Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک مقام نظارتی به بورس ٢۴ گفته که سازمان بورس اوراق بهادار به محض شناسایی این سایت ها و کانال هایی که دارای مجوز نیستند مطابق هماهنگی هایی که با مراجع قانونی انجام شده موضوع را پیگیری کرده و از فعالیت آن ها جلوگیری می نماید و این شبکه ها بزودی مسدود می شوند...

به «ریما و سارا» اعتماد نکنید!/ انسداد کانال های فروش سیگنال در دستور کار قرار گرفت

بورس24 : با ساده شدن امور زندگی مردم به وسیله استفاده از اینترنت و گسترش روزافزون کاربران اینترنتی همواره عده ای سعی می کنند تا با سوءاستفاده از اعتماد و اطلاعات اندک مردم در زمینه فضاهای مجازی خود را با ابزار روز و شرایط عمومی فضاهای مجازی تطبیق دهند و با اقدامات مجرمانه کسب سود نمایند.

بورس کشور ما دارای پیچیدگی های زیادی است اما شرکت ها و سایت های گوناگونی به منظور ارایه اطلاعات صحیح و کاربردی به فعالان بازار سرمایه تاسیس شده اند که از سازمان بورس اوراق بهادار مجوز دریافت کرده اند و تحت نظارت این سازمان قرار دارند. اما متاسفانه در این میان برخی از سایت ها، وبلاگ ها و کانال های غیرمجاز نیز فعالیت می کنند و به راحتی برخی از اهالی بازار سرمایه و به خصوص آن ها که تازه واردترند را تحت تاثیر قرار داده و در ازای دریافت وجوهی که اکثرا قابل توجه هستند به آن ها اطلاعات غیرواقعی ارایه می کنند.

اخیرا با افزایش تعداد کاربران تلگرام در ایران کانال های غیرمجاز توانسته اند به راحتی پا جای پای سایت ها و وبلاگ های غیرمجاز سابق گذاشته و با تبلیغات غیرواقعی کاربران زیادی را به خود جذب کنند.

نکته جالب توجهی که در برخی از این کانال ها به چشم می خورد استفاده از ترفندهایی است که شاید برای آن دسته از فعالان بازار که حتی کمی دانش مالی یا تجربه بازار داشته باشند و حتی افرادی که منطقی فکر می کنند مضحک و حتی برخورنده باشد. به تصاویر زیر دقت کنید:

در نگاه اول شاید فکر کنیم که این یک شوخی است اما تقریبا هر روز این پیام ها و مشابه آن ها در اکثر کانال های غیرمجاز بورسی دیده می شود و مساله قابل تامل آنکه این کانال ها عموما چند هزار کاربر نیز دارند!

به راستی افرادی که این کانال ها را راه اندازی کرده اند و از سارا و ریمای فرضی برای تبلیغات خود استفاده می کنند درباره فعالان بازار سرمایه چه تصوری دارند؟ آیا واقعا فردی که بازار سهام را برای سرمایه گذاری انتخاب می کند آن قدر ساده لوح است که فریب این حرف ها را بخورد؟ به نظر می رسد هدف اصلی از ارسال این پیام ها در چنین کانال هایی مهیا کردن محیطی مفرح و طنزآمیز برای اهالی بازار سرمایه است تا در میانه معاملات زنگ تفریحی داشته باشند و بتوانند با خندیدن به این پیام ها انرژی دوباره ای برای ادامه معاملات خود کسب کنند.

البته این طنازان نیز هر روز یک برگ جدید از دفترشان را رو می کنند تا شاید با نشان دادن تصویر یک خودرو گرانقیمت یا یک ساعت لوکس از اهالی بازار سرمایه دلبری کنند و آن ها را بخندانند.

