Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این مساله تنها جو روانی بوده و ما عادت کرده ایم تا خبری منفی می شنویم بدون دلیل اقدام به فروش می کنیم. حتی اگر تحریم ها هم دو چندان شود تاثیری در ساختمان سازی نمی گذارد و دلیلی برای این صف فروش ها وجود ندارد.

انبوه سازان چرا به اندوه سازان لقب گرفته اند؟

بورس24 : در پی ترس از ابقای تحریم ها و بر باد رفتن برجام، بازار سرمایه روز گذشته قرمز رنگ بود و شاهد صف فروش در اغلب سهم های بازار بودیم. گروه ساختمانی نیز از این قاعده مستثنی نبود و صف فروش در سهام ساختمانی اتفاق افتاد. شرکت نوسازی و ساختمان تهران با این که تعدیل مثبت و کاهش زیان را بر روی سامانه کدال منتشر کرد نیز با افت قیمت رو به رو شد.

مهدی صفوت مدیر امور سهام شرکت نوسازی و ساختمان تهران در گفتگو با بورس24 در خصوص وضعیت سهام ساختمانی و دلیل ریزش این شاخص گفت: روز گذشته به طور کل جو بازار منفی بوده در ابتدای بازار شاخص به دلیل بلوک فارس مثبت شد اما در ادامه جو روانی بازار شاهد افت شاخص کل بودیم.

وی ادامه داد: این رفتار بازار در سهام ساختمانی نیز قابل پیش بینی بود و متاسفانه معامله گران ایرانی به شدت تحت تاثیر جو منفی قرار می گیرند و بدون بررسی ارزش ذاتی و سایر گزارشات منتشر شده در کدال اقدام به خرید و فروش می کنند.

وی تاکید کرد: این مساله تنها جو روانی بوده و ما عادت کرده ایم تا خبری منفی می شنویم بدون دلیل اقدام به فروش می کنیم. حتی اگر تحریم ها هم دو چندان شود تاثیری در ساختمان سازی نمی گذارد و دلیلی برای این صف فروش ها وجود ندارد.

صفوت بیان داشت: به عنوان مثال شرکت نوسازی و ساختمان تهران در گزارش های اخیر خود توانسته زیان خود را کاهش دهد و با تعدیل مثبت 12 درصدی رو به رو شود. در نتیجه نشان از وضعیت خوب این شرکت دارد. پس دلیلی جز جو روانی بازار نمی تواند گویای صف فروش و افت قیمت سهام باشد.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد بازار در روزهای آتی کمی متعادل تر شود چرا که معامله گران خواهند فهمید هیچ خبری نبوده و بدون دلیل اقدام به فروش سهام خود حتی به زیر ارزش اسمی کرده اند.

وی خبر داد: شرکت نوسازی و ساختمان تهران توانسته متناسب با بودجه و حتی بهتر از آن عمل کند. سایر شرکت های ساختمانی نیز به نظر عملکرد مثبتی در نیمه اول سال داشته اند.

وی تاکید کرد: سهام ساختمانی خیلی وقت است که زیر ارزش ذاتی خود معامله می شوند و انتظار تمام تحلیل گران ساختمانی رشد این سهام است. این سهم ها بسیار ارزان در بازار معامله می شوند و انتظار می رود پس از متعادل شدن بازار این سهم ها، سهم های خوبی برای بازار و کسب بازدهی باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24