Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بر اساس آخرین اطلاعات قیمت شکر ٢۵٢٠ تومان و ٢٣۶ تومان پرداخت یارانه ای است که این رقم نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است ، در حالی که نرخ چغندر با افزایش ٨ درصدی روبه رو بوده است...

منتظر افزایش نرخ شکر باشید / جزئیاتی از جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار

بورس24 : روز گذشته نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار در دولت یازدهم برگزار شد، این جلسه با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و اعضای ستاد در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. در این جلسه برای افزایش نرخ ذرت و جو تصمیم گرفته شد و گویا صحبت هایی در خصوص نرخ شکر و رشد آن شده است که هنوز اخبار موثقی از آن منتشر نشده است.

مصطفی علیجانی از فعالان حوزه قند و شکر و دارنده سهام چند شرکت قندی از جمله قند هگمتان در خصوص وضعیت جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش نرخ ذرت، جو و قند و شکر به خبرنگار بورس24 گفت: هنوز هیچ گونه خبری مبنی بر افزایش و یا تصمیمات جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار به شرکت های قندی اعلام نشده است. آن چه که مشخص است افزایش نرخ جو به اندازه 10 درصد و ذرت به اندازه 8 درصد بوده و هنوز در مورد افزایش نرخ شکر سخنی به میان نیامده است.

وی ادامه داد: هر چند شرکت های تولید کننده قند و شکر چغندر خود را تامین کرده اند و نرخ چغندر برای سال 96 تعیین شده است اما برای نرخ چغندر سال 97 هنوز چیزی اعلام نشده است، البته ما برای نرخ چغندر با مساله ای رو به رو نیستیم و این نرخ برای سال 96، 309 تومان اعلام شده است که نسبت به سال گذشته حدود 8 درصد افزایش نرخ داشته ایم.

وی افزود: در نتیجه انتظار می رود افزایش نرخ برای شکر تولیدی نیز حداقل به همین میزان وجود داشته باشد. هنوز در خصوص نرخ شکر دستوری داده نشده و طی سه یا چهار روز آتی، فرصت اعلام این نرخ از طرف انجمن به شرکت های قندی وجود دارد.

علیجانی تاکید کرد: ما شاهد افزایش نرخ چغندر بوده و به همین دلیل انتظار افزایش نرخ شکر نیز می رود اما همان طور که گفته شد هنوز مطلبی به ما اعلام نشده است. شرکت های قندی همگی منتظر این موضوع هستند.

بر اساس آخرین اطلاعات قیمت شکر 2520 تومان و 236 تومان پرداخت یارانه ای است که این رقم نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است ، در حالی که نرخ چغندر با افزایش 8 درصدی روبه رو بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24