Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سوءاستفاده تاجران پول از شکاف قیمتی ارز آزاد و دولتی بر یکسان سازی نرخ ارز در پایان سال جاری تاکید کرد...

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: ارز تک نرخی شود، تا پایان همین امسال

بورس24 : سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سوءاستفاده تاجران پول از شکاف قیمتی ارز آزاد و دولتی بر یکسان سازی نرخ ارز در پایان سال جاری تاکید کرد. 

رحیم زارع با بیان اینکه دولت باید قیمت ارز را تک نرخی کند، گفت: در بودجه سال ۹۶ قیمت ارز ٣هزار و٣٠٠ تومان پیش بینی شده بود، اما در بازار آزاد به ۳۹۰۰ تومان رسید یعنی ۶٠٠ تومان تفاوت بین ارز دولتی و ارز آزاد وجود دارد که این تفاوت رانتی به نفع تاجران پول و دلالان ایجاد می‌ کند.

وی ادامه داد: تا زمانی که بانک مرکزی اقدامی که به آن محول شده یعنی ارز تک نرخی را عملیاتی نکند، نوسانات در بازار ارز ادامه می یابد؛ این موضوع سبب می‌ شود که برنامه‌ ریزی در حوزه واردات و صادرات به خوبی انجام نشود و اهدافی که برای حجم تجارت در حوزه اقتصادی پیش‌ بینی شده محقق نشود، چرا که عده ای از شکاف بین نرخ ارز در بازار آزاد با نرخ دولتی سود می برند.

زارع ادامه داد: با ایجاد شکاف بین ارز دولتی و ارز در بازار آزاد تولید کننده آسیب‌ دیده و قیمت تمام شده بالا می‌ رود و از این شکاف تاجران پول استفاده می کنند و از این شرایط سود می برند.

وی با بیان اینکه قیمت ارز پس از اینکه یک بار در تابستان افزایش یافت، بار دیگر با نزدیکی به ایام عید افزایش می یابد، یادآور شد: در بودجه سال ۹۷ باید تاکید شود که ارز تک نرخی شود و بر اساس آنچه که عرضه و تقاضا تعیین می کند از قیمت ارز مشخص شود، لذا یک بار برای همیشه باید نرخ ارز تک نرخی شود.

منبع: خانه ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24