چندی پیش در یکی از این کانال ها گفته بودند اگر سرمایه شما به فرض 5 میلیون تومان باشد چنانچه بر اساس سیگنال های ما معامله کنید در عرض یک سال سرمایه شما به 145 میلیون تومان افزایش خواهد یافت! به شرط آنکه دقیقا زمان اعلام ما وارد و خارج شوید. باور کردن چنین ادعاهایی نه تنها دور از ذهن است بلکه بیشتر شبیه توهین کردن به شعور خواننده است. زیرا اگر این فرد راهی را برای گرفتن سود 2،800 درصدی در عرض دوازده ماه می داند چرا برای دریافت آبونمان صد هزار تومانی برای یک ماه، اینقدر سر و دست می شکند و کالری می سوزاند؟

در برخی از این کانال ها تبلیغات پی در پی از برخی از کارگزاری ها نیز دیده می شود. به این صورت که سیگنال قطعی سودده از ما و اعتبار صد میلیونی به صورت وام قرض الحسنه از فلان کارگزاری. دیگر چه مشکلی می تواند وجود داشته باشد؟ همه چیز برای پولدار شدن و کسب سود فراهم است! سرمایه اولیه از طریق کارگزاری ایکس آن هم به صورت قرض الحسنه فراهم می شود. سیگنال قطعی سودده را هم که ما به شما می دهیم. دیگر بهانه ای برای پولدار شدن وجود ندارد!!!

برخی از این کانال ها نیز سعی دارند با کدال رقابت کنند. این ها می گویند دیگر با اطلاعات سامانه کدال کاری نداشته باشید زیرا می توانید داغ ترین و به روزترین خبرها از تعدیل و افزایش سرمایه و حتی پشت پرده شرکت ها را از ما بخواهید.گردانندگان این گروه احتمالا از مواد توهم زا استفاده می کنند که نسبت به گروه طناز توهمات بیشتری دارند.

به هر حال روش کار هر یک از این کانال ها و گروه ها هر چه که باشد بدون شک نیت اصلی آن ها ایجاد محیطی شاد برای فعالان بازار سرمایه است تا به هر بهانه ای بتوانند حتی لبخند کوچکی را بر لب های آن ها بنشانند. البته ممکن است معدود افرادی باشند که فریب این وعده های خنده دار را بخورند که این افراد قطعا آن دسته از سهامدارانی هستند که عمر حضورشان در بورس به چند ماه هم نمی رسد. در غیر این صورت، اشخاصی که حتی یک سال هم در بورس معامله کرده باشند، می دانند که احتمال به وقوع پیوستن وعده های این کانال ها، چیزی نزدیک به صفر است.

این کانال ها وجاهت قانونی ندارند ، مراقب باشید

محمدرضا معتمد رییس اداره نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره کانال های غیرمجاز بورسی به خبرنگار بورس24 گفت: در واقع ذات مشاوره ذاتی است که بر اساس علم، دانش و آگاهی در افراد صورت می گیرد. تمامی این کانال ها باید از طریق شرکت های مشاوره سرمایه گذاری، تامین سرمایه، سبدگردان و پردازش اطلاعات مالی که آدرس آن ها بر روی سایت سازمان بورس قرار گرفته اطلاعات خود را بیان کنند.

وی افزود: اگر فردی قصد داشته باشد خارج از این زمینه ها فعالیتی نماید تخلف قانونی صورت داده و افراد و سرمایه گذاران نباید به این گونه افراد اعتماد کنند زیرا ممکن است آسیب های جدی به سرمایه آنها وارد گردد.

این مقام مسئول تاکید کرد: این کانال ها از نظر ما فاقد وجاهت قانونی اند و مجوز فعالیت ندارند. کانال ها و سایت هایی که مجاز به فعالیت و ارایه اطلاعات به سرمایه گذاران هستند از طریق مدیریت نظارت بر نهادهای مالی و سازمان بورس شناسایی شده و مجوز فعالیت رسمی به آن ها داده شده است.

معتمد در پایان تاکید کرد: سازمان بورس اوراق بهادار به محض شناسایی این سایت ها و کانال هایی که دارای مجوز نیستند مطابق هماهنگی هایی که با مراجع قانونی انجام شده موضوع را پیگیری کرده و از فعالیت آن ها جلوگیری می نماید و این شبکه ها بزودی مسدود می شوند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24