Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه در خصوص انتشار صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو به خبرنگار بورس ٢۴ گفت:تاکنون در بازار سرمایه ایران، شرکت خصوصی نداشتیم که طی یک مرحله صکوکی با این حجم ٧٠٠٠ میلیارد ریال منتشر نماید ، البته پیش از این سایپا اوراق ۵٠٠٠ میلیارد ریالی منتشر کرده است...

جزئیات بزرگترین تامین مالی خودرویی ها

بورس24 : سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو (سهامی عام) را به ارزش 7 هزار میلیارد ریال جهت خرید قطعات و مجموعه های مورد نیاز برای تولید خودرو صادر کرده است.صکوک 7 هزار میلیارد ریالی ایران خودرو بزرگ ترین انتشار صکوک غیر دولتی در بازار سرمایه خواهد بود. پیش از این، رکورد بزرگ ترین انتشار صکوک غیر دولتی متعلق به شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) بود که در آبان ماه سال گذشته 5 هزار میلیارد ریال از طریق انتشار صکوک مرابحه در بازار سرمایه تامین مالی شد.

غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه در خصوص انتشار صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو به خبرنگار بورس24 گفت:تاکنون در بازار سرمایه ایران، شرکت خصوصی نداشتیم که طی یک مرحله صکوکی با این حجم 7000 میلیارد ریال منتشر نماید ، البته پیش از این سایپا اوراق 5000 میلیارد ریالی منتشر کرده است.

وی افزود: نرخ سود این اوراق 18درصد و با عمر اوراق 4 سال بوده و ضامن این اوراق بانک ملت است. کنسرسیومی متشکل از تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه بانک ملت و تامین سرمایه امید مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارند.

ابوترابی افزود: عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است. فروشنده این دارایی ها ۲۶ قطعه ساز بوده و شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) به عنوان حق العمل کار تعیین شده و این تامین مالی برای پرداخت بدهی به این 26 قطعه ساز صورت می گیرد.

به گفته وی،قیمت اسمی هر ورقه از این اوراق 100 هزار تومان می باشد و اشخاص برای خرید این اوراق می توانند از طریق سیستم آنلاین و یا مراجعه به شعب کارگزاری اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه افزود: موافقت اصولی انتشار این صکوک توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده و قراردادهای ارکان انتشار این اوراق در حال تنظیم می باشد. همچنین ناشر این اوراق، شرکت واسط مالی آذر سوم است که توسط شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه تعیین و معرفی شده‌ است.

وی افزود: به محض تنظیم شدن قراردادهای ارکان و ارائه مستندات مورد نیاز توسط بانی و مشاور عرضه به سازمان بورس و اوراق بهادار و تایید آن، مجوز انتشار توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر خواهد شد.

ابوترابی گفت: با توجه به محدودیت سقف اعتبارات بانک ها برای پرداخت تسهیلات، تامین مالی از طریق انتشار صکوک روش مناسب برای این خودرو ساز و سایر شرکت هاست.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24