Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

از اروپا و آسیا آمده‌ اند، تا تاریخ و تمدن ایران را ببینند، اما در انرژی اجتماع بزرگ سوگواران امام حسین (ع) غرق می‌ شوند...

 سیاهپوشی مردان و زنان خارجی در عزای سرور و سالار شهیدان (تصاویر)

بورس24 : از اروپا و آسیا آمده‌اند تا تاریخ و تمدن ایران را ببینند، اما در انرژی اجتماع بزرگ سوگواران امام حسین (ع) غرق می‌ شوند. 

تکیه‌ ها، حسینیه‌ ها و تعزیه‌ ها این روزها شاهدان دیگری هم دارد، گردشگران خارجی که شاید پیش از سفر به ایران برای حضور در مراسم عزاداری برنامه‌ ریزی نکرده و یا کمتر از آن شنیده بودند، اما متقارن شدن سفرشان با محرم آن‌ ها را در اتمسفر دیگری از این سرزمین قرار داده است.

یزد این روزها شاهد حضور پررنگ تر گردشگران خارجی غیر مسلمان در میان سوگواران امام حسین (ع) است که گاه با لباس‌ های تیره و سربندهایی به نشانه همدلی در مراسم‌ های مذهبی و آیینی شرکت دارند.

تعداد گردشگرانی که هر روز در این مراسم‌ ها شرکت می کنند بیشتر می‌ شود. تا به حال از هلند، آلمان، فرانسه، لهستان، بلژیک، ویتنام، اسپانیا، ژاپن و سوئیس در مراسم‌ های مذهبی و معنوی محرم که معمولا در تکیه‌ ها و حسینیه‌ های قدمت‌ داری چون حظیره و شاهزاده فاضل برگزار می شود، شرکت کرده‌ اند. 

گردشگر جوانی که سفرش به یزد با آخرین روزهای دهه اول محرم همزمان شده و در مراسم سوگواری مردم میبد در عزای امام حسین (ع) شرکت کرده بود، به قدری محو تماشای این مراسم سنتی قرار داشت که حاضر نشد، حتی برای صرف شام، هیأت میبدی‌ ها را ترک کند و می‌ گفت؛ آنقدر انرژی این جمع زیاد است که دوست ندارم ترک شان کنم.

برنامه‌ ریزی حضور گردشگران خارجی در مراسم‌ های مذهبی محرم با کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی استان یزد است که با اجرای تورهای رایگان، برگزاری روضه انگلیسی و کارگاه عاشورا و همچنین اختصاص فضای ویژه به گردشگران خارجی در حسینیه‌ ها و تکیه‌ هایی که مراسیم اصیل‌ تری را به اجرا می‌ گذارند، قصد دارد تصویر دیگری از اسلام و ایران را نشان دهد و گردشگران را نسبت به تفاوت‌ های تفکر داعش و افراطی‌ ها آگاه کند.

عزاداری مردم ایران بویژه فلسفه نذری دادن و به سوگ نشستن برای برخی گردشگران به قدری جذاب بوده که تحت تاثیر تبلیغ آنها از سال‌ های گذشته، امسال ۱۰۰ گردشگر اسپانیایی و تعدادی از ایتالیایی‌ ها تنها به قصد حضور در عزاداری امام حسین (ع) به یزد سفر کرده‌ اند.

شهر جهانی یزد که از دو سال پیش تا کنون از ظرفیت آیین‌ ها و عزاداری‌ های ماه محرم برای جذب و ماندگاری گردشگران خارجی بهره برده، پارسال میزبان نزدیک به ۷۰۰ گردشگر از ۲۸ کشور بود و پیش بینی کرده امسال پذیرای نزدیک به یک هزار گردشگر در دهه نخست ماه محرم باشد. / ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24