Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کاتالون ها: همه‌ پرسی جدایی خود از دولت اسپانیا را امروز برگزار می کنیم! کاتالون‌ ها اعلام کردند، همه‌ پرسی جدایی خود را از دولت اسپانیا امروز یکشنبه برگزار می‌ کنند. اگر همه پرسی استقلال کاتالونیا با برد همراه شود، دولت این منطقه به صورت یک جانبه استقلال کاتالونیا را در ۴٨ ساعت اعلام خواهد کرد و سپس به ویرایش قانون اساسی خواهد پرداخت و از ایجاد یک دولت جدید، یک خزانه‌ داری،‌ یک بانک مرکزی و حتی یک ارتش سخن خواهد گفت...!

تاثیرات همه‌ پرسی کردستان عراق به بارسلون رسید

بورس24 : کاتالون‌ ها اعلام کردند، همه‌ پرسی جدایی خود را از دولت اسپانیا امروز یکشنبه برگزار می‌ کنند.

پس از همه‌ پرسی سال 2014 که 80 درصد مردم ایالت کاتالونیا به آن رای مثبت دادند، این دومین بار است که همه‌ پرسی دیگری در این منطقه برگزار می‌ شود. همه پرسی‌ ای که دولت اسپانیا از چندی پیش موضع خود را نسبت به آن مشخص و کاتالونیا را به مجازات و تحریم تهدید کرده است.

به نظر می‌ رسد تابوی برگزاری همه‌ پرسی در میان اقلیت‌ های جدایی طلب جهان شکسته شده است و آنها دیگر برای استقلال ارزشی قائل نیستند، تهدیدات امنیتی و سیاسی ناشی از آن را به جان می‌ خرند تا تنها حرف خود را در مقابل دولت مستقل متبوعشان به کرسی بنشانند.

موضوع برگزاری همه‌ پرسی دیگر در چارچوب یک منطقه محصور نیست و ابعاد آن می‌تواند به نقاط دیگر دنیا منتقل شود، همانگونه که جمعه گذشته کردهای سوریه نخستین انتخابات خود را برگزار کردند، کردهای عراق رفراندوم جدایی را با وجود همه مخالفت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام دادند و اکنون نوبت اسپانیاست تا چالش جدی تری را نسبت به سال 2014 تجربه کند.

در هر صورت دولت محلی کاتالونیا با وجود مخالفت‌ های دولت اسپانیا قصد دارد تا همه پرسی جدایی را فردا برگزار کند. مقام‌ های کاتالونیا که کمتر از ساعاتیبا برگزاری همه‌ پرسی فاصله دارد، آخرین نشست خود را برگزار کردند.

این همه‌ پرسی که از سوی مقام‌ های دولت اسپانیا «غیر قانونی» خوانده شده، موجب پیگردهای فراوان و عملیات‌ های پلیسی زیادی برای جلوگیری از برگزاری آن از سوی دولت مرکزی شده است.

اگر همه پرسی استقلال کاتالونیا با برد همراه شود، دولت این منطقه به صورت یک جانبه استقلال کاتالونیا را در 48 ساعت اعلام خواهد کرد و سپس به ویرایش قانون اساسی خواهد پرداخت و از ایجاد یک دولت جدید، یک خزانه‌ داری،‌ یک بانک مرکزی و حتی یک ارتش سخن خواهد گفت.

منبع: آنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24