Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با توجه به محدوده نوسانی نرخ شمش طی روزهای اخیر، با قیمت گذاری جدید نرخ فروش زغالسنگ در محدوده ۵۵٠ تا....

تاثیرپذیری زغالی ها از قیمت گذاری جدید چقدر است؟

بورس24 : طی روزهای اخیر، در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با کمیته زغال برای قیمت گذاری این محصول، با نظر خواهی از صاحب نظران و روسای تشکل های مرتبط و نیز معدن داران، قیمت زغال ۲۷ درصد شمش فولاد تعیین شد. با توجه به محدوده نوسانی نرخ شمش طی روزهای اخیر، با قیمت گذاری جدید نرخ فروش زغالسنگ در محدوده 550 تا 580 تومان برای هر کیلو برآورد می شود. البته باید توجه داشت که در شرکت های تولیدکننده این محصول همان گونه که در جدول پیوست نیز مشاهده می شود، کیفیت محصول تولیدی بر قیمت گذاری نهایی اثرگذار می باشد.

از آنجاکه نوع کیفی زغال تحویلی به فولادسازان بر قیمت گذاری موثر است، کپرور با دارا بودن کارخانه زغال شویی که منجر به کاهش خاکستر و افزایش سطح کیفی محصول نهایی می شود، به عنوان تولیدکننده زغالسنگ ککشو می تواند از محل قیمت گذاری جدید تاثیر بپذیرد، لازم به ذکر است آخرین نرخ فروش زغالسنگ برای کپرور بر اساس آمار مردادماه 499 تومان به ازای هر کیلو بوده است. در حال حاضر در کطبس تنها استخراج زغالسنگ صورت می پذیرد که تا تبدیل به کک باکیفیت مدنظر کارخانجات فولادی فاصله دارد و نرخ های پایین فروش محصولات شرکت نیز به همین علت است. از سوی دیگر در کشرق طرح توسعه کارخانه ذغال شویی در دست اجراست که با راه اندازی این طرح شرکت کلیه ذغال های غیر کیفی را می تواند با پروسه ذغال شویی به ذغال کیفی نزدیک و با حاشیه سود بالاتر عرضه کند.

با توجه به ابهام موجود در انتشار جزئیات این توافق نامه هنوز به طور مشخص اثر این تغییر بر شرکت های کطبس و کشرق و حتی کپرور مشخص نیست اما اگر مبنای قیمت گذاری زغالسنگ کک شو بوده باشد و این افزایش نرخ به سایر گریدهای زغالسنگ و کک تعمیم یابد در مجموع این صنعت از محل اتفاق تاثیر مثبتی خواهد پذیرفت.

منبع خبر: پایگاه تحلیلی خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24