Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری مدیرعامل شرکت تاپیکوامروز برگزار شد.

مدیرعامل تاپیکو خبر داد؛ مذاکره با شرکت آمریکایی برای تغییر محصول در سیراف

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ محمدحسین پیوندی مدیرعامل شرکت نفت گاز و پتروشیمی تامین که با نماد تاپیکو شناخته می شود امروز در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

پیوندی در این نشست درباره افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: با افتتاح فاز یک ستاره خلیج فارس نصف بنزین مصرفی کشور را تولید خواهیم کرد. طبق بند 12 و 13قانون رفع موانع تولید، این پالایشگاه حق دارد تخفیف 5 درصدی مضاعف خوراک داشته باشد.

وی گفت: استراتژی ما در سیراف تغییر محصول است که با شرکت آمریکایی uop هم مذاکرات انجام داده ایم تا محصول سیراف را به بنزین یورو 5 تبدیل کنیم.

پیوندی گفت: از پتروشیمی آناهیتا که 33.3 درصد سهم داریم، خارج می شویم. البته به شرطی که بخش خصوصی با قیمت مناسب و شرایط مناسب آن را بخرد. پروژه ایلام هم در صورت راه اندازی شرایط خوبی دارد که ما 17 درصد در آن سهام داریم.

خبر تکمیلی...

در نشست خبری امروز ، مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز تامین ، محمد حسین پیوندی گفت: فاز یک ستاره خلیج فارس اوایل سال 97 و فاز دو و سه این پالایشگاه تا پایان 97 و 98 به بهره برداری می رسد.

وی افزود: فاز یک پروژه ستاره خلیج فارس ، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی ایلام(فاز2) به ترتیب در سال های ابتدای 97،پایان 96و پایان 97به بهره برداری می رسند.

پیوندی گفت: تلاش می کنم که تخفیف 5درصد مازاد برای خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس دریافت کنیم. همانطور که در پتروشیمی آناهیتا نیز این اتفاق افتاد و از تخفیف خوراک بهره مند شدند، باید نرخ خوراک ستاره خلیج فارس طبق بند 12و 13قانون خروج از موانع تولید میزان 10درصد منهای فوب خلیج فارس باشد.

وی ادامه داد: ما تمام سعی خود را کرده ایم که مشکلات شرکتهای زیر مجموعه تاپیکو حل و فصل گردد . اما در برخی مواقع مجبور به خروج هستیم . تاپیکو در حال تلاش برای خروج از پتروشیمی آناهیتا است، که ممکن است این روند به صورت تدریجی انجام شود .

به گفته وی ، البته باید به این نکته توجه کنیم که استراتژی ما خروج از آناهیتا است اما، به شرطی که شرکت خصوصی با قیمت و شرایط مناسبی خریدار سهم باشد.

پیوندی افزود: در خصوص پالایشگاه سیراف هم تصمیماتی اتخاذ کردهایم که منافع سهامداران را حفظ نماییم و به همین دلیل به دنبال غییر محصول این پالایشگاه هستیم که به احتمال زیاد تولید بنزین یورو 5 جای نفتا را می گیرد.

وی ادامه داد: در مورد پروژه سیراف مذاکراتی با شرکت آمریکایی uop داشته ایم تا در صورت تولید بنزین یورو 5 با این شرکت همکاری داشته باشیم.

در ادامه اسلام خسروی، معاون مالی و اقتصادی تاپیکو در خصوص افزایش سرمایه انجام شده شرکت گفت: این افزایش سرمایه که از محل مطالبات و آورده نقدی سهامدران انجام می شود برای کاهش هزینه های شرکت بسیار موثر بوده و ٧٣٥ میلیارد تومان از هزینه های این هلدینگ را کاهش می دهد.

وی افزود: 3هزار میلیارد تومان از این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامدار عمده به تاپیکو بده و مابقی 800میلیارد تومان از محل آورده سایر سهامداران است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24