Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بازارگردان شرکت هلدینگ خلیج فارس به شائبه بلوک زنی در معاملات امروز پاسخ داد.

بازارگردان «فارس» به شائبه بلوک زنی امروز پاسخ داد: خودمان از سهممان حمایت کردیم ؛ فشاری در کار نبوده و نیست!

بورس24 : در حالی «سوت پایان» معاملات امروز به صدا درآمد که شاخص با افت بیش از 500 واحدی همراه بوده است. صحنه جالب معاملات امروز قرمز بودن کل بازار و سبز بودن نماد "فارس" است که حدود 160 واحد روی شاخص تاثیر مثبت داشته است.

این موضع تا جایی نمود داشته که همه فعالان حقیقی و حقوقی بازار از «بلوک زنی» سهم "فارس" برای رشد شاخص شکایت داشتند. این در حالی است که مسئولان سازمان و حتی مدیران "فارس" بر سلامت خرد بودن معاملات امروز «صحه» گذاشته اند.

علی حسینی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد در خصوص معاملات روز جاری این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: حمایت و بازار گردانی سهام "فارس" با هدف افزایش و حفظ نقدشوندگی سهام به صورت مستمر و روزانه در دستور کار شرکت قرار داشته است .

وی ادامه داد: حمایت و بازار گردانی از سایر زیرمجموعه های هلدینگ نیز انجام شده است. به نوعی که طی یکسال گذشته بالغ بر یک میلیارد سهام گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان خریداری شده است. علیرغم اینکه این حمایت در مبین، فجر و پترول نیز انجام گردیده است، اما به دلیل ارزش بازار بالای هلدینگ خلیج فارس همیشه شائبه بلوک زنی وجود دارد.

وی گفت: معاملات امروز با حجم بالغ بر 4 میلیون برگه سهم نیز در همین راستا و به جهت حمایت از سهام بوده است که این خرید از 70 فروشنده حقیقی و 6 فروشنده حقوقی انجام شده است.

حسینی گفت: با توجه به آنکه قیمت نفت مهم ترین محرک سودآوری شرکت و به تناسب آن نوسانات قیمتی سهم می باشد، علیرغم افت قیمتی نفت به مرز 30 دلار، قیمت سهام شرکت تا مرز 410 تومان کاهش یافت و با افزایش آن نیز در حال حاضر در مرز 515 تومان معامله می گردد. این مهم نشان دهنده آن است که "فارس" یکی از کم نوسان ترین سهام بازار بوده و همواره از آن حمایت شده و حتی در زمان های افت قابل توجه قیمت نفت نیز نوسان کمتری داشته است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد گفت: در طول دو سال گذشته نزدیک به 1درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس و 500 میلیون سهم از سهامدار خرد خریداری شده است. انتظار می رود که این قسم حمایت ها در بازار سرمایه توسط سهامداران عمده شرکت ها و با هدف جلوگیری از نوسانات شدید قیمت سهام و به تبع آن ایجاد بی اطمینانی در سرمایه گذار ارج نهاده شود و در دستور کار سهامداران عمده سایر شرکت ها نیز قرار گیرد.

تغییر محاسبه شاخص، راه حل مشکلات است

به گفته وی، "فارس" یکی از کم نوسان ترین سهام بازار بوده و همواره از آن حمایت شده ، ولی با توجه به سایز و اندازه شرکت حساسیت هایی روی این سهم وجود دارد. شاید بهتر است که نحوه محاسبه شاخص تغییر کند.

این مقام مسئول در هلدینگ خلیج فارس افزود: مهم ترین وظیفه سهامداران حقوقی بزرگ بازار، حمایت از سهام های تحت مدیریت خود می باشد و هلدینگ خلیج فارس همواره در سهام های تحت مدیریت خود این مهم را اجرایی نموده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24