانک نیز با اشاره به اظهارات سنگینیان تصریح کرد امیدواریم نماد شرکت به زودی بازگشایی شود.

در این مجمع اعلام شد که بانک گردشگری برای افزایش نسبت کفایت سرمایه ،  برنامه افزایش سرمایه از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۰۰میلیارد تومان به میزان ۱۰۰درصد را در اختیار دارد و در حال حاضر نسبت کفایت سرمایه بانک  ۴.۷۸درصد است که در بند های حسابرسی شرکت نیز به آن اشاره شده است.

تاثیر بازداشت جهانگیری در آینده بانک گردشگری

در حاشیه برگزاری مجمع بانک گردشگری علی سنگینیان مدیرعامل سمگا و رئیس مجمع «وگردش» در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 درباره بازداشت مهدی جهانگیری ( بنیانگذار و مالک اصلی بانک) و تاثیر این رخداد در آینده بانک گفت :  در حال حاضر آقای مهدی جهانگیری در بازداشت هستند ، این موضوع حقوقی و قضایی بوده و در مرحله بازپرسی مقدماتی است.به نظر می رسد مشکل پیچیده ای وجود ندارد و امیدواریم موضوع به زودی حل و فصل گردد.در حال حاضر بانک به وسیله مدیرعامل و سایر مدیران اداره می شود و هیچگونه مشکلی وجود ندارد و اساسا اداره بانک طوری طراحی شده که وابستگی به اشخاص نداشته باشد.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این سوال بورس24 مبنی بر این که زمان بازگشایی سهم چه زمانی خواهد بود و چه میزان طول می کشد و آیا برنامه بازارگردانی وجود دارد یا خیر؟ گفت: همانطور که در سمگا دیدید برنامه بازارگردانی خوبی انجام شد و حتی یک روز هم این سهم صف نداشت.افزون بر این ، در مورد بانک گردشگری نیز وظیفه بازارگردانی بانک گردشگری بر عهده صندوق بازارگردانی خواهد بود و این صندوق همان طور که از سهم سمگا حمایت کرد از سهم بانک گردشگری نیز حمایت خواهد کرد و با تمام قدرت بازارگردانی لازم انجام می‌شود.لذا سهامداران نگران نباشند.

سنگینیان درباره بازگشایی نماد بانک گردشگری نیز توضیح داد : نکته مهمی که در خصوص بحث بازگشایی نماد بانک گردشگری وجود دارد این است که همانطور که مدیر مالی شرکت در مجمع گفت: در مقررات جدید که به تازگی ابلاغ شده است اشاره شده نماد شرکت ها نباید به مدت طولانی متوقف باشد.در نتیجه  نماد این شرکت نیز باید به زودی بازگشایی شود اما مشکلی که وجود دارد این است که در دستورالعمل ابلاغ شده اشاره نشده است که نمادهای متوقف قبل نیز مشمول این مقررات جدید هستند یا خیر؟ یعنی ۴۰ نمادی که از گذشته متوقف بوده اند مشمول این دستورالعمل جدید خواهد شد یا...؟؟

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24