Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اعمال نظر دولت در خصوص قیمت گذاری کنسانتره و گندله آهن پذیرفتنی نیست و دولت هم به ما اعلام کرده که از این کار پرهیز کرده است.

درخواست عسگر اولادی برای پایان مداخله دولت در قیمت گذاری سنگ آهن

بورس24 : ​یک عضو ارشد اتاق بازرگانی تهران کناره گیری تدریجی دولت از قیمت گذاری را در سال های گذشته مثبت ارزیابی کرد و خواستار برقراری مکانیزم عرضه و تقاضا برای قیمت گذاری انواع محصولات در کشور از جمله فرآورده های سنگ آهنی شد.

اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در برابر این سوال خبرنگار بورس24 که آیا دغدغه فعالان و سهامداران صنعت سنگ آهن در خصوص قیمت گذاری دولتی فرآورده های سنگ آهنی را در پارلمان بخش خصوصی پیگیری می کند، تصریح کرد: تنها دولت در خصوص محصولات و فرآورده های خام مجاز به قیمت گذاری است و می تواند در این عرصه ورود پیدا کند. لذا اعمال نظر دولت در خصوص قیمت گذاری کنسانتره و گندله آهن پذیرفتنی نیست و دولت هم به ما اعلام کرده که از این کار پرهیز کرده است.

وی با توجه به برنامه راهبردی تولید فولاد در کشور بر اساس سند چشم انداز 1404 و برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد در این افق تعیین شده عنوان کرد: برای تحقق این میزان تولید فولاد، به طور قطع صنعت سنگ آهن ما باید بیشتر از شرایط فعلی توسعه پیدا کند، لذا باید شرایط در خصوص قیمت گذاری این صنعت تغییر کند و با توجه به اهمیت نقش اتاق بازرگانی در رسیدگی به مشکلات بنگاه ها، در صورت مشاهده و یا اثبات وجود دخالت دولت در قیمت گذاری، اتاق بازرگانی می تواند به این مساله رسیدگی کند.

عسگر اولادی با بیان این که در شرایط رکود اقتصادی که تولید کنندگان گردش مالی مناسبی ندارند، سازمان امور مالیاتی هزینه های بالایی را در قالب مالیات و ارزش افزوده به تولید کنندگان تحمیل کرده است، تصریح کرد: یکی از شروط حرکت به سمت اقتصاد آزاد تعیین قیمت محصولات و فرآورده ها در بازار بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا است.

وی با توجه به سابقه حضورش در اصفهان و آشنایی نزدیکش با ذوب آهن اصفهان، این شرکت را مثال زد و گفت: این شرکت تمامی مواد اولیه مورد نیاز خود را بر اساس قیمت تعیین شده در بازار خریداری می کند و هیچ گونه از محصولات مورد نیاز این شرکت از سوی دولت قیمت گذاری نمی شود. از این رو فرآورده های تولید شده از سنگ آهن نیز تابع قیمت گذاری نباید باشد و دولت نباید در این عرصه هیچ گونه دخالتی داشته باشد.

گفتنی است، اخیرا محمد رضا پور ابراهیمی در اظهاراتی از وزیر سابق صنعت،معدن و تجارت خواسته بود تا از مداخله در قیمت گذاری سنگ آهن با توجه به فاصله دست کم 30 درصدی نرخ جهانی کنسانتره با فروش داخلی آن پرهیز کند،نعمت زاده هم در پاسخ به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود که مداخله در فرآیند قیمت گذاری سنگ آهن را در برخی اوقات ضروری می داند!

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24