Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خرید صندوق امین آشنا از حجم اوراق سخاب بالا بوده و هر چه در بازار شاهد کاهش شدید نرخ تنزیل سخاب باشیم به نفع این صندوق است.

کاهش نرخ تنزیل سخاب، به نفع صندوق های سرمایه گذاری

صندوق های خارج از بورس حجم قابل توجهی از سخاب با نرخ تنزیل بالای 30 درصد خریدند و هر زمان کاهش نرخ تنزل سخاب در بازار اتفاق بیفتد به نفع این صندوق ها است. ضمن اینکه در پی ابلاغیه جدید بانک مرکزی حجم صندوق های سرمایه گذاری با رشد رو به رو شده است.

ساناز ذبیحی مدیر صندوق سهم آشنای ایرانیان در خصوص بازدهی بالای این صندوق به بورس24 گفت: اسناد خزانه اسلامی با نرخ تنزیل بالای 30 درصد توسط صندوق امین آشنا ایرانیان خریداری شده و میانگین نرخ های این صندوق بالا است به گونه ای که در حال حاضر که سخاب با نرخ 23 و 22 درصد از ما خریداری می شود سود خوبی برای صندوق دارد و بازدهی خوبی را به صندوق می دهد.

وی ادامه داد: خرید صندوق امین آشنا از حجم اوراق سخاب بالا بوده و هر چه در بازار شاهد کاهش شدید نرخ تنزیل سخاب باشیم به نفع این صندوق است، این اختلاف نرخ به شرایط بازار بستگی دارد، البته به نظر نمی رسد نرخ های سخاب در بازار بالاتر از 22 و 23 درصد باشد که این نرخ ها هم به نفع ما است.

وی افزود: صندوق سهم آشنای ایرانیان اکثر وزن صندوق خود را به اوراق سخاب اختصاص داده و به همین دلیل کاهش شدید نرخ تنزیل های بازار بازدهی ما را بالا می برد. علاوه بر اوراق سخاب، سپرده های بلند مدت و capital gain نیز به ترتیب حجم صندوق امین آشنا را تشکیل می دهد.

وی خبر داد: در پی ابلاغیه جدید بانک ها ورودی صندوق های سرمایه گذاری بیشتر شده و همین موضوع منجر به استقبال از صندوق ها در برهه زمانی خاصی شده است، صندوق ها با این ابلاغیه توانستند جایگزین خوبی برای حجم سپرده های مردم باشند.

ذبیحی خبر داد: صندوق های خصوصی وابسته به بانک خاصی نیست و هر چه کاهش نرخ سود بانکی وجود داشته باشد، به نفع صندوق ها است. ضمن اینکه بانک مرکزی نمی تواند نرخ پرداختی به مشتریان صندوق ها را تعیین کند، این ابلاغیه بیشتر برای صندوق های بانک بوده و از آنجایی که بخشی از بازدهی این صندوق ها مربوط به سپرده های بانکی است در نتیجه بازدهی صندوق های بانک ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی تاکید کرد: ما نیز میزانی از بازدهی خود را به سپرده های بانکی تخصیص داده ایم که البته سپرده های بلند مدت بوده و در نتیجه بازدهی آن را تغییر نمی دهد، چرا که نرخ بهره سپرده های بلند مدت تغییری نکرده است. صندوق های خصوصی می توانند جایگزین های خوبی برای بانک ها باشند.

این مقام مسئول گفت: به عنوان مثال میانگین بازدهی پرداختی صندوق امین آشنا ایرانیان حدود 22 تا 23 درصد سالانه بوده و با توجه به اینکه شاهد کاهش نرخ تنزیل سخاب ها خواهیم بود و حجم بالای صندوق را این اوراق تشکیل می دهد بازدهی ما رو به رشد خواهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24