Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

همه چیز را آنلاین بررسی کنند؛ تخلف زیاد بود، مدیر بانک‌ به قوه قضائیه معرفی شود مستخدمین حسینی گفت: بانک مرکزی باید، بانک‌ هایی را که از خط تعادل خارج و نرخ سود بالا به سپرده‌ ها داده‌ و یا جا به‌ جایی سپرده داشتند را معرفی کند. او گفت: بانک مرکزی می‌ تواند به صورت آنلاین تمامی فعالیت‌ های مالی و اعتباری بانک‌ ها را رویت کند و باید در زمان شناسایی تخلف، سوت خود را به صدا درآورده و رای صادره خود برای این تخلف را نیز اعلام کند...

واکنش معاون حقوقی و پارلمانی سابق بانک مرکزی به خبر به کارگیری بازرسان نامحسوس برای رعایت نرخ سود مصوب

بورس24 : حیدر مستخدمین حسینی معاون حقوقی و پارلمانی سابق بانک مرکزی معتقد است، به کارگیری بازرسان برای رعایت نرخ مصوب بانک مرکزی برای پرداخت سود به شکل نامحسوس بیش‌ تر عامل روانی داشته، چرا که بانک مرکزی آنچنان ناظر در اختیار ندارد تا بتواند به هر شعبه یک نفر را اعزام کند. 

وی در گفت‌ و گویی با تاکید بر اینکه سیاست‌ های پولی یکی از ارکان مهم در حوزه انضباط بازارهای مالی است، تاکید کرد: در کنار این مهم باید انضباط تعرفه‌ ای و مالیاتی هم برقرار باشد، تا از افزدن مشکلات عدم تعادل در اقتصاد جلوگیری شود.

مستخدمین حسینی ادامه داد: اگر می‌ خواهیم سیاست‌ های جدید بانک مرکزی به خوبی اعمال شود، باید این بانک نظارت دقیقی هم داشته باشد. بانک مرکزی نباید مزیتی را برای یک بانک در مقابل بانک دیگر لحاظ کند و اگر بانکی تخلف کرد، باید به صورت آنی با آن برخورد شود.

معاون اسبق رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: اگر در برخورد با این تخلف‌ ها زمان بخورد یقینا بانک مرکزی نتیجه مطلوبی از اجرای سیاست‌ های خود نخواهد گرفت؛ چرا که بانک‌ هایی هم که دارای انضباط بودند، از این مسیر خارج می‌ شوند.

وی گفت: در بازی فوتبال هم داور در صورت تخلف یک بازیکن همان لحظه جریمه خود را اعمال می‌ کند. حکایت بانک مرکزی هم همین طور است؛ بانک مرکزی در یک جریان پولی باید در صورت بروز تخلف از سوی بازیگران که بانک‌ها هستند، بلافاصله سوت خود را به صدا درآورده و جریمه را اعمال کند.

این اقتصاددان ادامه داد: بانک مرکزی باید بلافاصله تخلف را اعلام و جریمه را در معرض دید جامعه به مورد اجرا بگذارد. در تمام دنیا هم وظیفه بانک مرکزی برخورد با تخلفات است.

او ادامه داد: بانک مرکزی تاکنون تخلفات را به جامعه اعلام نکرده و در شرایطی که بانک‌ ها در مسیر نادرستی قرار گرفته بودند، تعدادی از موسسات انضباط پولی را رعایت و برخی دیگر از مسیر انضباط خارج شدند.

مستخدمین حسینی گفت: بانک مرکزی باید بانک‌ هایی را که از خط تعادل خارج و نرخ سود بالا به سپرده‌ ها داده‌ و یا جا به‌ جایی سپرده داشتند را معرفی کند. بانک مرکزی می‌ تواند به صورت آنلاین تمامی فعالیت‌ های مالی و اعتباری بانک‌ ها را رویت کند و باید در زمان شناسایی تخلف، سوت خود را به صدا درآورده و رای صادره خود برای این تخلف را نیز اعلام کند. 

به گفته وی، اگر بانک مرکزی این اقدام را انجام دهد، می‌ تواند اعتماد از دست رفته مردم به نظام بانکی را بازگرداند. در غیر این صورت این اعتماد کمرنگ‌ تر خواهد شد.

معاون اسبق رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی می‌ تواند به صورت آنلاین تمام تغییر و تحولات صورت گرفته در بانک‌ ها را کنترل کند، اظهار کرد: بانک مرکزی نمی‌ تواند تنها به بازرسان نامحسوس تکیه کند، بلکه باید چارچوب سیستمی برای نظارت لحاظ کند و بدین ترتیب تمامی حرکت‌ های سپرده‌ ها بر روی سیستم نظارت باشد.

وی عنوان کرد: زمانی که بانک مرکزی برای اعمال مصوبه خود زمان تعیین می‌ کند، این بدین معناست که آزادی عملی برای عدم رعایت نرخ سود مصوب تا 11 شهریور به بانک‌ ها داده شده است.

مستخدمین حسینی اضافه کرد: بخشنامه نرخ سود بانک مرکزی، بخشنامه دیروز و امروز نیست. منتها بانک مرکزی نظارت کافی بر مصوبه گذشته خود نداشته است و حالا تصمیم گرفته این نظارت را فراگیر کند.

وی افزود: بانک مرکزی خود دادگاه و هیات انتظامی دارد که می‌ تواند با جرایم بانکی برخورد و بانک‌ ها و مدیران بانکی متخلف را اعمال قانون کند.

مستخدمین حسینی ابراز کرد: بانک مرکزی همچنین می‌ تواند مدیر بانک متخلف را عزم و یا عدم صلاحیت بدهد، جرایم مالی در نظر بگیرد و یا علاوه بر اعمال محدودیت‌ هایی، برخی مجوزها را به بانک متخلف ندهد و یا از آن بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: حتی اگر میزان جرایم زیاد باشد، بانک مرکزی می‌ تواند مدیر بانک‌ را به قوه قضائیه هم معرفی کند.

منبع: آنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24