Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کارخانه های دارای روش قوس الکتریکی به طور متوسط به ازای هر تن تولید ٣.۵ کیلو الکترود مصرف می کنند. بنابراین کاهش عرضه و رشد قیمت الکترود بر این کارخانه ها تاثیرگذار است...

نیاز صنعت فولاد به الکترود چقدر است؟

بورس24 : پس از آن که رشد قیمت جهانی فلزات اساسی و به خصوص محصولات فولادی در هفته ها و ماه های گذشته صنعت فولاد را به یکی از جذابترین صنایع بازار سرمایه بدل کرده بود و بسیاری از کارشناسان و مقام های مسئول در این صنعت چشم اندازهای مثبتی را از سودآوری شرکت های فولادی در سال جاری را متصور شده بودند جهش یکباره قیمت الکترود موجب شد تا ترمز رشد شرکت های فولادی کشیده شود.

پرسشی که در اینجا مطرح می شود و پاسخ به آن اهمیت زیادی دارد این است که الکترود چیست و چه نقشی در صنعت فولاد بر عهده دارد؟ الکترودهای گرافیتی موظف هستند تا جریان الکتریسیته را برای محفظه ذوب تامین کنند. این الکترودها بر اساس مواد اولیه ای که از آن ساخته می شوند دارای کیفیت های متفاوتی هستند که به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی کیفیت آن ها حایز اهمیت است.

کوره بلندها گوی سبقت را از قوس الکتریکی ها ربودند؟

سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره نیاز صنعت فولاد به الکترود به خبرنگار بورس24 گفت: الکترود گرافیتی قطعه ای است که در کارخانه هایی که با روش قوس الکتریکی فعالیت می کنند جهت انتقال جریان بالای الکتریسیته استفاده می شود.

وی افزود: کارخانه های دارای روش قوس الکتریکی به طور متوسط به ازای هر تن تولید 3.5 کیلو الکترود مصرف می کنند. بنابراین کاهش عرضه و رشد قیمت الکترود بر این کارخانه ها تاثیرگذار است.

او در ادامه گفت: طبیعتا رشد قیمت الکترود موجب می شود که آن دسته از کارخانه هایی که محصولات خود را با روش قوس الکتریک تولید می کنند در مقایسه با گروهی که محصولات خود را با روش کوره بلند تولید می کنند، قدرت رقابتی کمتری پیدا کنند.

خلیفه سلطانی تصریح کرد: چندی پیش بهای تمام شده الکترود در هر تن حدود 2000 تا 3000 دلار بود اما یکباره این قیمت به 10 برابر رسید. بنابراین طبیعی است که بهای تمام شده این شرکت ها نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: البته روش تامین الکترود کارخانه های فولادساز دارای کوره های قوس الکتریک با یکدیگر متفاوت است. به طوری که برخی از آن ها ماهانه یا سالانه الکترود مورد نیاز خود را خریداری می کنند و بسیاری از آن ها نیز دارای ذخایر الکترود مناسبی هستند اما شرایط آن ها با هم یکسان نیست و وضعیت ذخایر الکترود برای هر شرکت باید به طور مجزا بررسی شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24