Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری شرکت ٢٣٠٠ میلیارد تومانی میدکو هم اکنون در حال برگزاری است. در این جلسه رضا اشرف سمنانی مشاور مدیر عامل میدکو در پاسخ به سوال خبرنگار بورس ٢٤، مبنی شایعه خروج بانک پاسارگاد از سهام میدکو گفت: گروه مالی بانک پاسارگاد همچنان در میدکو حضور داشته و خواهد داشت...

تکذیب یک شایعه از میدکو / بانک پاسارگاد هست و می ماند!

بورس24 : نشست خبری شرکت 2300 میلیارد تومانی میدکو هم اکنون در حال برگزاری است. 

تکذیب شایعه خروج بانک پاسارگاد از میدکو 

در این جلسه رضا اشرف سمنانی مشاور مدیر عامل میدکو در پاسخ به سوال خبرنگار بورس ٢٤، مبنی شایعه خروج بانک پاسارگاد از سهام میدکو گفت: گروه مالی بانک پاسارگاد همچنان در میدکو حضور داشته و خواهد داشت. 

وی افزود: به خاطر این مهم که صورت های مالی ما را بانک های آن طرف قبول نداشتند و به دنبال تسهیلات و ارتباطات با آن ها بودیم، صورت های مالی خود را بر اساس IFRS تهیه و ارائه کردیم.

گزارشگری صورت های مالی بر مبنای IFRS

او در پاسخ به سوال بورس ٢٤ درباره هزینه انجام شده جهت به روزرسانی صورت های مالی بر مبنای IFRS این گونه گفت: برای ما زیاد نبود و توانستیم با هزینه معقول این کار را به انجام برسانیم.

میدکو به بورس لندن وارد می شود 

او درباره برنامه پذیرش سهم در بورس لندن هم گفت: برنامه ورود به بورس لندن ما از دو سال قبل جزو برنامه های میدکو بوده و این مهم را در حالی دنبال کرده ایم که تاکنون از ایران کسی به آن ورود نکرده است، به همین خاطر استراتژی های خود را بر اساس استاندارهای جهانی برنامه ریزی کرده ایم.

سمنانی در رابطه با زمان ورود به بورس لندن گفت: فردا قرار است، گزارش نهایی IFRS به دست من برسد؛ بر این اساس این گزارش نهایی را تا یک هفته آینده که گروهی از بورس لندن به ایران خواهند آمد، همکاران ما در اختیار گروه ارزیاب خواهند گذاشت و این موضوع را نیز بعد از آن دنبال خواهیم کرد.

برنامه های فرا مرزی 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم میدکو حضور در خارج از کشور است و از لحاظ استانداردهای خود هیچ نگرانی نداریم. او در ادامه گفت: میدکو به بورس فلزات لندن نیز فکر می کند و با ورود به بورس لندن حضور در آن بورس هم تسهیل خواهد شد.

سمنانی در پاسخ به سوالی درباره این که حالا که به بورس لندن می روید، برنامه ندارید از فرابورس به بورس بروید، نیز گفت: نه؛ ما مستقیما به بورس لندن خواهیم رفت و در آنجا ما تابع آن ها خواهیم بود و این را هم به خوبی می دانیم که استانداردهایمان جهانی است.

در فرابورس راحتیم 

مشاور مدیر عامل میدکو در پاسخ به سوال خبرنگار بورس ٢٤، مبنی بر اینکه شما پاسخ سوال ورود به بورس را ندادید، اینگونه گفت: ببینید، بروکراسی های ورود به بورس زیاد است؛ خوشبختانه در فرابورس بروکراسی زیادی نداریم و میدکو هم جوان است و با عمری ٨ ساله؛ در حقیقت دوست نداریم خیلی وارد کاغذ بازی شویم و در بخش خصوصی خروجی و نتیجه مهم است.

هم افزایش سرمایه داریم، هم... 

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره برنامه افزایش سرمایه میدکو گفت: میدکو هم برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار خود دارد و هم تصمیم به بالا بردن افزایش سرمایه گذاری ها در سطح داخلی و خارجی اما در این لحظه من در رابطه با رقم دقیق برنامه افزایش سرمایه اطلاع کاملی ندارم.

سمنانی همچنین گفت: کاهش نرخ سود بانکی تا به این لحظه تاثیری بر فعالیت های میدکو نداشته است. وی اضافه کرد: ما در میدکو به فکر افزایش کیفی تولید فولاد هستیم؛ چرا که به افزایش نرخ چند برابری خواهد انجامید.

