Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هیچ اثری ندارد! محمد نهاوندیان گفت: اقتصاد ایران بسیار بزرگتر از آن است که اظهار نظر یک مقام خارجی تاثیری بر آن داشته باشد...

پاسخ معاون اقتصادی رئیس جمهور به یک سوال؛ حرف های ترامپ چه اثری بر اقتصادمان خواهد داشت؟ نهاوندیان: اقتصاد ایران بزرگ تر از این حرف هاست...

بورس24 : معاون اقتصادی رئیس جمهور اقتصاد ایران را در شرایطی بر شمرد که اظهار نظر یک مقام خارجی نمی‌ تواند تاثیری بر آن داشته باشد. 

محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص سیاست‌ های آمریکا در قبال برجام و ایران گفت: اقتصاد ایران بسیار بزرگتر از آن است که با سخنرانی یا صحبت یک مسئول دولت دیگر در آن تاثیرات بیش از اندازه ایجاد شود. 

وی ادامه داد: الحمدالله مناسبات ما به طور روز افزون با اقتصاد جهانی رو به افزایش بوده و اتفاقا این موضع گیری‌ های نسنجیده و نابخردانه‌ ای که دولت جدید آمریکا اتخاذ و اظهار کرد، باعث شده که دیگران در جهان از جمله اتحادیه اروپا به همکاری نزدیک‌ تر با ایران علاقمند شوند و اظهاراتشان را می‌ بینیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید کرد: صف حامیان ایران منسجم‌ تر و و صف حامیان آمریکا بسیار کمتر شده و آمریکا در این موضع منزوی‌ تر شده است.

او گفت: به همین جهت فرصت افزایش و تقویت مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشورهای جهان بیشتر از گذشته است، بخصوص اگر به این توجه کنیم که با اتخاذ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ما اکنون در شرایط بهتری از گذشته در ایستادگی روی پای خود هستیم.

نهاوندیان تصریح کرد: ذخیره کالاهای اساسی ما را می‌ توان امروز با سال ۱۳۹۲ مقایسه کرد، شرایط فروش صادراتی ما را می‌ توان نگاه کرد.

او ادامه داد: تولیدات و نرخ رشد و پایین آمدن تورم، در مجموع با این مقایسه شرایط اقتصادی ایران را در شرایط بسیار بالاتری از گذشته خواهیم دید.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور در ادامه بیان کرد: من تاثیرات این گونه لفاظی‌ ها را خیلی جدی نمی‌ بینم و این کاملا به انسجام و در صحنه بودن ملت ما بستگی دارد و هرکس در هر کجا ، می تواند نقش‌آفرین باشد و ما یک بار دیگر از این امتحان سرافراز بیرون می آییم.

نهاوندیان تصریح کرد: همچنان که آقای رئیس‌ جمهور امروز در دولت فرمودند، برجام اکنون یک آزمونی در صحنه جهانی شده و معلوم می شود، آن دولتی که یاغیانه، مقررات بین‌ المللی را زیر پا می گذارد، کیست و آن کشور، ملت و دولتی نیز که احترام بین‌ المللی را به سوی خود جلب می کند و مورد حمایت همه کشورهای جهان به جز دو کشور قرار دارد، دولت و نظام ایران است.

وی افزود: یک صحنه انتخاب بین‌ المللی رخ داده که مواضع حکیمانه، خردمندانه و اخلاقی ایران در آن مورد تحسین جامعه جهانی است و مطمئنا به جایگاه بین‌ المللی کشورمان کمک خواهد کرد.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور همچنین درخصوص نوسانات بازار ارز با توجه به اتفاقات اخیر، گفت: یکی از توفیقاتی که در این چند سال اخیر به دست آمد، کاهش التهابات و نوسانات در بازار ارز در کنار آرامش عمومی در سطح قیمت‌ ها و تورم بود، این رویکرد استراتژیک دولت بوده و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بعضی نوسانات از عوامل اقتصادی و روانی ایجاد می شود، اما همچنان که در سال 95 هم دیدیم، ما حرکت رو به بالایی داشتیم اما بعد این موضوع جبران شد و کسانی که سوداگرانه وارد بازار شده بودند، متحمل زیان‌ هایی شدند.

نهاوندیان با بیان اینکه سیاست ارزی دولت تغییری نکرده است، افزود: این سیاست شناور مدیریت شده است و حفظ ثبات به صلاح اقتصاد کشور است.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور خاطر نشان کرد: تبعا فعالان اقتصادی سابقه دار نیز به این موضوع بلند مدت نگاه می کنند. بعضی از شتابزدگی های کوتاه مدت ممکن است، به ضرر سوداگران منجر شود و بانک مرکزی نیز با توجه به گشایش‌ های بعد از برجام در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، لذا می توان با اطمینان پیش بینی کرد که آرامش بازار ارز ادامه پیدا می کند.

منبع: ایرنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24