Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی کابینه ژاپن گفت این موشک جدید کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام در حدود دو هزار کیلومتری شرق جزیره هوکایدو فرود آمد.

کره شمالی یک موشک دیگر شلیک کرد؛ ژاپن آژیر خطر کشید

به گزارش بورس24 ، مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی روز جمعه یک فروند موشک شلیک کرد که از آسمان جزیره هوکایدو در شمال ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول و توکیو، یوشیهیده سوگا سخنگوی کابینه ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت این موشک جدید کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام در حدود دو هزار کیلومتری شرق جزیره هوکایدو فرود آمد. وی افزود اینگونه اقدامات تحریک آمیز مکرر کره شمالی غیرقانونی است و ما مخالفت خودمان را با اینگونه اقدامات با شدیدترین وجه ممکن اعلام می کنیم.

سخنگوی کابینه ژاپن گفت این کشور با همکاری کره جنوبی و آمریکا واکنش متناسب را به شلیک موشک جدید کره شمالی نشان خواهد داد.

تارو کانو وزیر امور خارجه ژاپن گفت به عقیده وی موشکی که کره شمالی روز جمعه شلیک کرد با توجه به برد آن می توان گفت یک فروند موشک بالستیک قاره پیما بوده است.

مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی روز جمعه موشکی را شلیک کرد که پس از عبور از آسمان جزیره هوکایدو در شمال ژاپن ، در اقیانوس آرام فرود آمد. ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد این موشک نامشخص به ارتفاع 770 کیلومتری رسید و مسافتی حدود 3700 کیلومتری را طی کرد که برای رسیدن به جزیره گوام کافی است. جزیره گوام تحت کنترل آمریکا قرار دارد.

کره شمالی ماه گذشته نیز موشکی را از منطقه ای مشابه نزدیک پیونگ یانگ شلیک کرد که آن موشک نیز از آسمان ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پس از این شلیک موشکی کره شمالی نشست شورای امنیت ملی را خواستار شد. ژاپن نیز نشست شورای امنیت ملی را برگزار کرد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی صبح روز جمعه موشکی نامشخص را از بخش «سونان Sunan » در پیونگ یانگ پایتخت این کشور به سمت شرق شلیک کرد. در پی شلیک این موشک شورای امنیت ملی کره جنوبی جلسه اضطراری تشکیل داد.

کاخ سفید اعلام کرد جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را از شلیک موشکی کره شمالی مطلع کرده است.

ارتش آمریکا اعلام کرد یک فروند موشک کره شمالی را شناسایی کرده که میان برد و از نوع موشک های بالستیک بوده است. ارتش آمریکا افزود این موشک پیش از آنکه در اقیانوس آرام سقوط کند از فراز ژاپن عبور کرده است و خطری برای گوام محسوب نمی شده است.

دیپلمات ها گفتند شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعت 15 روز جمعه به وقت محلی ( 19 به وقت گرینویچ ) نشستی را به منظور گفتگو درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی برگزار می کند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه موشک شلیک شده کره شمالی با عبور از آسمان ژاپن در اقیانوس آرام فرود آمد ، گفت مقامات بلندپایه آمریکا هماهنگی های داخلی را پس از شلیک موشک کره شمالی انجام داده اند.

منبع:خبرآنلاین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24