Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدتی است که در خصوص بازار فرعی بورس کالا و مزایده های آن صحبت هایی به میان می آید . بازار فرعی بورس کالا را به مثابه «سوپر مارکتی» می خوانند که در آن هر نوع جنسی به فروش را می رسانند. به نظر می رسد آگاهی از معاملات در این بورس بسیار مهم است. بازار فرعی بورس کالا به عنوان یک بازار کارا این ظرفیت را دارد که هر کالایی را برای مزایده در صف عرضه قرار دهد که به نظر می رسد این موضوع بیش از هر چیز به قیمت گذاری صحیح روی کالاهای خرد و کلان می انجامد.

درباره بازار فرعی درست صحبت کنید!!

بورس24 : مدتی است که در خصوص بازار فرعی بورس کالا و مزایده های آن صحبت هایی به میان می آید . بازار فرعی بورس کالا را به مثابه «سوپر مارکتی» می خوانند که در آن هر نوع جنسی به فروش را می رسانند. به نظر می رسد آگاهی از معاملات در این بورس بسیار مهم است. بازار فرعی بورس کالا به عنوان یک بازار کارا این ظرفیت را دارد که هر کالایی را برای مزایده در صف عرضه قرار دهد که به نظر می رسد این موضوع بیش از هر چیز به قیمت گذاری صحیح روی کالاهای خرد و کلان می انجامد.

مهدی میرشاه محمد، مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران نوین درخصوص مزایای بازار فرعی بورس کالا به خبرنگار بورس24 گفت: بر اساس قانون تببین شده در بورس کالا، امکان معامله و پذیرش کالا در بورس به وجود آمده است. بازار فرعی همه مزایای سیستم‌ معاملاتی بورس از جمله شفافیت، را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: در پذیرش کالا در بازار فرعی شروط مختصری گذاشته شده ، به طور مثال هر کالایی که مشکل و ممنوعیت نداشته باشد می تواند به عنوان محصول در بورس داد و ستد شود.همچنین هر کالایی که مشخصات و شرایط لازم را احراز کرده و تطبیق به استاندارد های لازم را در اختیار داشته باشند، می تواند در بازار فرعی عرضه شود.

...و این گونه، انحصار و تبانی حذف می شود

میر شاه گفت: با تلاش های انجام شده بورس کالا موفق شد برخی محصولات جدید را برای مزایده در این بازار عرضه نماید. محصولات فرعی مانند محصولات و ضایعات فلزی که عمدتا مربوط به محصولات مستهلک راه آهن بود ، در این بازار عرضه شد. راه آهن در بحث مزایده ها از سال های گذشته با مشکل تبانی و انحصار مواجه بود ، ولی با ورود به بازار فرعی بورس کالا شفافیت بهتری صورت گرفته است.

مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران نوین با بیان این که بورس کالا کارا است و این که همه کالاها را پوشش بدهد مشکلی نیست، گفت: البته برای عرضه محصولات بهداشتی و ... ممکن است عده ای جایگاه بورس را رفیع تر بدانند ، اما باید دقت کنیم ‌که بورس به عنوان یک بازار کارا می تواند محصولات کلان و هم خرد را در خود جای دهد.

وی افزود: عرضه این محصولات با هم منافاتی ندارد و اتفاقا با این حرکت مخاطبان این بازار افزایش می یابد و به بحث فرهنگ‌سازی نیز کمک خواهد نمود.

به گفته وی ، یکی از مزایای بازار های فرعی این است که می تواند خارج از تشریفات معامله شود. با این وجود امکان تبانی و نفود افراد سودجو کاهش می یابد و اموال منقول سازمان ها و نهاد ها در این مکان به مزایده گذاشته می شود. همچنین قیمت گذاری دقیق تر و بی عیب و نقص تری نسبت به مزایده های خصوصی انجام‌ می شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24