Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آنها دائم می گویند ترکیه، چرا؟ چون عظمت داریم مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی گفت: اروپا در حال بازگشت به دوران قبل از جنگ جهانی دوم و گرایش به فاشیسم، خشونت، عدم تحمل دیگری و میل به نابودی همدیگر است...

وزیر خارجه ترکیه: اروپا در حال بازگشت به دوران به دوران فاشیسم و خشونت است

بورس24 :مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اروپا در حال بازگشت به دوران قبل از جنگ جهانی دوم و گرایش به فاشیسم، خشونت، عدم تحمل دیگری و میل به نابودی همدیگر است.

چاووش اوغلو در دوازدهمین نشست استراتژیک 'بلِد' در اسلواکی افزود: جنگ‌ از همین عوامل آغاز می شود و متاسفانه سمت و سوی اروپا به همین طرف در حال گذر است.

وی با بیان این که 'آلمان یکی از کشورهای قدرتمند اروپا است و نباید به این مسیر بر می گشت' اظهار کرد: آلمانی ها امیدوارم از راهی که هم اکنون در پیش گرفته اند، برگردند و از سیاستمداران آلمانی می خواهیم تا در تبلیغات انتخاباتی به مسائل داخلی این کشور و اروپا بپردازند.

وی بیان کرد: رقبای انتخاباتی آلمان طوری سخن می گویند که مخاطب فکر می کند قرار است، انتخابات در ترکیه برگزار شود چون مناظره با ترکیه شروع شد و با ترکیه به پایان رسید. در حالی که این انتخابات نه در ترکیه بلکه در آلمان برگزار می شود.

وی با طرح این سوال که 'آیا سیاستمداران آلمانی جز ترکیه، پیامی برای ارائه به شهروندان آلمانی ندارند؟' گفت: به جای پرداختن به مسائلی همچون آینده اروپا، رشد نژاد پرستی در اروپا و آلمان، بیگانه ستیزی و اسلام ستیزی، به طور دائم از ترکیه صحبت می کنند و این مساله، نشان دهنده عظمت ترکیه است ولی آنها بهتر این است که در مناظره های خود، به دولت آینده در آلمان و سیاست های آن بپردازند.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه با بیان اینکه تلاش های کشورش برای ایجاد صلح پایدار در میانمار ادامه دارد، گفت: به یک صلح پایدار در آراکان دست خواهیم یافت و باید تمام دنیا نسبت به این موضوع حساس باشد.

قرار است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با آنگ سان سوچی رئیس دفتر رئیس جمهوری میانمار و رئیس حزب اتحادیه ملی دموکراسی گفت و گو کند و ما نیز به تلاش های خود برای برقراری صلح ادامه خواهیم داد، چرا که بدون صلح پایدار ممکن است در آینده بار دیگر شاهد چنین مظالمی باشیم.

منبع: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24