Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هلدینگ خلیج فارس با ارزش بازاری معادل ٢۵ هزار میلیارد تومان بزرگترین شرکت بورس تهران به شمار می رود.گمانه زنی ها از تغییر مدیرعامل این هلدینگ خبر می دهند،تغییر و جا به جایی عادل نژاد سلیم ؛ کسی که معمار «فارس» بود...

ساز خداحافظی نژاد سلیم از «فارس» کوک شد!

بورس24 : فعالان بازار سرمایه این خبر را به خوبی به یاد می آورند وقتی که در سال 92 «عادل نژادسلیم از سوی معاون وزیر نفت به عنوان مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس» منصوب شد و در مراسم معارفه خود گفت: مصلحت کشور است ۳۸ درصد هلدینگ خلیج فارس حاکمیتی بماند»

عادل نژادسلیم مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی که مدتی مدیریت شرکت پالایشگاه تبریز را برعهده داشت با حکم عباس شعری مقدم مدیر عامل وقت NPC مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس و جانشین جمشید سبزکار « مدیر عامل کنونی پتروشیمی مبین» شد.

نژاد سلیم طی 4سال اخیر تلاش های زیادی برای این هلدینگ انجام داد که به طور خلاصه می توان به خرید شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان موسوم به "پترول"، اجرای پروژه بید بلند ، خروج از برخی شرکت های زیان ده و رساندن 5 شرکت زیان ده (تندگویان،اروند،پاسارگاد،عملیات ماهشهر و ره آوران) به 2شرکت زیان ده» اشاره کرد.

وی همچنین تولید مجموعه هلدینگ را از ۱۴ میلیون تن به ۱۸ میلیون تن رساند و 10میلیارد یورو پروژه جدید تعریف کرد. همچنین خرید پتروشیمی کاویان در زمان این مقام مسئول در هلدینگ خلیج فارس انجام شد.

از زمان انتصاب وی در هلدینگ خلیج فارس قیمت سهم "فارس" از 800تومان به 490تومان رسیده است که با احتساب افزایش سرمایه و تقسیم سود این شرکت، بازدهی سهم منفی 27 درصد بوده است که البته این افت به دلیل کاهش قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی بوده و ارتباطی به مدیریت او ندارد.

اما خبرنگار بورس24 کسب اطلاع کرد که عادل نژاد سلیم به زودی هیلدینگ خیلج فارس را به مقصد دیگری ترک خواهد کرد. گرچه هنوز این خبر به صورت رسمی اعلام نشده، اما زمزمه های آن به صورت جدی گوش می رسد.

از نوروز زاده به عنوان جایگزین احتمالی نژاد سلیم یاد می شود...

اخبار رسیده حاکی از آن است که احتمالا سید رضا نوروز زاده به عنوان یکی از گزینه های انتخابی جایگزین نژاد سلیم از شستا روانه هلدینگ خلیج فارس خواهد شد. همچنین جعفر ربیعی ، ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺳﺎﺗﺎ یکی دیگر از گزینه های احتمالی این سمت است که البته این خبرها فعلا در حد گمانه زنی است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24