Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در صنعت دارو تمامی شرکت ها روند بازدهی مشابهی داشته اند و شرکت سرمایه گذاری تامین از هیچکدام از آن ها عملکرد ضعیف تری ندارد. در بازده سهام نیز بحث روانسازی و گردش معاملات هم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

لحظاتی پیش اعلام شد : پاسخ‌های صریح عضو هیات مدیره «تیپیکو» به سوالات سهامداران/ چرا سهم درجا می‌زند؟ شایعه افزایش سرمایه واقعیت دارد؟

بورس24 : مجموعه شستا به عنوان سهامدار عمده و به نحوی بازار گردان تیپیکو در بازار محسوب می شود. گروه سرمایه گذاری تامین از رقابت های زیادی در محصولات خود رنج می برد و همین موضوع منجر شده تا به ساخت سایر داروها روی آورد، از طرفی بازدهی کم این سهم در بازار سرمایه مورد انتقاد بسیاری از اهالی بازار است.

بهروز خالق ویردی عضو هیئت مدیره گروه دارویی تامین و نماینده شستا سهامدار عمده این شرکت ساعتی پیش در جمع سهامداران در خصوص عدم حمایت از سهم تیپیکو بیان داشت: ما به عنوان سهامدار عمده از این سهم حمایت می کنیم. حمایت ما از سهم تیپکو وابسته به قیمتی است که به عنوان ارزش ذاتی سهم تلقی می شود.

وی تاکید کرد: این موضوع می تواند با دیدگاه سهامداران متفاوت باشد. در نتیجه هر قیمتی از طرف مجموعه شستا قیمت حمایتی نیست و نمی توان زود در این خصوص تصمیم گیری کرد.

خالق درباره اصلاح ساختار مالی شرکت ها گفت: اصلاح ساختار مالی در مجموعه تامین به زودی انجام خواهد شد، این موضوع جزو برنامه های این مجموعه بوده و باید هر چه سریعتر در این خصوص تصمیم گیری شود. افزایش سرمایه یکی از گزینه های اصلاح ساختار مالی است که هنوز در مرحله پیش نویس است.

وی در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص زیان دهی برخی از زیر مجموعه ها در قبال سوددهی برخی دیگر گفت: این که ما مقایسه یک شرکت را با دیگری به لحاظ زیان دهی و سوددهی داشته باشیم، درست نیست و ما باید آن ها را با بودجه پیش بینی شده شان مقایسه کنیم.

وی درباره نبود بازده قیمتی سهم از سال گذشته تا کنون گفت: این که هر سرمایه گذاری به دید کسب بازدهی سهام را خریداری کند کاملا طبیعی است اما آیتم های زیادی باید سنجیده شود، بخش عمده ای از بازده قیمتی سهم به DPS شرکت های زیرمجموعه باز می گردد. در نتیجه تصمیم گیری در خصوص بازدهی سهم تیپیکو باید بسیار با جزئیات باشد.

وی افزود: ضمن اینکه در صنعت دارو تمامی شرکت ها روند بازدهی مشابهی داشته اند و شرکت سرمایه گذاری تامین از هیچکدام از آن ها عملکرد ضعیف تری ندارد. در بازده سهام نیز بحث روانسازی و گردش معاملات هم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: گروه تامین عملکرد خوبی داشته و در مقایسه با رقبا موفق عمل کرده است. این شرکت وارد حوزه های وارداتی و تولید داروهای سرطانی نیز خواهد شد، مذاکرات بین المللی در خصوص مشارکت ها ادامه دارد و در صورت قطعی شدن به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

این مقام مسئول عنوان کرد: بدهی های گروه تامین نیز در راستای تهاتر قرار دارد، ما در نظر داریم تا بدهی های مالیاتی خود را با مطالبات از دولت تهاتر کنیم که در مسیر اجرایی خود قرار دارد.

خالق در خصوص افزایش نرخ دارو نیز تصریح کرد: افزایش نرخ دارو نیز باید هر چه سریعتر صورت گیرد، تا شرکت های دارویی جان دوباره ای بگیرند. سیاست های سازمان مربوطه باید به این سمت برود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24