Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با استمرار سیاست‌ های افزایش بهره‌ وری و توسعه کشت پاییزه چغندر قند، ایران تا سال ۱۴۰۰ در تولید شکر نیز پس از گندم به خودکفایی می‌ رسد...

ایران در آستانه خودکفایی در تولید شکر

بورس24 : شاهرخ رمضان‌ نژاد با اشاره به اینکه ایران تا سال ۱۴۰۰ در تولید شکر خودکفا می‌ شود، اظهار داشت: تامین غذا برای جمعیت رو به رشد با حفظ و پایداری منابع پایه تولید، مهمترین جنبه مدیریت و راهبری بخش کشاورزی است.

وی، افزایش تولیدات کشاورزی و بهبود امنیت غذایی به اتکای تولید داخلی را جهت‌ گیری اصلی وزارت جهاد کشاورزی در چهار سال گذشته عنوان کرد و افزود: به‌ دلیل محدودیت‌ های اقلیمی به ویژه منابع آب و خاک، افزایش تولیدات با رویکرد افزایش در واحد سطح امکان‌ پذیر بوده و بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی "افزایش بهره‌ وری" را راهبرد اصلی در مدیریت بخش کشاورزی و تهیه و تدوین برنامه‌ ها، طرح‌ ها و سیاست‌ های کشاورزی قرار داده و در دولت دوازدهم نیز تحقق و اجرای این راهبرد را پیگیری می‌ کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تاثیر مجموعه‌ ای از تدابیر مدیریتی و برنامه‌ های اجرایی و همچنین پشتیبانی‌ ها و حمایت‌ های دولت به‌ ویژه در زیر ساخت‌ های کشاورزی در دستیابی کشور به افزایش ۲۱ میلیون تنی تولیدات کشاورزی، اظهار داشت: در دولت یازدهم، تولید محصولات کشاورزی با رشد ۲۱ درصدی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۱۸.۶ میلیون تن در سال ۹۵ افزایش یافته است.

رمضان نژاد با اشاره به افزایش ۵۰۰ هزار تنی و دستیابی به رکورد تاریخی تولید شکر در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: تولید شکر از یک‌ میلیون و ۱۲۳ هزار تن در سال ۹۲ به ۱ میلیون و ۶۴۳ هزار تن در سال ۹۵ افزایش یافت و با استمرار سیاست‌ های افزایش بهره‌ وری و توسعه کشت پاییزه چغندر قند، ایران تا سال ۱۴۰۰ در تولید شکر نیز پس از گندم به خودکفایی می‌ رسد.

منبع: ایلنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24