Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس‌ جمهور ترکیه متهم شدن یک وزیر پیشین ترک به دور زدن تحریم‌ های ایران را اقدامی از سوی آمریکا با انگیزه‌ های سیاسی علیه ترکیه دانست. به گزارش بلومبرگ، رجب طیب اردوغان گفت: من برای دولت قبلی آمریکا نیز مشخص کرده بودم که ترکیه در هیچ تحریمی علیه کشور همسایه‌ اش ایران شرکت نمی‌ کند و وزیر اقتصاد پیشین ترکیه نیز خیلی ساده سیاست‌ های دولتش را اجرا کرده است...

اردوغان: برای آمریکا مشخص کرده بودم که در هیچ تحریمی علیه ایران شرکت نمی‌ کنیم / وزیر پیشین اقتصاد کشورمان سیاست های ما را اجرا کرد

بورس24 : رئیس‌ جمهور ترکیه متهم شدن یک وزیر پیشین ترک به دور زدن تحریم‌ های ایران را اقدامی از سوی آمریکا با انگیزه‌ های سیاسی علیه ترکیه دانست.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از دادستانی آمریکا برای متهم کردن ظفر چاغلایان وزیر پیشین اقتصاد ترکیه به پولشویی به نمایندگی از ایران انتقاد کرد و آن را اقدامی با انگیزه های سیاسی علیه کشورش توصیف کرد.

اردوغان روز جمعه در جمع خبرنگاران در استانبول گفت: من برای دولت قبلی آمریکا نیز مشخص کرده بودم که ترکیه در هیچ تحریمی علیه کشور همسایه‌اش ایران شرکت نمی‌کند و وزیر اقتصاد پیشین خیلی ساده سیاست‌های دولتش را اجرا کرده است.

به گزارش بلومبرگ، آخرین تحولاتی که منجر به تعمیق اختلاف دیپلماتیک می‌شد، یک سال پیش زمانی آغاز شد که رضا ضراب، شهروند ایرانی، ترک تاجر طلا در آمریکا بازداشت شد. ترکیه که یکی از متحدان کلیدی آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌آید، به طور مکرر تحت تعقیب قرار گرفتن شهروندانش را که واشنگتن آنها را به کمک به ایران برای انجام داد و ستدهایش از طریق نظام مالی آمریکا متهم می‌کند، مورد انتقاد قرار داده است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اظهار داشت: من این اقدام علیه وزیر اقتصاد ترکیه را اقدامی علیه جمهوری ترکیه می دانم. آمریکا باید کار خود را مورد بازبینی قرار دهد و امیدوارم که ما در دیدار پیش رویمان (با مقامات آمریکایی) فرصتی برای گفت و گو درباره این مسئله پیدا کنیم. بوی بدی از این اقدام به مشام می رسد.

دادستانی فدرال نیویورک روز چهارشنبه اتهامات جدیدی را علیه رضا ضراب و محمد هاکان آتیلا مدیر هالک بانک مطرح کرده است. محاکمه این دو قرار بود ۳۰ اکتبر آغاز شود، هر چند هر دو اتهامات خود را رد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، چاغلایان در سال‌های ۲۰۱۱ تا پایان ۲۰۱۳ وزیر اقتصاد ترکیه بود که بنا بر ادعای دادستانی آمریکا ده‌ ها میلیون دلار را به صورت نقدی و طلا برای تسهیل کارهای ایران دریافت کرده است.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24