Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خاطرنشان می شود شرکت پالایش نفت اصفهان در اولین بودجه سال مالی ٩۶ سود هر سهم را ۴١٣ ریال در نظر گرفته بود که در گزارش بعدی این مبلغ را به ۶٠٠ ریال افزایش داد. در پی تعدیل مثبت ۴۵ درصدی این شرکت ٢٠ هزار میلیارد ریالی سهام آن در مدت ٣٠ روز معاملاتی ٢٢ درصد افزایش قیمت گرفت و از محدوده ٢٧٠٠ ریال به حدود ٣٣٠٠ ریال رسید...

آیا گزارش های ۶ ماهه پالایشگاه ها باز هم با تاخیر منتشر خواهد شد؟

بورس24 : شرکت های پالایشی از جمله شرکت هایی هستند که گزارش های عملکردی خود را نسبت به بسیاری از شرکت ها با تاخیر اعلام می کنند. زیرا این شرکت ها برای انجام محاسبات خود به دریافت اطلاعات از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در زمینه مقادیر فروش رفته محصولات و نرخ آن ها نیازمند هستند.

مهدی صرامی فروشانی مدیر مالی پالایش نفت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره زمان انتشار گزارش های 6 ماهه شرکت های پالایشی اظهار داشت: شرکت های پالایشی نیز مانند سایر شرکت ها تا 30 مهر ماه فرصت دارند که گزارش های عملکرد دوره 6 ماهه اول امسال را منتشر کنند اما زمان انتشار گزارش های شرکت های پالایشی به اعلام قیمت های فروش از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران وابسته است.

وی افزود: در حال حاضر یکسری از اطلاعات ما ناقص است اما اگر پالایش و پخش این اطلاعات را به موقع به ما اعلام کند ما نیز گزارش های عملکردی خود را در زمان مقرر به بازار اعلام خواهیم کرد و در غیر این صورت گزارش ها با تاخیر اعلام نخواهد شد.

اثرات رشد قیمت نفت، دلار و کیفی سازی محصولات

در ادامه از مدیر مالی شپنا درباره تاثیر رشد قیمت نفت و نرخ دلار بر شرکت های پالایشی پرسیدیم. او اذعان داشت: با توجه به این که نرخ فروش محصولات پالایشگاه ها تابع قیمت جهانی نفت می باشد بنابراین رشد قیمت نفت بر سودآوری این شرکت ها اثرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت. افزون بر این رشد قیمت دلار نیز موجب افزایش درآمد حاصل از فروش از محل تسعیر ارز می شود.

صرامی درباره آثار کیفی سازی محصولات پالایشگاهی بر سودآوری این شرکت ها تصریح کرد: قطعا کیفی سازی محصولات پالایشگاهی با آثار مثبتی همراه خواهد بود و حاشیه سود شرکت ها را افزایش می دهد.

وی در پایان به شرایط عملیاتی پالایش نفت اصفهان در نیمه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: وضعیت تولید و فروش شرکت در شش ماهه اول امسال مطابق با بودجه برآوردی پیش رفته و به طور کلی باید گفت که در حال حاضر در خصوص صنعت پالایشگاه مشکلی وجود ندارد که موجب نگرانی باشد.

خاطرنشان می شود شرکت پالایش نفت اصفهان در اولین بودجه سال مالی 96 سود هر سهم را 413 ریال در نظر گرفته بود که در گزارش بعدی این مبلغ را به 600 ریال افزایش داد. در پی تعدیل مثبت 45 درصدی این شرکت 20 هزار میلیارد ریالی سهام آن در مدت 30 روز معاملاتی 22 درصد افزایش قیمت گرفت و از محدوده 2700 ریال به حدود 3300 ریال رسید.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24