Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد بیگ محمدلو مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شاهد در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ : ثشاهد در نظر دارد تا با توجه به مجموعه سودهای انباشته، آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران در سال مالی جاری با تصویب هیات مدیره سرمایه خود را افزایش دهد. در حال حاضر کارهای قانونی افزایش سرمایه شرکت صورت گرفته تا پیش از پایان سال مالی جاری به این هدف دست پیدا کنیم...

شاهد افزایش سرمایه جذاب دارد

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری شاهد در گزارش حسابرسی نشده دوره 12 ماهه سود واقعی هر سهم سال مالی منتهی به 31 خرداد 96 را 191 ریال اعلام کرده که در قیاس با سود واقعی سال مالی 95 حدود 9 درصد رشد را نشان می دهد. این شرکت اولین بودجه سال مالی منتهی به 31 خرداد 97 را 243 ریال برآورد کرده است.

این شرکت 2،706،632 میلیون ریالی مالکیت 69.14 درصد از سهام عمران و توسعه شاهد، 3.48 درصد از سهام بانک ایران زمین، 0.04 درصد از سهام کالسیمین و 1.76 درصد از سهام سرمایه گذاری نیروگاهی ایران (سنا) را در اختیار دارد و در پورتفوی غیربورسی خود مالک 100 درصد از سهام بازرگانی شاهد، 100 درصد از سهام سرمایه گذاری سعدی، 100 درصد از سهام فرآوری و توسعه ابنیه شاهد، 10 درصد از سهام شهر صنعتی کاوه و 69.80 درصد از سهام هرمز انرژی است.

همکاری با شرکت های دارای مشتری

محمد بیگ محمدلو مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شاهد در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره وضعیت پروژه های ساختمانی این شرکت ابراز داشت: با توجه به وضعیت ساختمان در کشور در نظر داریم تا با مشارکت ارگان های بزرگ و همتای خود پروژه های ساختمانی ثشاهد را فعال کنیم. سال گذشته پروژه ای در دست شرکت بود که با شرایط مطلوبی فروخته شد. در سال جاری و سالهای آتی نیز در نظر داریم این روال را ادامه دهیم.

وی افزود: با در نظر گرفتن اینکه در کشور ما موضوع مسکن و پروژه های اداری و تجاری اشباع شده بنابراین لازم است تا تغییراتی در سیاست های خود اعمال کنیم. به همین منظور و با توجه به اینکه بخش عمده ای از دارایی های سرمایه گذاری شاهد ساختمان است در نظر داریم تا با شرکت های بزرگی که به نوعی دارای مشتری هستند همکاری کنیم تا از این طریق ضمن حاصل کردن نقدینگی برای پروژه های آتی به مرور از پروژه های ساختمانی فعلی خارج شویم. به همین منظور برای هر سال 2 تا 3 پروژه در نظر گرفته ایم.

عرضه یک سهم غیربورسی در سال جاری محتمل است

مدیر عامل ثشاهد در برابر این پرسش که آیا برنامه ای برای عرضه شرکتهای غیربورسی خود در بازار سرمایه دارید تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری شاهد قصد دارد شرکت های غیربورسی واجد شرایط خود را در بازار سرمایه عرضه نماید و در حال ارزیابی این موضوع می باشد تا شرکت هایی که شرایط عرضه را دارند در بازار سرمایه واگذار شوند. اما برخی از این شرکت های غیربورسی به ترمیم و بازسازی نیاز دارند و در مورد برخی نیز لازم است تا پروژه های بزرگتری در موردشان اجرا شود و سپس وارد بازار سرمایه شوند.

وی با تاکید بر این که پروژه بورسی شدن شرکت های غیربورسی ثشاهد در دست بررسی است ، افزود: در نظر داریم تا از این طریق سبد دارایی های ثشاهد را بروز کرده و کم کم از حوزه بنگاه داری به سمت سهام داری سوق پیدا کنیم. پس از بسترسازی لازم این احتمال وجود دارد که در سال جاری شاهد عرضه یکی از سهم های غیربورسی سرمایه گذاری شاهد در بازار سرمایه باشیم.

ثشاهد در حال برنامه ریزی برای افزایش سرمایه

در ادامه از بیگ محمدلو درباره برنامه های شرکت در خصوص افزایش سرمایه پرسیدیم. وی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که اجرایی شدن سیاست های دولت که در راستای اشتغال و تولید تعریف شده به طور مستقیم و از طریق دولت امکان پذیر نخواهد بود بلکه لازم است این اهداف از طریق همه شرکت های بزرگ مانند سرمایه گذاری شاهد محقق شود. در همین راستا ثشاهد در نظر دارد تا با توجه به مجموعه سودهای انباشته، آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران در سال مالی جاری با تصویب هیات مدیره سرمایه خود را افزایش دهد. در حال حاضر کارهای قانونی افزایش سرمایه شرکت صورت گرفته تا پیش از پایان سال مالی جاری به این هدف دست پیدا کنیم.

او اضافه کرد: شرکت سرمایه گذاری شاهد در نظر دارد تا با مشارکت شرکت های خارجی بخشی از پروژه هایی که در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی و معادن در دست دارد را فعال سازد. برای این منظور مذاکراتی را با شرکتهای خارجی انجام داده و تفاهم های اولیه ای در این راستا صورت گرفته تا سرمایه مورد نیاز از طریق شرکتهای خارجی تامین شود. به همین منظور لازم است تا ثشاهد نیز دارایی های خود را آزاد نماید.

وی با اشاره به اشباع بازار داخلی پیش بینی کرد که برنامه های فعلی شرکت را با جهش سودآوری مناسبی همراه سازد.

در پایان مدیر عامل سرمایه گذاری شاهد اذعان کرد: هدف شاهد این است که در این اقتصاد مقاومتی که به تولید و اشتغال توجه زیادی را معطوف داشته بتواند نقش مناسبی را ایفا کرده و از طریق کسب درآمدهای صادراتی و ایجاد اشتغال در راستای اهداف دولت گام بردارد. در همین زمینه اگر سایر شرکتهای بزرگ نیز قدم بردارند شرایط اقتصادی کشور مطلوب تر خواهد شد و کم کم به رشد اقتصادی پایداری دست خواهیم یافت.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24