Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

طی روزهای گذشته در شرکت پالایش نفت اصفهان اخباری مبنی بر متوقف شدن این سهم و تعدیل مثبت درآمدی وجود داشت به گونه ای که در کمتر از یک هفته قیمت از ٢٨۵ تومان به ٣١٣ تومان رسید.

دقایقی پیش ؛ پاسخ یک مقام رسمی به شایعه تعدیل مثبت پالایشگاه اصفهان

بورس24 : با انتشار تعدیلات مثبت شرکت های پالایشی شاهد استقبال و افزایش تقاضا در گروه پالایشی طی ماه های اخیر در بازار سرمایه و در تابلوی بورس بودیم. بعضا معامله گران بازار این گروه را بازیگر اصلی بازار دانستند، متقابلا صف خرید هایی در سهام این گروه ایجاد شد. طی روزهای گذشته در شرکت پالایش نفت اصفهان اخباری مبنی بر متوقف شدن این سهم و تعدیل مثبت درآمدی وجود داشت به گونه ای که در کمتر از یک هفته قیمت از 285 تومان به 313 تومان رسید.

مهدی صرامی مدیرمالی شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص شایعه تعدیل مثبت شرکت و دلیل استقبال از سهم به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت پالایش نفت اصفهان برنامه ای برای تعدیل مثبت ندارد و این موضوع جزو شایعات بازار است. معاملات این سهم در بازار ادامه دارد و برنامه ای برای متوقف شدن سهم وجود ندارد.

وی ادامه داد: شرکت های پالایشی برای مسائلی همچون تعیین نرخ با وزارت نفت و سایر مراجع در حال مذاکره اند که طی دو یا سه هفته آتی نتایج آن مشخص خواهد شد.

وی افزود: برنامه شرکت پالایش نفت اصفهان طبق برنامه ها پیش می رود و خبری از تعدیل مثبت نیست. این سهم با حجم کم معاملاتی خود دچار نوساناتی می شود که صرفا نباید مبنای علمی داشته باشد.

وی افزود: چنانچه قرار باشد سهم برای تعدیل درآمدی متوقف شود اطلاعات باید از طریق سامانه رسمی بورس منتشر شود که چنین چیزی فعلا در شرکت وجود ندارد و برنامه های مجموعه متناسب با پیش بینی ها جلو می رود.

وی خبر داد: اقدامات و مذاکراتی برای بودجه شرکت و ارقام تحت تاثیر آن چیده شده که هنوز چیزی از آن مشخص نیست. خبرهای مربوط به بودجه و اقدامات شرکت برای نرخ گذاری و یا سایر برنامه های پالایش نفت اصفهان طی هفته های آتی منتشر خواهد شد.

صرامی تاکید کرد: شرکت های پالایشی تعدیلات مثبت خود را روانه بازار کرده اند و همین موضوع منجر به استقبال از سهام این شرکت ها شده است. بسیاری از تحلیل گران بازار سرمایه گروه پالایشی را یکی از بازیگران نیمه دوم سال می دانند اما به نظر می رسد هنوز نمی توان در این خصوص تصمیم گرفت و باید منتظرسیاست های دولت باشیم.

وی با اشاره به برنامه و طرح های توسعه شرکت گفت: طرح توسعه تقطیر سوم نیز با پیشرفت بیش از 50 درصدی خود در سال آینده به بهره برداری می رسد و همچنین طرح توسعه گازوئیل نیز برای سال 97 برنامه بهره برداری دارد. این طرح های توسعه تاثیر خود را بر بودجه، برای افزایش ظرفیت در سال های آتی خواهد گذاشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمد فضایلی
    محمد فضایلی

    سیاست وزارت نفت نمی تواند مغایر قانون ( بند ک ماده یک قانون اصلاح برخی از مقررات مالی دولت 2 ) باشد...

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24