Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شواهد و قرائن حکایت از این دارد که صورتجلسه قبضه مدیریتی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات این هلدینگ ٣١٠٠ میلیارد تومانی توسط فولاد مبارکه در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده است.بانک رفاه چهار ماه پیش دارایی(ومعادن) یکی از شرکت های هم خانواده خود یعنی صندوق بازنشستگی فولاد را به دلیل بدهی در بورس به حراج گذاشت.فولاد مبارکه در این حراج سهم را قانونا خرید اما صندوق فولاد با طرح شکایت از بانک رفاه و فولاد پروسه ورود فولاد اصفهان در هیات مدیره بزرگترین هلدینگ معدنی بورس را به تاخیر انداخت...

فولاد مبارکه مناقشه بزرگترین هلدینگ معدنی بورس را برد!

بورس24 : نوزده اردیبهشت ۹۶ بانک رفاه به وکالت از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به دلیل برخی مطالبات از این صندوق اقدام به عرضه بیش از ۴ میلیارد و ۹۹۳ میلیون و ۴۱۳ هزار سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش ۶۳۵ میلیارد تومان در بورس کرد.پس از این عرضه،فولاد مبارکه با خرید ۱۶٫۱درصد از سهام «ومعادن» از طریق بورس و در فضای رقابتی با احتساب مالکیت قبلی در مجموع سهامدار ۳۶ درصدی این بزرگترین هلدینگ معدنی بورس شد.

چند روز پس از انجام این معامله و در حالی که معامله بر اساس مقررات بورس تهران قطعی شده بود صندوق بازنشستگی فولاد وابسته به وزارت رفاه و تامین اجتماعی این معامله را غیر قانونی اعلام کرد و در دیوان عدالت اداری و هیات داوری بورس برای فولاد مبارکه و البته بانک رفاه به عنوان عرضه کننده سهم پرونده تشکیل داد.

تشکیل این پرونده سبب شده فولاد مبارکه اصفهان که با خرید جدید عملا توانسته بود سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را قبضه مدیریتی کند ، نتواند در این هلدینگ هیات مدیره جدید تعیین کند چرا که یکی از شعب دیوان عدالت اداری رای به توقف موقت هرگونه تغییرات در ترکیب مدیریتی این شرکت داد.

اما خبر جدید این معامله پرحاشیه حدود 700 میلیارد تومانی این است که فولاد مبارکه توانسته هیات مدیره جدید خود را به ثبت برساند و عملان فولاد مبارکه نشان داد که سنبه اش پر زور تر از این هاست.

آخرین ترکیب هیات مدیره «ومعادن» شامل فولاد مبارکه 3 کرسی هیات مدیره ، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یک کرسی و سرمایه گذاری صباتامین یک کرسی است و در هفته جاری این ترکیب جدید در ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

اکبر نوروزی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد درباره آخرین تحولات این پرونده به خبرنگار بورس24 توضیح داد: در حال حاضر فولاد مبارکه توانست هیات مدیره خود را که در مجمع تعیین شده بود ، به ثبت برساند و مشکلی از این بابت به وجود نیامده است.

این مقام اجرایی در صندوق بازنشستگی فولاد با بیان این که ما در گذشته شکایاتی در خصوص حراج دارایی خودمان در محاکم قضایی داشتیم ،تصریح کرد : برمبنای طرح این دعاوی اجازه هیچگونه فعالیتی به فولاد مبارکه در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات داده نشده بود ، اما در حال حاضر با توجه به تعیین قرار از سوی دادگاه اجازه هرگونه فعالیتی به فولاد مبارکه در «ومعادن» داده شده و به این ترتیب مبارکه در حال حاضر اجازه ثبت هیات مدیره جدید را در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات دارد.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که آیا ورود رسمی فولاد مبارکه به هیات مدیره معادن و فلزات به معنای پایان حضور 22 ساله صندوق فولاد در این شرکت است،گفت: به هیچ وجه از حقوق خود نمی گذریم.دعاوی کیفری و حقوقی ما همچنان در محاکم قضایی تهران مفتوح است و در روز دادگاه در خصوص موارد شکایت شده حتما حضور پیدا کرده و دفاع خواهیم کرد.

گفتنی است ، با قطعی شدن حضور فولاد مبارکه به عنوان سهامدار اصلی «ومعادن» عملا غول این فولادی ایران مالک شرکت های تولید کننده سنگ آهن از جمله گل گهر ،چادرملو ،گهر زمین و فولاد صبا نور شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24