Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نشست خبری پذیره نویسی سهام شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در فرابورس امروز برگزار شد.

ظرفیت کرمان خودرو با کمک آلمانی ها سه برابر می شود

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهران امیرزاده مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو در این نشست خبری گفت: گروه اقتصادی کرمان خودرو حدود ۲.۵ سال است که تشکیل شده و دارای سه شرکت فرعی آرمان موتور ارگ، مدیران خودرو و خدمات و تجارت بم خودرو است. این شرکت حدود ۴۵ میلیارد سودخالص در سال ۹۵ داشته است.

وی گفت: هدف از افزایش سرمایه مشارکت مستقیم در اجرای طرح احداث و تجهیز و راه اندازی خط رنگ ED و سفارش تولید خودرو با شرکت کرمان موتور است. برای ایجاد خط رنگ با یک شرکت آلمانی Durr مشارکت کرده ایم. این افزایش سرمایه به میزان ۹۷۹۴۰۰ میلیون ریال از محل آورده نقدی ناشی از سلب حق تقدم سهامداران فعلی خواهد بود. با این خط جدید رنگ، ظرفیت شرکت ۳ برابر خواهد شد. خط رنگ جدید بومی خواهد شد، مسئولین آلمانی متعهد شده اند که سه سال به کارکنان شرکت کرمان خودرو آموزش دهند.

مدیرعامل کرمان خودرو گفت: گروه اقتصادی کرمان خودرو در نظر دارد تا سرمایه گذاری بر روی تامین قطعات و‌ مجموعه های آلومینیومی از جمله رینگ های آلومینیومی سیلندر و سر سیلندر را انجام دهد.

همچنین سید حسین میری عضو هیئت مدیره شرکت گفت: هدف از افزایش سرمایه به طریق سلب حق تقدم توسعه مالکیتی و آوردن سهامداران جدید بود چرا که توسعه خط رنگ بدون این روش هم امکان پذیر بود.

ولی نادی قمی مشاور شرکت درخصوص ارزش هر سهم شرکت گفت: در حال حاضر با احتساب افزایش سرمایه ارزش دفتری هر سهم ۱۱۰ تومان برآورد شده است. این در حالی است که براساس سایر روش های ارزش گذاری ارزش دفتری هر سهم ۱۳۰ تا ۱۴۰ تومان به ازای هر سهم برآورد شده است، البته با نرخ تنزیل بالا.

خبر تکمیلی...

جلسه نشست خبری پذیره نویسی پذیره نویسی سهام جدید شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو با حضور مسئولین این گروه و مشاور شرکت و همچنین اعضای فرابورس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس در خصوص این پذیره نویسی گفت: پذیره نویسی و افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم سابقه طولانی دارد. این شرکت هفتمین شرکت بوده که به روش سلب حق تقدم پذیره نویسی و افزایش سرمایه را انجام می دهد. چنانچه در مهلت پذیره نویسی حق تقدم های شرکت به فروش رود در بازار فرابورس اول و دوم فرابورس پذیرش می شود و چنانچه به فروش نرود در بازار پایه ثبت خواهد شد. این شرکت در 28 شهریور مجوز انتشار اعلامیه پذیره نویسی را اخذ کرده و دوم مهر ماه نیز پذیره نویسی را آغاز کرده است.

در ادامه مهران امیرزاده مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو گفت: این شرکت حدود 2.5 سال است که تشکیل شده و در کار مونتاژ انواع خودرو، مشارکت در انواع پروژه های تولیدی خدماتی و بازرگانی ارائه خدمات فنی مهندسی و اقتصادی فعالیت می کند که در گروه صنعتی کرمان خودرو اغلب به خودرو توجه شده است. این گروه حدود 45 میلیارد تومان سود در سال 95 شناسایی کرده و هیچ گونه بدهی ای تا کنون نداشته است.

وی افزود: هدف از افزایش سرمایه شرکت به طریق سلب حق تقدم مشارکت در اجرای طرح احداث و تجهیز و راه اندازی خط رنگ ED و سفارش تولید خودرو با شرکت کرمان موتور است.این خط رنگ از سرمایه گذاران و مشاوران آلمانی کمک گرفته شده است. این شرکت آلمانی DURR بوده و هم اکنون همکاری خود را آغاز کرده است. با این افزایش سرمایه مبلغ 979400 میلیون ریال از محل آورده نقدی ناشی از سلب حق تقدم به سرمایه شرکت اضافه خواهد شد.

عرضه سهام به عموم به تعداد 979400000 سهم بوده که به روش عرضه به قیمت ثابت خواهد بود. هدف گروه کرمان خودرو سرمایه گذاری بر روی تامین قطعات و مجموعه های اصلی آلومینیومی از جمله رینگ های آلومینیومی سیلندر و سرسیلندر است. این شرکت در سال 96 به تولید 60 هزار خودرو، در سال 97 نیز به تولید 85 هزار خودرو خواهد رسید این روند ادامه خواهد یافت به گونه ای که در سال 1400 به تعداد 155 هزار خودرو در سال برسیم. این پیش بینی می رود که در سال 1400 فروش 20 هزار میلیارد تومانی در شرکت باشد.

در ادامه نادی قمی مشاور گروه اقتصادی عنوان کرد: در حال حاضر با احتساب افزایش سرمایه فعلی ارزش دفتری هر سهم 110 تومان برآورد شده است. ضمن اینکه براساس سایر روش های ارزش گذاری ارزش دفتری هر سهم 130 تا 140 تومان محاسبه شده است. البته با نرخ تنزیل بالاتر از آنچه در بازار وجود دارد.

وی تاکید کرد: در بدنه مالی این شرکت 13 میلیارد ریال وام وجود دارد که با احتساب 550 میلیارد تومان ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام، ظرفیت خالی برای وام شرکت بالا بوده که می تواند صرف توسعه و کسب و کار شود.

در ادامه سید حسین میری عضو هیئت مدیره شرکت در پاسخ به سوال حاضرین در خصوص خط رنگ جدید شرکت عنوان کرد: خط رنگ جدید شرکت بومی خواهد شد و مسئولین شرکت آلمانی متعد شده اند تا به مدت سه سال به کارکنان کرمان خودرو آمورش دهند.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت های زیرمجموعه نیز وارد بورس خواهند شد، گفت: این شرکت ها نیز کم کم وارد بورس خواهند شد. این اقدامات در گروه کرمان خودرو دنبال می شود.

سید مهدی علم الهدی خبر داد: از 966 میلیون سهم تا کنون حدود 12 میلیون و 600 هزار سهم توسط حدود 1000 نفر خریداری شده که مطمئنا تمرکز خرید معامله گران در روزهای آخر بیشتر خواهد شد. این حق تقدم ها متعهد پذیره نویس هم دارد.

در پایان نیز میری از مزایای این روش یاد کرد و گفت: افزایش سرمایه به طریق سلب حق تقدم در ابتدا برای خود شرکت ها مفید بوده و منابع به طور مستقیم به خود شرکت وارد می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24