Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

زور مهر آیندگان به عدالت نرسید! مجمع عادی به طور فوق العاده پتروشیمی جم با حضور بیش از ٩٦ درصد از سهامداران تشکیل شد و انتخاب اعضای حقوقی هیئت مدیره بیش از ٤ ساعت به طول انجامید. نماینده مهر آیندگان در طول مدت مجمع تلاش بسیار به منظور جلب آرای سرک کرد اما در نهایت زور مهر آیندگان به سهام عدالت نرسید و نتوانست حائز شرایط لازم برای ورود به هیئت مدیره شود و تلاش حدود ٤ ساعته مهر آیندگان بی ثمر ماند و سهام عدالت در ترکیب هیئت مدیره پتروشیمی جم باقی ماند...

مدیر عامل پتروشیمی جم در مجمع: پروژه های بزرگی داریم / ارز تک نرخی شود، قیمت محصولات بالا نرود، ضرر می کنیم

بورس24 : صبح امروز مجمع عادی به طور فوق العاده شرکت پتروشیمی جم به منظور تعیین اعضای جدید هئیت مدیره تشکیل جلسه داد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع عادی به طور فرق العاده پتروشیمی جم با حضور بیش از ٩٦ درصد از سهامداران تشکیل شد و انتخاب اعضای حقوقی هیئت مدیره بیش از ٤ ساعت به طول انجامید.

به محض شروع جلسه کاندیدا های حضور در هیئت مدیره پتروشیمی جم اعلام شدند، شرکت انرژی آفرینان تجارت سبا، سبا انرژی جهان گستر، گسترش تجارت پارس سبا، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین و سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان شمالی جز کاندیداها بودند که پس از اعلام کاندیداها نماینده شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان اعلام کاندیداتوری کرد و مسیر رای گیری تغییر کرد.

نماینده مهر آیندگان در طول مدت مجمع تلاش بسیار به منظور جلب آرای سرک کرد اما در نهایت زور مهر آیندگان به سهام عدالت نرسید و نتوانست حائز شرایط لازم برای ورود به هیئت مدیره شود و تلاش حدود ٤ ساعته مهر آیندگان بی ثمر ماند و سهام عدالت در ترکیب هیئت مدیره پتروشیمی جم باقی ماند.

در مدتی که مجمع فوق العاده پتروشیمی جم به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره اقدامات لازم را صورت می داد، سهامداران از فرصت استفاده کردند و در خصوص پروژه های جم از مدیر عامل سوالاتی کردند.

حسین میر افضلی مدیر عامل پتروشیمی جم با حوصله و دقت نظر در خصوص پروژه ها به سهامداران گفت: چند فعالیت بزرگ در مجموعه در حال اجراست، در ابتدای سال ٩٥ درصد پیشرفت پروژه ABS رابر ٢٢ درصد بود که این بیشرفت به ٥٠ درصد رسیده است و در برنامه داریم تا یک فاز از این پروژه به طور آزمایشی به بهره برداری برسد و تا اوایل سال ٩٧ محصول آن به بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: یکی از پروژه های بزرگ PDH است و مجوز های آن در مراحل نهایی به سر می برد و مراحل اخذ مجوز های آن در حال نهایی شدن است، مذاکرات با لایسنسور در حال اجراست و عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری رسما آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: مدت زمان اجرای این پروژه حدود ٤ سال خواهد بود و با توجه به اینکه اصالت لایسنسور آمریکایی است، تمام تمهیدات لازم در خصوص به وجود نیامدن مشکلات تحریم دیده شده است.

مدیر عامل پتروشیمی جم گفت: پروژه افزایش ظرفیت باید اجرایی شود در مرحله اول باید تولید را به ظرفیت اسمی ارتقا می دادیم که این کار عملیاتی شده است، پیشتر واحد الفین با ظرفیت ٧٥ درصد فعال بود که اکنون توان تولید در ظرفیت اسمی را داریم، با این وجود مذاکرات با لایسنسور در حال اجراست و ظرفیت تولید را تا ١٢٠ درصد افزایش خواهیم داد، موانع و گلوگاه های فنی را رفع کردیم و فعلا مشکل خوراک است.