فوکوس کاری بر روی مس و فولاد 

مشاور مدیر عامل میدکو ادامه داد: برنامه اصلی ما این بوده که فوکوس جدی کاری میدکو بر روی مس و فولاد صورت پذیرد و بر روی کار دیگری تمرکز جدی نکنیم تا پیاده سازی کامل فرایندها از ایده تا محصول؛ هدف کمی هم بر این اصل استوار بود که به تولید 4.2 میلیون تن فولاد برسیم. به خاطر اینکه تولید فولاد برای کشور ما امری بسیار با اهمیت است و در دولت دوم آقای احمدی نژاد شاهد واردات 50 میلیارد دلار فولاد به کشور بوده ایم. 

این مقام مسئول در میدکو تاکید کرد: واقعا در حوزه فولاد بهترین ظرفیت ها در ایران وجود دارد و در این عرصه چه کسی توان رقابت با ما را خواهد داشت؟ چین،کره یا ژاپن؟ چین با تولید فولاد در زمینه های اقتصادی در جهان به شکوفایی رسید، در حالی که مواد اولیه آنها همه وارداتی است. 

او ادامه داد: ما در زمینه فولاد اصلا رقیب نداریم و این نکته را هم بایستی یادآوری کنم که تمام کشورهایی که می خواستند صنعتی شوند با تولید فولاد شروع کردند، و شاخص توسعه هر کشوری صنعت فولاد آن کشور بوده است. 

نحوه تامین مالی میدکو 

وی خاطر نشان کرد: ماموریت ما در میدکو ایجاد ارزش پایدار و بلند مدت برای سهامدارانمان است، ما در میدکو 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم که نخستین سوالی که مطرح می شود این است، که تامین مالی آن چگونه صورت پذیرفته است.

او گفت: تامین مالی هزینه های میدکو از بانک پاسارگاد (گروه مالی پاسارگاد) که سرمایه گذار میدکو بوده، تسهیلات ارزی، منابع مالی بانک های دیگر، توزیع اوراق مشارکت و سرمایه سهامداران میدکو صورت پذیرفته است.  

سمنانی گفت: همچنین برنامه صادراتی را نیز در دستور کار خود داشته و خواهیم داشت، که این مهم به خاطر منافع ارزی هم به نفع شرکت و هم به نفع سهامداران میدکو است. 

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با زمان افتتاح 3 گندله سازی میدکو و پروژه هایی که در سال جاری افتتاح خواهند شد، نیز گفت: آن 3 گندله سازی به زودی افتتاح می شوند و کارهایش نهایی شده است؛ همچنین فولاد بردسیر، کارخانه فروسیلیس، کارخانه آهک و کاتد بسه نیز در سال جاری افتتاح خواهند شد. 

او گفت: افتتاح کارخانه فولاد بزرگ میدکو و نیروگاه بزرگمان به سال آینده موکول خواهد شد، و طبق برنامه زمان بندی به جلو خواهیم رفت. 

جایگاه خوب میدکو از لحاظ معدنی در سطح جهان 

وی ادامه داد: میدکو از لحاظ معدنی جزو بهترین ها در جهان است و به همین خاطر برنامه حضور در خارج کشور در دستور کار قرار گرفته است و برای حضور در شیلی هم مطالعاتی انجام اده ایم. 

وی تاکید کرد: استراتژی های میدکو به طور مداوم ویرایش می شود، به این خاطر که یک استراتژی نمی تواند همیشه ثابت بماند؛ عوامل بیرونی و درونی در آن موثر است، به همین خاطر میدکو استراتژی های خود را به طور مداوم ویرایش و به روز می کند. 

سمنانی افزود: ما یک شرکت را برای اکتشاف گذاشته ایم و بخش مهندسی را برای به روز رسانی تکنولوژی ها راه اندازی کرده ایم. دنیا رو به جلو حرکت می کند و نباید از لحاظ تکنولوژی از دنیا عقب ماند. این مهم از اکتشاف شروع خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: با کمک گرفتن از تکنولوژی های جدید توانستیم میزان گوگرد در محصولاتمان را به صفر برسانیم. در زمینه گندله نیز دو تکنولوژی را به کار بردیم، و برای هر معدنی نوع دیگری از تکنولوژی را لحاظ کردیم. 

حذف گوگرد از مس 

او گفت: در زمینه مس نیز ایران یکی از 10 کشور نخست جهان در زمینه ذخائر مس است. در زمینه تولید مس میدکو تکنولوژی تانک بیولوژی را برای نخستین بار در ایران درباره مس به کار گرفت، و با این روش که به نام میدکو ثبت شد، گوگرد از مس حذف شد و هزینه تولید تا حد قابل توجهی کاهش یافت.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24