معاون مالی و امور شرکت های گروه صنعتی بارز در خصوص این ممنوعیت ها و تاثیرات آن بر صنعت تایر به بورس ٢۴ گفت: البته به طور کلی امکان ممنوعیت واردات تایر به داخل کشور وجود ندارد. چرا که بعضی از انواع لاستیک در داخل کشور تولید نمی شود از جمله تایر ماشین های، با کلاس قیمتی بالا از جمله خودرو های شاسی بلندی مانند سانتافه و مدل های بالاتر و بی ام دبلیو و ... که به دلیل اقتصادی نبودن تولید این گونه تایر ها شرکت های تایر ساز به دنبال تولید آن نمی روند...
بورس24 : رئیس هیات مدیره انجمن تایر از اصلاح قانون واردات تایرهای خارجی جهت مصرف خودروسازان خبر داده است .محمد رضا گنجی گفته که در جلسه ای که در هفته گذشته برگزار شد ، مقرر شد تا قانون ممنوعیت واردات تایر برای استفاده خودروسازان اصلاح شده و نه تنها واردات تایر بلکه به طور کلی مصرف تایرهای خارجی برای خودروسازان داخلی ممنوع شود.
جلال امانی معاون مالی و امور شرکت های گروه صنعتی بارز در خصوص این ممنوعیت ها و تاثیرات آن بر صنعت تایر به بورس24 گفت: البته به طور کلی امکان ممنوعیت واردات تایر به داخل کشور وجود ندارد. چرا که بعضی از انواع لاستیک در داخل کشور تولید نمی شود از جمله تایر ماشین های، با کلاس قیمتی بالا از جمله خودرو های شاسی بلندی مانند سانتافه و مدل های بالاتر و بی ام دبلیو و ... که به دلیل اقتصادی نبودن تولید این گونه تایر ها شرکت های تایر ساز به دنبال تولید آن نمی روند.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید داخل برخی دستور العمل ها و ممنوعیت های وجود دارند و خودروسازهای داخلی عموما باید نیاز خود را از تولید کنندگان داخلی تامین کنند و بارز هم یکی از تامین کنندگان اصلی این شرکت هاست.
امانی در خصوص این که مطالبات معوق و یا وصول نشده از خودروسازان دارید،گفت:خوشبختانه مشکلی بابت وصول مطالبات خود از خودروسازان نداریم، ممکن است در برخی موارد پرداخت ها با تاخیر صورت بگیرد اما مشکلی که منجر به ایجاد درگیری های حقوقی و ایجاد مطالبات غیر قابل وصول شود نداریم و با توجه به این که خودرو سازان مشتری های عمده ما هستند باید تعامل بین تایر ساز ها و خودرو سازها وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: بحث واردات تایر در پایان سال 93 منجر شد تا در سال 94 شرایط تایر سازان چندان مطلوب نباشد و آثار نامطلوب آن هم به وضوح دیده شد.
امانی گفت: در سال 95 شرایط تا حدی بهبود داشت ، همچنین واردات در سال 95 هم منجر شد تا شرکت ها دپوی لاستیک داشته باشند و علتی هم که نمی توان چندان روی قیمت مانور داد همین است.
امانی در خصوص بارز کردستان و شرایط تولید آن گفت: تقریبا اکثر ماشین آلات در بارز کردستان نصب و راه اندازی شده است و اگر چه تولید در این واحد به صورت آزمایشی در حال انجام است اما روند خوبی را در پیش دارد.
وی ادامه داد: تولیدات بارز کردستان با توجه به جدید بودن ماشین آلات از سطح کیفی خوبی برخوردار است و با استقبال روبرو شده و خوشبختانه از بابت بازاریابی و فروش مشکلی ندارد.
امانی گفت: همانطور که اشاره شد با توجه به آزمایشی بودن تولید و جدید بودن دستگاه های بارز کردستان تولید در این واحد به منظور هماهنگ سازی ماشین آلات با نوسان همراه است و در صورتی که در سال جاری سود خوبی محقق نکند، در سال آینده با توجه به هماهنگ شدن ماشین آلات و روند مطلوب فعلی شرایط بهتری را متصور هستیم.
وی ادامه داد: در مجموع پیش بینی با اندکی تغییرات محقق خواهد شد و برای سال آینده با توجه به اتمام فرآیند ها و نهایی شدن شرایط تولید ، مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.
او در ادامه گفت: از نظر تحقق بودجه تنها جایی که ممکن است نیاز به بازبینی و اصلاح باشد نرخ های پیش بینی شده برای فروش باشد، نرخ های فروش بر مبنای نرخ های اواخر سال 95 در بودجه پیش بینی شده است و قیمت مواد اولیه در آن زمان بسیار رشد داشت، انتظار داشتیم این عامل بر نرخ ها موثر باشد و با توجه به شرایط فعلی این تغییرات نرخ تا حدی عملیاتی نشد اما با توجه به این موضوع که اگر قیمت تمام شده کاهشی باشد نرخ هم کاهش می یابد در برخی ماه ها این تناسب وجود داشته و در برخی موارد این طور نبوده و در نهایت باید برآیند این موضوع را محاسبه کنیم و با توجه به شرایط امیدواریم انحراف خاصی از پیش بینی نداشته باشیم.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.