وی در خصوص تک نرخی شدن ارز و تاثیر آن بر شرکت هم گفت: آثار این اتفاق بر شرکت تهیه شده است، اگر قرار باشد این طرح اجرایی شود و قیمت محصولات اصلاح نشود، همچنین قانون اجرا نشود آثار منفی خواهد داشت. در صورت اجرایی شدن این طرح طبق قانون باید تخفیفات لازم در قیمت خوراک اصلاح شود.

به گفته میر افضلی، در صورت رعایت نشدن قانون آثار احتمالی تک نرخی شدن ارز منفی است،اتانی که تحویل می گیریم جز گران ترین اتان های جهان محسوب می شود. وقتی قیمت خوراک بالاتر از سایر کشورها باشدبا کاهش مزیت تولید روبرو می شویم.

وی ادامه داد: قیمت اتان در ایران حدود ٢٦٠ دلار است و آن هم با کمبود روبرو ست، باید به فکر وارد کردن اتان باشیم، زیرا حداقل می توانیم در سطح ظرفیت اسمی تولید کنیم و این به نفع ما خواهد بود. 

میر افضلی گفت: در حال حاضر ٤ پروژه افزایش ظرفیت را در دستور کار داریم ، افزایش طرفیت واحد الفین، امسال شروع خواهد شد و در جند بخش عملیاتی می شود، افزایش ظرفیت واحد بوتادین ، افزایش ظرفیت واحد HDکه امسال کلید خواهد خورد و افزایش ظرفیت واحد PEکه هم برای افزایش ظرفیت و هم اصلاحات این واحد در دستور کار است کارهای اولیه آن شروع شده و بخشی از آن امسال و بخش قابل توجهی از آن سال آین ه عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه به پروژه GRP، اشاره کرد و گفت:مطالعات در خصوص اجرای این پروژه در حال اجراست که اجرای این پروژه تاثیرات بسیار مطلوبی بر مجموعه دارد و از عدم اجرای آن صدمات زیادی به ما وارد می شود.عملیات مطالعاتی این پروژه در حال اجراست و پس از آن به صورت EPCمناقصه برگزار خواهیم کرد و پروژه در بازه ٦تا ٨ ماه عملیاتی خواهد شد.

مدیر عامل پتروشیمی جم در خصوص تنوع تولیدات هم گفت:تولید گریدهایجدید در دستور کار است در حال رایزنی با پژو و رنو برای تولید گریدهای باک و سپر خودرو هستیم تا ماده اولیه برای این شرکت ها تولید کنیم و از این طریق نیاز تولید کنندگان خودرو داخل  را نیز تامین می کنیم، برنامه افزایش تنوع محصولات در دستور کار است و تا در تلاش هستیم پایان سال نیز دو گرید پر مصرف و جدید را رونمایی کنیم.

وی همچنین در خصوص بازاریابی و فروش محصول هم گفت: هیچ مشکلی در بحث فروش نداریم و در برخی گریدها ذخیره منفی هم داریم در گذشته ٩٣ درصد از صادرات ما به چین بوده است که با اصلاح بازارهای فروش و بازاریابی این میزان به ٦٦ درصد رسیده است و مقاصد جدید از جمله، ترکیه، هند، آفریقا، اروپا و کشور های حوزه CIS را به مشتریان اضافه کردیم.

میر افضلی در ادامه گفت: در پلی پروپیلن جم هم اقدامات خوبی در حال اجراست و پروژه مخزن جدید در حال اجراست، به منظورافزایش ظرفیت ذخیره خوراک که امیدواریم امسال این پروژه هم نهایی شود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24