Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اخبار مجمع «سفارس» : در تلاش هستیم تا سهمی هم در بازسازی های پس از جنگ سوریه و عراق داشته باشیم، اجلاس سه جانبه ای با حضور بازرگانان این سه کشور آبان ماه در اتاق بازرکانی برگزار خواهد شد تا سهم ما از تامین سیمان این کشور ها مشخص شود.همچنین افزایش دو برابری بودجه عمرانی به ٦٠ هزار میلیارد تومان نویدی است برای تقویت مصرف سیمان، مجمع در پایان رای به تقسیم سود ٧ تومانی معادل ٧٨ درصد از سود تحقق یافته داد...

مادر سیمانی های بورس ٧٨ درصد سود خود را تقسیم کرد / تعرفه ۴۵ درصدی عراق برای ورود سیمان ایرانی!

بورس24 : مجمع عادی سالانه شرکت سیمان فارس و خوزستان با حضور ٧٥ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد.
گزارش خبرنگار بورس24 از این مجمع حاکی از آن است :مجتبی حقیقت جو سرپرست سیمان فارس و خوزستان در ابتدا به ارائه گزارشی از آمار تولید جهانی این محصول داد و گفت: میزان تولید سیمان در سال ٢٠١٦ حدود ٤٧٠٠ میلیون تن بوده است که به نسبت سال ٢٠٠٧ شاهد رشد ٧٠ درصدی در تولید این محصول هستیم، کشور های چین، هند و آمریکا تولید کنندگان بزرگ این محصول در جهان هستند.ایران هفتمین تولید کننده جهان، سومین تولید کننده آسیا و اولین تولید کننده خاورمیانه است.
وی ادامه داد: رکود در صنعت از نیمه دوم سال ٩٢ آغاز شد و تا پایان سال ٩٥ حدود ١٥ میلیون تن مصرف سیمان در کشور کاهش داشته است.در سال ٩٢ میزان مصرف داخلی ٥٥ میلیون تن بوده است که این میزان در سال ٩٥ به ٤٧ میلیون تن کاهش داشته است همچنین میزان صادرات سیمان در سال ٩٢ حدود ١٣ میلیون تن بوده است که در سال ٩٥ به حدود ٧ میلیون تن شده است.
حقیقت جو ادامه داد: بر این اساس طرح تولید سهمیه ای به منظور کاهش تخفیف ها ارائه شد که این طرح با موفقیت همراه نبود، نتیجتا طرح کاهش تخفیفات اجرایی شد از مهر ماه سال ٩٥ که با ورود به دی ماه برخی شرکت ها دوباره شروع به دادن تخفیف ها بالا کردند.
وی ادامه داد خوشبختانه در شرایط فعلی توانستیم تخفیف ها را کاهش دهیم و تنی ١١٠ هزار تومان به فروش برسانیم.
حقیقت جو گفت: فارس و خوزستان در بین شرکت های تولید کننده سیمان در جهان چهاردهم است و در لیست ٢٠ شرکت مطرح جهان قرار دارد.
وی گفت: سال گذشته فروش شرکت در حدود٥٨ میلیون تن بوده است و این میزان در سال جاری با افت همراه بوده و به حدود ٥٥ میلیون تن رسیده اما در آمد حاصل از فروش شرکت افزایش نسبی داشته است و این امر ناشی از کاهش تخفیف ها و کنترل هزینه ها بوده است.
حقیقت جو گفت: استراتژی کاهش هزینه به طور جد در دستور کار است، همچنین در تلاش هستیم تا تولید سیمان های آمیخته را در زیر مجموعه ها افزایش دهیم چرا که این امر کاهش هزینه تمام شده تولید را به همراه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به رقابت های منفی در صادرات سیمان به عراق با وضع ٤٥ درصدی تعرفه واردات روبرو شدیم در صورتی که این تعرفه برای ترکیه و عربستان ١٤ درصد است.همچنین صادرات به کشور های حوزه CISداشتیم که گرجستان با وجود احداث دو کارخانه جدید واردات را کاهش داده و روسیه هم با توجه به کاهش درآمد نفتی میزان واردات را کاهش داده است. در حال حاضر روی بازار پاکستان، افغانستان و بنگلادش فعال شدیم و مذاکره با کشور های جنوب شرق آفریقا را داریم که هفته آینده در صورت نبود مشکل تفاهمنامه ٤ ساله به امضا خواهد رسید.
وی ادامه داد: در تلاشیم تا از انرژی های نو در راستای تامین نیاز کارخانجات تولیدی استفاده کنیم ، پروژه SOLARانرژی در سیمان خاش را در دستور کار داریم، همچنین تولیدانرژی از زباله و اجرای پروژه RDF در کرمانشاه و سیمان صوفیان را در دستور کار داریم، همچنین علاوه بر فروش های عادی فروش آنلاین را عملیاتی کردیم، ساماندهی شرکت ها کم بازده و زیان ده در دستور کار است.
سرپرست سیمان فارس و خوزستان گفت:در تلاش هستیم تا سهمی هم در بازسازی های پس از جنگ سوریه و عراق داشته باشیم، اجلاس سه جانبه ای با حضور بازرگانان این سه کشور آبان ماه در اتاق بازرکانی برگزار خواهد شد تا سهم ما از تامین سیمان این کشور ها مشخص شود.همچنین افزایش دو برابری بودجه عمرانی به ٦٠ هزار میلیارد تومان نویدی است برای تقویت مصرف سیمان، مجمع در پایان رای به تقسیم سود ٧ تومانی معادل 78 درصد از سود تحقق یافته داد.
مجمع امروز بند انتخاب اعضای هیئت مدیره هم داشت، اعضای حقیقی هیئت مدیره قبلی شرکت همگی استعفا داده بودند و شرکت فعلا با سرپرست اداره می شود، این استعفا ها و اطلاع رسانی نشدن آن با تذکر نماینده سازمان بورس روبرو شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24